Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolo tunnustus... Ei voida tehdä kolmatta lasta koska:

Vierailija
19.09.2006 |

Ei ole ketään jota pyytää kummiksi. Kaikki ystävät ja serkut on jo käytetty. Ollaan kai liian erakoita... :(

Ja tämä on ihan oikeasti se syy miksi en halua lopettaa ehkäisyä, en vaan kehtaa tunnustaa miehelle.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kummien puute ei ehkä ole kovin oleellista kolmatta lasta mietittäessä, mutta minun korvaani särähti tuo " isä tapaa kavereitaan vain ryypätessä" ... Millainen mies omistaa pelkkiä ryyppykavereita?

AP

Vierailija
2/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin myös loput lapset täytyy kastaa, ellei sitten itse eroa kirkosta ja sen jälkeen tee lasta. Sama toisinpäin, jos esikoista ei ole kastettu niin seuraaviakaan ei voi kastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta jos kaksi ensimmäistä ovat jo kirkon jäseniä, niin kyllä kolmaskin pitää kastaa. Esikoisen kohdalla ei tullut edes mieleen pelkkä rekisteröinti, mikä nyt kuulostaa vaihtoehdolta.

On se silti kirkon jäsen vaikkei mitään ristiäistapahtumaa oliskaan, eikö?? JOs äiti kuuluu kirkkoon niin kuuluu lapsikin, näin olen ymmärtänyt. kOrjatkaa jos väärässä

(ihmisillä tuntuu tavat ja perinteet ja laki ja kirjon omat suositukset menevän vallan reteesti sekaisin, myös minulla)

joo en itse kuulu kirkkoon :)

Vierailija
4/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se ei ole kummempi juttu kuin nimi paperilla. Voihana sitä tehdä selväksi, ettei mitään erityisjuttuja vaadita. Meillä nyt sisarukset muutenkin hankkii ne synttäri ja joululahjat.

Vierailija
5/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin silloin myös loput lapset täytyy kastaa, ellei sitten itse eroa kirkosta ja sen jälkeen tee lasta. Sama toisinpäin, jos esikoista ei ole kastettu niin seuraaviakaan ei voi kastaa

hetkinen, ei kai mikään laki tollanen voi olla??

Vierailija
6/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pidä kummeja minään hoitoautomaatteina!! Tarkoitin vain, että esikoisemme kummit eivät millään tapaa osallistu lapsen elämään. Ei edes silloin, kun hoitoapua olisi todella tarvittu (yhden kerran 5v aikana). Synttäreinä ja jouluna muistavat, mutta emme kaipaa lahja-automaattejakaan. Tärkeintä olisi olla lapselle läsnä.

28

Vierailija
7/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja mää en voi tehdä lapsia kun en osaa päättää mitkä vaunut ostaisin, nyyh!

Vierailija
8/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröitte lapsen nimen ilman kastamista eli kummeja ei tarvita.

Vierailija
9/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tätä kautta vaikka uusi ystävä ja pyydä häntä kummiksi. Millä paikkakunnalla asutte?

Vierailija
10/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies tapaa omia kavereitaan vain ryypätessä.

Vierailija
11/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla ja nuorimmaisella on samat kummit.

Vierailija
12/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko uskovainen perhe ja haluatte ehdottomasti kastaa lapsen seurakunnan jäseneksi? eiköhän se onnistu vaikka vähän huonompienkin kummien kanssa..?

Vierailija
13/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa ihan ihme tapa koko lasten kastaminen, liitetään johonkin uskontoon mistä ei edes tiedetä uskooko se vauva siihen vai ei, eikä monet vanhemmatkaan mitään uskovaisia ole kunhan vaan tavan vuoksi...

AIVOJEN käyttökin on sallittua, anteeks vaan.

Vierailija
14/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmatkin voi olla kummeja!!

Vierailija
15/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kuopusta voi jättää kastamatta, kun muutkin on kastettu.. Tai voi tietysti, muttei tunnu oikealta.

Vierailija
16/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muttei tunnu oikealta.

Vierailija
17/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyselivät myös toisen lapsen kummiksi suostuin ilman muuta. Perustelivat sillä, että haluavat kummin jota näkeekin joskus. ELi samat vaan kiertoon.

Vierailija
18/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen vieraantunut ystävistäni (toinen muutti kauas ja ollaan enää sähköpostiyhteydessä, toisella on tullut alko-ongelma), minulla on vain yksi sisko ja mieheni on ainoa lapsi. Serkut on lentäneet maailmalle.

Mutta siitä huolimatta en ole vuoteen ehkäissyt. Ajattelin pyytää kummeiksi enoani ja tätiäni.

Vierailija
19/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kavereita on, mutta ne kirkkoon kuuluvat on jo käytetty. Koko kummiperinnettä pitäis uudistaa, sillä tää aiheuttaa aivan liikaa päänvaivaa vanhemmille. Kyllä lapsensa pitäisi nykypäivänä pystyä kastamaan ilman kummeja kun tuo kummejenkin tehtävä on jo ajat sitten menettänyt merkityksensä...

Vierailija
20/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin sitten lähes ventovieraita puolituttuja. Ja myöhemmin huomattiin että huono valinta, arvot ihan erilaisia yms. Varmaan vähitellen unohdetaan tää kummius...