Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysraha-asiaa.... Apua kaipaisin!

Vierailija
19.09.2006 |

Eli:

menikös se nyt näin: jos mulla palkka (brutto) 2000 euroa/kk, veroprosentti 20%, niin KELAN laskurin mukaan mulle jäis äitiyspäivärahaa vajaa 1300 euroa käteen? Kun laskurikohdassa lause " vuositulot vähennysten jälkeen..." niin noi " vähennytkset" nyt hämää, tarkoittaako ne esim. työmatkakuluja jne???

Olisin äärimmäisen kiitollinen, jos joku viitsisi tietämätöntä valaista!!

Ja niin, tuleeko se uudistus 2007 voimaan, että vanhempainrahakausi samansuuruinen äidillä kuin äitiysrahakausi???

KIITOS!!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö mun toisin sanoen nostaa veroprosenttiaini?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, olenko ymmärtänyt KELAN:n laskurin oikein. Eli laitetaanko kohtaan vuositulot BRUTTOtulot kyseiseltä verotusvuodelta?

ap

Vierailija
4/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan suuresta sen verran, että äitiyspäiväraha ja vanhempainraha ovat samansuuruisia. Ensi vuonna tuleva uudistus nostaisi äitiyspäivärahaa nykyisestään ensimmäiseltä 56 (?) arkipäivältä, vanhempainraha pysyisi nykyisellää.

Jos et tilaa uuttaa verokorttia sosiaalietuuksia varten, Kela pidättää normaalin veroprosenttisi päälle vielä 2%. Tämä sen vuoksi, että ansiotulosta saat todennäköisesti joitain vähennyksiä, joita ei päivärahoista voi tehdä (liiton maksut, matkakulut yms.). Kelan rahoista joudut siis maksamaan hieman korkeampaa veroprosenttia, kuin maksaisit vastaavasta summasta palkkatuloa.

Vierailija
5/5 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan laskuri antaa summan, mistä maksat vielä verot. Eläke- tms. vakuutusmaksuja siitä ei enää vähennetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä