Äitini ei pääse katsomaan muistisairasta isääni vanhainkotiin koronan takia ja on nyt masentumassa
Huoli isästä koko ajan läsnä. Ruoka ei maistu. Puhuu että haluaisi pois.
Ahdistava tilanne. Mitä tekisit?
Kommentit (11)
Muistisairas on raskas puoliso. Äitisi saa nyt tervetullutta lepoa.
Olen hyvin pahoillani puolestanne. Me olemme juuri tämän takia olleet ”iloisia”, että muistisairas isovanhempi menehtyi juuri ennen koronaa. Olimme hänen kanssaan loppuun asti. Seuraavissa vaaleissa muista, että boomereiden puolueen Marinille oli tärkeämpää bilettää baarissa altistuneena, kuin osallistua koronan lopettamiseen.
Missä päin noin on? Edes Helsingissä ei ole tuollaista rajoitusta.
https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/vierailut/
Millaisessa kunnossa isäsii on ? Kun pakkanen helpottaa niin voisiko äitisi tavata isääsi ulkona? Näin me tehtiin keväällä 2020. Ikävää että on vierailukieltomutta toisaalta ymmärrän. Omaiset ovat kantaneet koronaa hoitolaitoksiin urakalla.Viime viikolla ihmetelin isäni palvelutalossa kun kokonaine nperhe pyöri mummoansa katsomassa kaikki ilman maskeja vaikka jokapuolella lukee kissainkokoissi kirkaimin että maski on oltava. Nyt sitten sielä on 5 asukkassa koronatartuta ja vierailut ovat kiellettyjä. Itse asiassa sekä hoitajien että vierailijoiden olisi tullut olla tullut käyttää ppf3-suojaimia jo keväästä 2020.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin pahoillani puolestanne. Me olemme juuri tämän takia olleet ”iloisia”, että muistisairas isovanhempi menehtyi juuri ennen koronaa. Olimme hänen kanssaan loppuun asti. Seuraavissa vaaleissa muista, että boomereiden puolueen Marinille oli tärkeämpää bilettää baarissa altistuneena, kuin osallistua koronan lopettamiseen.
Sama kokemus ja samat ajatukset! Täysin!
Vierailija kirjoitti:
Missä päin noin on? Edes Helsingissä ei ole tuollaista rajoitusta.
https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/vierailut/
Tuo on myös hoitokotikohtaista.
Siinä (pienen kunnan) hoitokodissa, jossa oma isovanhempani asuu, on parhaillaan päällä vierailukielto, koska hoitohenkilökunnassa on niin paljon altistumisia ja sairauspoissaoloja.
Tuo ei taida olla ihan laillista. Hoitokoti on vanhuksen koti, ei vankila.
Soita yksikön vastaavalle ja tarkista mikä on tilanne oikeasti.
Iäkäs sukulainen pääsi katsomaan down poikaansa, kun yksikköön soitettiin ja pyydettiin tarkentamaan vierailuohjeita. Vierailut tehdään etukäteen sopimalla vierailuaika ja maskit kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus ja samat ajatukset! Täysin!
Täällä myös. Aluevaaleissa jo muistan tämän.
:( pyytäisin jos saisi nähdä ikkunan läpi...?