Riittääkö sinulle 20 °C sisälämpötila?
Kommentit (59)
Riittää oikein hyvin. Makuuhuoneessa se on jo liikaa.
Kesällä kyllä mutta talvella haluan selvästi enemmän.
Riittää. Nukkuukin paremmin kun on hieman viileää.
Riittää just ja just. 19 on jo liian kylmä muualla kuin makuuhuoneessa.
Todella kylmä pitäisi pitää vaatteita päällä kotonakin
riittää, niin talvella kuin kesälläkin
Nukkuessa ok. Muuten 23-24. Vähän viluinen tapaus olen.
16 astetta on normaali huonelämpötila. Korkeampi on pelkkää sähkön tuhlausta, ilmastoa suojellakaksemme meidän täytyy totutella siihen, että asunnot pidetään viileämpinä ja sisällä puetaan päälle enemmän.
Riippuu siitä vetääkö kuinka pahasti sisälle kylmä ilma.
On pitkät kalsarit, niiden päällä collegehousut, T-paita, Feecepusero, sen päällä lyhythihainen fleecepusero, päässä neulottu pipo. Sisällä 21 astetta. Ja kädet kylmät. Niin, jalassa on villasukat ja lenkkarit. Läppävika selittää käsien kylmyyden. Vuokratalo on vanha hökkeli, kun invaeläke ei riitä parempaan, nytkin asumistuki maksaa kaksi kolmannesta vuokrasta. Sähkölämpö, joten tulee taas hitonmoinen lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syytä riittää. Lämpö 23. Sähkölasku 15€/kk yksiössä. Miksi säästellä mukavuudesta parin euron tähden?
Mulle tuo ei olis mukavuutta, vaan tuskaisen kuuma.
Et pärjää 23 asteessa t-paidalla? Asutko kesät Nourgamissa?
Vierailija kirjoitti:
16 astetta on normaali huonelämpötila. Korkeampi on pelkkää sähkön tuhlausta, ilmastoa suojellakaksemme meidän täytyy totutella siihen, että asunnot pidetään viileämpinä ja sisällä puetaan päälle enemmän.
Joopa joo. Itse oleskelen aina nakuna kotona ja lämpö on sen mukainen.
Sosiaalituilla asuvien asunnon lämpötila tulisi olla huomattavasti alhaisempi niin työnteko alkaisi maistumaan kotona löhöilyn sijaan.
Riittää sellainen lämpö kyllä jo ihan mainiosti , mutta kun on vanha puutalo ja nurkista hieman fuskaa, niin ei ole ihme jos lämpö jollain -25 c asteella saattaa laskea jopa + neljääntoista sisällä ( vaikka on patterit täysillä ja sen lisäksi vielä kaakeliuunikin lämmitetty ja keittiön ovikin tiukasti kiinni .)
Sitten vain, eikun huopa sisällä ympärille ja tikkitakki päälle !
Sänkyyn yöksi kaksi täkkiä ja sähkötyyny niiden alle lämmittämään nukkuessa.
Toivon kuitenkin hartaasti ,että ne viime aikoina esillä olleet meteorologien pitkäaikaiset sääennusteet leudosta helmikuusta jo pitäisivät paikkansa ja helpottaisivat niin lämmityskulut, kuin helpottuisi muukin eläminen.
Riittää vähempikin. Tykkään pitää villapaitaa ja villasukkia kotona. Tulee kotoisa olo takkatulen ääressä
Ei riitä paitsi yöllä vähempikin. Ennen riitti, nykyään palelee koko ajan ainakin sormia, varpaita ja nenää, vaikka olisi hyvin päälläkin. Joku 23 on mulle sopiva.