Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien aktiivimalli karenssiuhkineen ja valvontavirkailijoineen on yhtä vanhanaikaista toimintaa, kuin kodeissa kiertävät tv-lupatarkastajat aikoinaan

Vierailija
08.01.2022 |

Modernin suomen häpeäpilkku on karenssiin ja sanktioihin nojaava työllitämispolitiikka.
Sama idea kuin ennen vanhaa kodeissa kiertävät viranomaiset (tv-lupatarkastajat) jotka pyrkivät yllättämään luvattoman tv-katselijan "onko tv-lupa maksettu, näytä".

Sama on nyt vaihtunut : onko töitä haettu, todista.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2022 , Työministerinä Haatainen.

Työttömyyttä hoidetaan antamalla ---->  muistutuksia. Kas kun ei jälki-istuntoa.

Määräämällä eripituisia karensseja---->  jotka varmasti sotkevat työttömän talousasiat byrokraattisilla kommervenkeillään aivan suotta.

Määräämällä (tämä on typeryydessään huvittavin ja palkkatyötä hakevalle  ihmislle, millä haluaisi elättää perheensä,  nöyryyttävin osio)---->  Työvelvoitteita! 

Vierailija
142/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalit lähestyy vääjäämättä.

Äänestäjät, nyt katsokaa mitä teidän puolestanne päätetään.

Kuinka viisaasti teidän etuanne edustetaan.

Kuka on pelkkä kupla joka yhdessä kaltaistensa kanssa todellisuudesta vieraantuneena tekee asioille ja ihmislle entistä enemmän haittaa ja vahinkoa kuin hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäättäjät elävät selkeästi samaa aikaa, jolloin tv-lupatarkastajat kiersivät ihmisten kodeissa kyselemässä.

Karenssit ja muistutukset eivät todellakaan ole enää tätä päivää.

Näin ei ihmisten etua ajeta, saati tehdä menestyksekästä työllistämispolitiikkaa.

Vierailija
144/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun lopetat työttömyyskorvauksen ja muiden tukien hakemisen, kukaan ei enää kysyle mitään. Eikö ole yksinkertaista?"

---

"Olen töissä, en hae tukia. Työttömiltä kysellään silti.

Ja minä veroistani maksan sen, vaikka en halua! Yksinkertainen ratkaisusi siis ei toimi."

---

"Nyt taisin pudota. Mitä sinulta siis kysellään ja kuka kyselee jos olet kerran töissä? Oletko joku autettava?"

---

"Minulta ei kysellä. Työttömiltä kysellään.

Ei siis pidä paikkaansa, että "kukaan ei enää kysele mitään".

Kyllä kyselee, työkkärin virkailijat (anteeksi kunnallisten työllistämispalveluiden omaohjaajat) kyselevät työttömiltä, ja saavat siitä palkkaa,

jonka maksamiseen mm. minä veronmaksajana joudun osallistumaan.

Eli minua ärsyttää tässä se, että verovaroja käytetään aivan turhanaikaiseen työttömien kyykyttämiseen,

siitä huolimatta että itse en ole sen kyykytyksen kohteena.

Keksisin niille rahoille kyllä järkevämpääkin käyttöä."

---

Okei. Katsokaa miten veronmaksajien rahoja käytetään... 

Hallituksen työllisyystoimet -->Hallitus tukenut 110miljoonalla eurolla julkista taloutta vahvistavia työllisyystoimia? Miten se on auttanut, voisiko joku selittää, minne ne rahat on kohdennettu? Te-virkailjoiden palkkaamiseen, kuinka paljon ?

Te-virkailijoita palkataan 50 miljoonalla koska "panostuksen arvioidaan maksavan itsensä takaisin työllisyyden paranemisella"? No, ainakin te-virkailjijoiden työllisyys paranee.

Hölmöläisten peiton jatkamista, toisesta päästä puretaan ja toiseen päähän lisätäään ja toisesta päästä, jne....

https://www.verkkouutiset.fi/yle-hallitus-palkkaamassa-50-miljoonalla-e…

Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaakaan? Palkataan lisää te-virkailjoita.

50 miljoonalla. 

Työnhakijoille karenssia, niin säästetään ja pikkasen nipistetään taas heiltä runsaista työkkärirahoista  sieltä sitten ?

Vierailija
145/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöntekijät jotka hakevat soviteltua päivärahaa joutuvat myös tekemään työhakemuksia tästä lähtien ja myös heille soitellaan.

Vierailija
146/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin äänestetty kännissä läpi niinkuin se edellinenkin aktiivimalli?

Jos ei niin mikä tämän idiotismin selitys on?

Minä voisin heti tehdä paremman ehdotuksen ja ihan selvinpäin. Mitäs jos lopetetaan kela ja te toimisto ja kohdistetaan siitä saadut rahat vaikka kunnan virkojen lisäämiseen vaikka sote alalle ja avustavalle henkilökunnalle. Sen jälkeen jäljelle jäävät työttömät/työkyvyttömät voivat hakea toimeentulotukea joka olisikin ainoa tukimuoto ja sitä hoitaisi sosiaalitoimisto. Toimeentulotuki olisi kaikille sama eikä mitään harkinnanvaraista pärstäkerroin lisää enää olisi olemassa.

Kulut laskisivat ja kansakunta kiittäisi.

Vierailija
147/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Osa-aikatyöntekijät jotka hakevat soviteltua päivärahaa joutuvat myös tekemään työhakemuksia tästä lähtien ja myös heille soitellaan.[/quote]

Mitä järkeä ? Ihan kohtuutonta. Ellet vastaa puheluun saat ilmeisesti karenssin. Tai ainakin ensimmäisen muistutuksen. . .

Vierailija
148/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resursseja ensinnäkin olisi ollut viisasta kohdentaa siihen, että pitkäaikaistyöttömistä karsitaan kortistosta pois selkeästi sairauksiensa vuoksi työkyvyttömät ja ikääntyvät joita suotta roikotetaan siellä, kun heitä ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle vaan katsotaan työkykyisiksi.

Vierailija
149/154 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Työnantajat käyttävät törkeästi hyväksi palvelua kun eivät suostu palkkaamaan kun tietää että valtio pakottaa työttömän tekemään sitä työtä ilman palkkaa[/quote]

Siinäpä nykyisen "aktiivimalli"työllistämispolitiikan lopputulos.

Työtön aina altavastaajana, laitettuna mahdollisimman alisteiseen asemaan joka taholta. Hienoa "tukea" kerrassaan, sitähän poliitikot lupasivat.

Vierailija
150/154 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Työnantajat käyttävät törkeästi hyväksi palvelua kun eivät suostu palkkaamaan kun tietää että valtio pakottaa työttömän tekemään sitä työtä ilman palkkaa

Työtön aina altavastaajana, laitettuna mahdollisimman alisteiseen asemaan joka taholta. Hienoa "tukea" kerrassaan, sitähän poliitikot lupasivat.

Kun on kehitelty ilmaistyö malleja niin tietenkin työnantajat käyttää niitä hyväksi. Sen verran kapitalisti olen minäkin että tottakai ottaisin ennemmin ilmaisen kuin palkkaa vaativan. Sehän on aina omistajalle enemmän kun ei tarvitse maksaa palkkaa. Nuo orjatyöt pitäisi yksinkertaisesti lopettaa. Työkokeilut on pelkkää orjuutusta aina uusilla orjilla.

Vierailija
151/154 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Työnantajat käyttävät törkeästi hyväksi palvelua kun eivät suostu palkkaamaan kun tietää että valtio pakottaa työttömän tekemään sitä työtä ilman palkkaa

Kun on kehitelty ilmaistyö malleja niin tietenkin työnantajat käyttää niitä hyväksi. Sen verran kapitalisti olen minäkin että tottakai ottaisin ennemmin ilmaisen kuin palkkaa vaativan. Sehän on aina omistajalle enemmän kun ei tarvitse maksaa palkkaa. Nuo orjatyöt pitäisi yksinkertaisesti lopettaa. Työkokeilut on pelkkää orjuutusta aina uusilla orjilla.

Tiedättekö muuten ketkä kyseisen työkokeilun myhäillen kimpassa siunasivat käyttöön.

Aivan.

Vierailija
152/154 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Tiedättekö muuten ketkä kyseisen työkokeilun myhäillen kimpassa siunasivat käyttöön.

Aivan.

Demarit ja vihreät on olleet työministereinä kun nää jokseenkin kaikki työkkärin hölmöt käytännöt on luotu. Ja demarit tekee mitä ay-liike käskee. Ay-liike taas on jumissa jossain 60-luvun maailmassaan eikä näytä tajuavan että he on itse se köyhiä oman ahneutensa vuoksi kyykyttävä riistokapitalisti miljardien asunto-omaisuuksineen ja sumeilemattoman liikkeen omanedunvalvonnan kanssa vaikka se heidän liittonsa omanedunvalvonta jyräisi duunarien ja työttömien edun yli kerta toisensa jälkeen. . 

Vierailija
153/154 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janica kirjoitti:

Työttömät eivät tekisi mitään jos heitä ei siihen patisteta

He vain röhnöttäisivät sängyssä apaattisina

Toivotaan kaikesta huolimatta ettei sinulle käy kuten minulle ja monille muille.

Irtisanotaan kun on täyttänyt 60 vuotta tai enemmän.

Tässä kun olen aktiivisesti hakenut töitä niin eipä vaan tärppää.

Sanotaan korkeintaan, jos edes vaivaudutaan vastaamaan, että muuten ok, mutta oppisit työn kahdessa vuodessa (osaisin kyllä jo heti) ja sitten olet pari vuotta töissä ja eläkkeelle.

Ja toivon, ettet ole niitä ihmisiä jotka hokevat ”kyllä tekevälle aina töitä löytyy”

Sekään ei pidä paikkaansa. Ehkä kuitenkin pikkuisen toivon, että joutuisit kokemaan itse mitä on olla työtön, epätoivoisesti etsit töitä ja et vaan saa sitä.

Ei kannata juuri kenenkään olla liian itsevarma. Vaikka vuoden päästä voi olla se tilanne että firmat irtisanoo 50+ väkeä myös it alaltakin. 2008 keväällä näytti hyvältä. 2009 ...

Vierailija
154/154 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun lopetat työttömyyskorvauksen ja muiden tukien hakemisen, kukaan ei enää kysyle mitään. Eikö ole yksinkertaista?"

---

"Olen töissä, en hae tukia. Työttömiltä kysellään silti.

Ja minä veroistani maksan sen, vaikka en halua! Yksinkertainen ratkaisusi siis ei toimi."

---

"Nyt taisin pudota. Mitä sinulta siis kysellään ja kuka kyselee jos olet kerran töissä? Oletko joku autettava?"

---

"Minulta ei kysellä. Työttömiltä kysellään.

Ei siis pidä paikkaansa, että "kukaan ei enää kysele mitään".

Kyllä kyselee, työkkärin virkailijat (anteeksi kunnallisten työllistämispalveluiden omaohjaajat) kyselevät työttömiltä, ja saavat siitä palkkaa,

jonka maksamiseen mm. minä veronmaksajana joudun osallistumaan.

Eli minua ärsyttää tässä se, että verovaroja käytetään aivan turhanaikaiseen työttömien kyykyttämiseen,

siitä huolimatta että itse en ole sen kyykytyksen kohteena.

Keksisin niille rahoille kyllä järkevämpääkin käyttöä."

---

Okei. Katsokaa miten veronmaksajien rahoja käytetään... 

Hallituksen työllisyystoimet -->Hallitus tukenut 110miljoonalla eurolla julkista taloutta vahvistavia työllisyystoimia? Miten se on auttanut, voisiko joku selittää, minne ne rahat on kohdennettu? Te-virkailjoiden palkkaamiseen, kuinka paljon ?

Te-virkailijoita palkataan 50 miljoonalla koska "panostuksen arvioidaan maksavan itsensä takaisin työllisyyden paranemisella"? No, ainakin te-virkailjijoiden työllisyys paranee.

Hölmöläisten peiton jatkamista, toisesta päästä puretaan ja toiseen päähän lisätäään ja toisesta päästä, jne....

https://www.verkkouutiset.fi/yle-hallitus-palkkaamassa-50-miljoonalla-e…

Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaakaan? Palkataan lisää te-virkailjoita.

50 miljoonalla. 

Työnhakijoille karenssia, niin säästetään ja pikkasen nipistetään taas heiltä runsaista työkkärirahoista  sieltä sitten ?

Hallitus lähti tätä tekemään kun talous alkoi parantua. Voivat sitten kehua kuinka hyvä malli on vaikka oikeasti yksityinen sektori on kaiken työllisyyden paranemisen veturi ja siihen ei hallitus paljoa voi vaikuttaa