Olen mielenterveyshoitaja ja seurustelen mt-potilaan kanssa, kysymyksiä?
Kommentit (23)
Siis seurustelet potilaas kanssa??
Miksi haluat jonkun alhaisen hullun kanssa olla?
Ei ole mun potilas, asiakkaana eri hoitolaitoksessa, eri kaupungissakin. Ja parhaani yritän häntä auttaa, samoin tavoin kun omiakin potilaita. Pakko myöntää kyllä, että välillä tuntuu kuin ei koskaan olisi vapaa-aikaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:52"]Miksi haluat jonkun alhaisen hullun kanssa olla?
[/quote]
Helvetin hyvä kysymys! Arvostan oikeesti tätä :D en osaa muuta sanoa kuin se kliseinen rakkaus. Oon itsekin monesti miettinyt tätä, viimeksi pari h sitten. Mutta tuun aina siihen tulokseen, että oon onnellisempi miehen kanssa kuin ilman sitä. Ap.
Tutustuitteko silloin kun miehellä oli jo ongelmia, eli olitko niistä tietoinen?
Koetko että olet hänen kanssaan työhösi kuuluvan "hoitovietin" takia?
Onko miehelläsi saidaudentuntoa? Entä hoitomyönteisyyttä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:59"]Tutustuitteko silloin kun miehellä oli jo ongelmia, eli olitko niistä tietoinen?
Koetko että olet hänen kanssaan työhösi kuuluvan "hoitovietin" takia?
[/quote]
Kyllä koen välillä! välillä myös tuntuu, että olisin huono hoitaja jos vaikka huudan miehelle, tai sanon suoraan että menisit töihin. ja joo, olin tietoinen. Ja sillonkin jo moitin itseäni, että enhän minä -mthoitaja saa olla ennakkoluuloinen!
Miehellä on skitsofrenia.
Hoitomyönteisyys ja sairaudentunto on vähän siinä ja siinä. Välillä on hyviä, ja välillä huonoja päiviä. Lääkkeitä kyllä syö säännöllisesti, mutta välillä hänen on vaikea tajuta esim se miksi on kuntoutustuella jne. Ap
No paljonko hänen munanpituutensa sitten on? Senkö takia seurustelet hänen kanssaan?
Onko mies komea? Vai näkeekö päälle päin että on mt-potilas?
Haha, tulihan se muna sieltä! Kai se joku perus 15-16cm on :P
Ja juu mun mielestä kyllä on todella komea. Tosin monet on sanonut sitä omituisen näköiseksi, jopa rumaksi. itseänikin kyllä suuresti ihmetyttää miten mies voi muuttua ulkonäöllisesti heti kun astuu ovesta ulos. tuntemattomille hän on sellainen kivikasvo ja jopa pelottavat (sellaset niinkuin täällä av on tapana sanoa, jopa murhaajan) silmät mutta kotona kauheen hymyileväinen nallekarhu. Pitää hygieniasta huolta ja käyttää ihan siistejä vaatteita, ei mitään klamydia-huppareita :D
Jostain syystä näitä tapaa aina. Samoin päihdetyöntekijä + päihdeongelmainen -pariskuntia.
Mitkä ovat parisuhteenne hyviä puolia? Entä puolisosi hyviä puolia? Mihin piirteisiin hänessä rakastuit, ja ovatko ne piirteet vielä jäljellä? Miten tutustuitte?
Eikös mt-hoitajat, psykologit ja psykiatrit ole itsekin vähän kajahtaneita.
Alkaako nimesi T:lla ja vastakappaleesi M:lla?
Hoidatko hänen mt-ongelmiaan samalla pieteetillä kuin muidenkin potilaiden?