Nolo tunnustus... Ei voida tehdä kolmatta lasta koska:
Ei ole ketään jota pyytää kummiksi. Kaikki ystävät ja serkut on jo käytetty. Ollaan kai liian erakoita... :(
Ja tämä on ihan oikeasti se syy miksi en halua lopettaa ehkäisyä, en vaan kehtaa tunnustaa miehelle.
Kommentit (37)
niin silloin myös loput lapset täytyy kastaa, ellei sitten itse eroa kirkosta ja sen jälkeen tee lasta. Sama toisinpäin, jos esikoista ei ole kastettu niin seuraaviakaan ei voi kastaa
Vierailija:
Mutta jos kaksi ensimmäistä ovat jo kirkon jäseniä, niin kyllä kolmaskin pitää kastaa. Esikoisen kohdalla ei tullut edes mieleen pelkkä rekisteröinti, mikä nyt kuulostaa vaihtoehdolta.
On se silti kirkon jäsen vaikkei mitään ristiäistapahtumaa oliskaan, eikö?? JOs äiti kuuluu kirkkoon niin kuuluu lapsikin, näin olen ymmärtänyt. kOrjatkaa jos väärässä
(ihmisillä tuntuu tavat ja perinteet ja laki ja kirjon omat suositukset menevän vallan reteesti sekaisin, myös minulla)
joo en itse kuulu kirkkoon :)
Mun mielestä se ei ole kummempi juttu kuin nimi paperilla. Voihana sitä tehdä selväksi, ettei mitään erityisjuttuja vaadita. Meillä nyt sisarukset muutenkin hankkii ne synttäri ja joululahjat.
Vierailija:
niin silloin myös loput lapset täytyy kastaa, ellei sitten itse eroa kirkosta ja sen jälkeen tee lasta. Sama toisinpäin, jos esikoista ei ole kastettu niin seuraaviakaan ei voi kastaa
hetkinen, ei kai mikään laki tollanen voi olla??
En todellakaan pidä kummeja minään hoitoautomaatteina!! Tarkoitin vain, että esikoisemme kummit eivät millään tapaa osallistu lapsen elämään. Ei edes silloin, kun hoitoapua olisi todella tarvittu (yhden kerran 5v aikana). Synttäreinä ja jouluna muistavat, mutta emme kaipaa lahja-automaattejakaan. Tärkeintä olisi olla lapselle läsnä.
28
joo ja mää en voi tehdä lapsia kun en osaa päättää mitkä vaunut ostaisin, nyyh!
Rekisteröitte lapsen nimen ilman kastamista eli kummeja ei tarvita.
Hanki tätä kautta vaikka uusi ystävä ja pyydä häntä kummiksi. Millä paikkakunnalla asutte?
Ja mies tapaa omia kavereitaan vain ryypätessä.
Vanhimmalla ja nuorimmaisella on samat kummit.
oletteko uskovainen perhe ja haluatte ehdottomasti kastaa lapsen seurakunnan jäseneksi? eiköhän se onnistu vaikka vähän huonompienkin kummien kanssa..?
itse asiassa ihan ihme tapa koko lasten kastaminen, liitetään johonkin uskontoon mistä ei edes tiedetä uskooko se vauva siihen vai ei, eikä monet vanhemmatkaan mitään uskovaisia ole kunhan vaan tavan vuoksi...
AIVOJEN käyttökin on sallittua, anteeks vaan.
Isovanhemmatkin voi olla kummeja!!
Ei kai kuopusta voi jättää kastamatta, kun muutkin on kastettu.. Tai voi tietysti, muttei tunnu oikealta.
Vierailija:
muttei tunnu oikealta.
Kun kyselivät myös toisen lapsen kummiksi suostuin ilman muuta. Perustelivat sillä, että haluavat kummin jota näkeekin joskus. ELi samat vaan kiertoon.
koska olen vieraantunut ystävistäni (toinen muutti kauas ja ollaan enää sähköpostiyhteydessä, toisella on tullut alko-ongelma), minulla on vain yksi sisko ja mieheni on ainoa lapsi. Serkut on lentäneet maailmalle.
Mutta siitä huolimatta en ole vuoteen ehkäissyt. Ajattelin pyytää kummeiksi enoani ja tätiäni.
Meillä kavereita on, mutta ne kirkkoon kuuluvat on jo käytetty. Koko kummiperinnettä pitäis uudistaa, sillä tää aiheuttaa aivan liikaa päänvaivaa vanhemmille. Kyllä lapsensa pitäisi nykypäivänä pystyä kastamaan ilman kummeja kun tuo kummejenkin tehtävä on jo ajat sitten menettänyt merkityksensä...
Pyydettiin sitten lähes ventovieraita puolituttuja. Ja myöhemmin huomattiin että huono valinta, arvot ihan erilaisia yms. Varmaan vähitellen unohdetaan tää kummius...
Vierailija: