Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, kuinka voin sanoa ei parisuhteessa?

Vierailija
08.01.2022 |

Mitä keinoja voin käyttää lisäksi keskustelussa vastakkaisen sukupuolen kanssa jotta nostamani palaute, huolenaihe tai mielipide otettaisiin asiallisesti vastaan?
Lähtökohtaisesti uskon että molempien pitäisi yrittää ymmärtää parisuhteessa.
Kuitenkin olen törmännyt useaan kertaan siihen että asiani lakaistaan maton alle joko raivoamisen tai tarkoituksella väärin ymmärtämisen perusteella.
Uskon että terveessä suhteessa saa puhua suoraan molemmat ilman tuomitsemista.
Kuinka voin sanoa naiselle ei kun hän menee rajojeni yli niin että hänen täytyy asia käsitellä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kelle tahansa: asiallisesti, ystävällisesti, syyttelemättä mutta jämäkästi.

...ja kaikkien kanssahan tuo ei auta mitään. Jos toinen ei halua uskoa ja ymmärtää, hän ei sitä tee. Sitten hyväksyt sen ja teet johtopäätökset.

Eli jäät huonoon suhteeseen.

Vierailija
2/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy pitää omat rajasi selkeinä ja välttää tunnereaktioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti ja ystävällisesti.

Vierailija
4/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että on sinun rajasi menee tietyssä kohti. Jos hän ei ymmärrä, etä kyseessä on rajat, niin kertominen voi valaista asiaa. Sitten kysyt, että miten huolehditaan yhdessä siitä, että  rajanylityksiä ei tapahdu.

Vierailija
5/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kaikki edeltävistä ehdotuksista on jo käytössä?

Olen luonteeltani rauhallinen inteovertti ja en kaipaa konflikteja sen enempää kun on tarve.

-ap

Vierailija
6/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luonteeltani rauhallinen inteovertti ja en kaipaa konflikteja sen enempää kun on tarve.

-ap

Se sanottiin jo: hyväksyt ja jäät huonoon suhteeseen.

Vierailija
7/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vaihda puolisoa. Hän ei ole sinulle sopiva.

Vierailija
8/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle passiivis-aggressiiviselle taktiikallesi on varmaan nimikin. En ihmettele lainkaan ongelmiasi, kun lähtökohtaisesti oletat että kumppanisi ei suhtaudu asiallisesti.

"Just tota mä tarkotin, tämä kommentti todistaa että naiset suhtautuu epäasiallisesti!!!"

Vierailija
9/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy pitää omat rajasi selkeinä ja välttää tunnereaktioita.

Koska tunnereaktio eli totaalinen kilahtaminen on varattu naiselle...

Vierailija
10/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät sanoja ' minusta tuntuu, tämä ei tunnu hyvälle, tunnen jääneeni tässä ilman huomioon ottamista' jne. On huomattavasti helpompi pysähtyä kuuntelemaan kun toinen puhuu siitä miten olen hänet saanut tuntemaan kuin kuunnella käskyttämistä tai lyttäämistä.

Vierailija
11/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Se sanottiin jo: hyväksyt ja jäät huonoon suhteeseen.

Tiedän, että se sanottiin, jo mutta haluan jankuttaa ja alkaa pian haukkumaan suomalaisia naisia.

Ap

Vierailija
12/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. -se oikea ap

Vierailija
13/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot kumppanillesi että naisten tapaan hän todennäköisesti raivoaa ja lakaisee asiasi maton alle, mutta toivoisit poikkeuksellisesti asiallista käytöstä vaikka sukupuolensa vuoksi nainen ei uskoaksesi siihen kykene. Korosta omaa rauhallista ja rationaalista lähestymistapaasi ja kerro rehellisesti, että kaikki hänen tekemisensä ovat turhaa draamaa vrt. itse puhut vain oikeista asioista jotka ovat oikeita ongelmia.

Tämä herättää yhteistyöhalut naisessa kuin naisessa.

Vierailija
14/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla ei. Mieheni oli aikansa tuollainen miellyttäjä, mutta oppi sitten rajansa ja alkoi sanoa selkeästi ei. Kumma kyllä kunnioitukseni kasvoi. Joojoo-mies ei sytytä ketään.

Vierailija
15/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ei ja sitten leivot lättyyn. Jos seuraavalla kerralla ei ymmärrä niin ota ero.

Vierailija
16/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemalla sellaisen puolison, joka osaa keskustella, kuunnella, hillitä tunnekuohunsa ja ymmärtää toista.

Vierailija
18/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ei. Jos alkaa raivoamaan niin mikset voi itsekin huutaa kurkku suorana ei? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja toiset eivät valitettavasti ymmärrä puhetta. Sanot vaan ei ja pysyt jämäkästi kannassasi, vaikka tulisi mitä vastaan sieltä vastapuolelta. Kummalliselta kyllä kuulostaa jos toinen ei tajua mitä tarkoittaa "ei, ei sovi minulle. En halua tätä.". Ilmeisesti puheen ymmärtämisessä vikaa, joku dysfasian muoto.

Vierailija
19/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje.

Vierailija
20/21 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsemalla sellaisen puolison, joka osaa keskustella, kuunnella, hillitä tunnekuohunsa ja ymmärtää toista.

Siis heteromies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi