Mielenkiinnosta kysyn teiltä vanhemmilta, jotka ette halua etäopetusta, koska lapsenne ei siihen pysty, että
uskotteko oikeasti lapsenne pystyvän käyttäytymään paremmin koulussa? Vai eikö se lapsesi oppituntien häiritseminnen haittaa sinua, kun et joudu sitä näkemään?
Kommentit (27)
Lapseni ei häiritse oppituntia. Päinvastoin hän ei puhu mitään ja hänellä on toiminnanohjauksen ongelmia joten kirjaimellisesti on tumput suorana jos joku ei ohjeista kädestä pitäen. Kaikessa toiminnassa keskitasoa huonompi selvästi, ei kuitenkaan vammainen joten on vain osittain erityisopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi ei saa muutamaa mukulaa opiskelemaan ja sen yhden open pitäisi saada heidän ongelmatapauksensa sekä 24 muuta samalla.
Monissa perheissä etäkoulukin toimii. Kaikilla ei kuitenkaan ole vain henkilökohtaiset syyt taustalla kun tällaisia asioita arvioi. Meillä esim. etäkoulu ei varmaankaan olisi ongelma mutta näin isoja asioita pitää tarkastella vähän laajemmin kuin vain oman perheen näkökulmasta.
Nimenomaan! Ja suurin osa on etäkoulun kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuollaiset vanhemmat ovat itse kotona, mutta haluavat adhd-lapswnsa edes vähäksi aikaa jonnekin muualle purkamaan energiaansa.
Toinen porukka on ne, joka haluavat lapsilleen lounaan koulusta.
Ei noita oikeita syitä sanota.
Ei ole mikään häpeä vaikka nuokin olisi syynä sille että on lähikoulun kannalla. Kyllä noistakin on ihan avoimesti puhuttu, muiden syiden ohella. En itsekään pidä sitä mitenkään luontevana ratkaisuna että perhe on yhdessä mahdollisesti 24/7. Eihän tuollaista koskaan aiemminkaan ole perheiltä odotettu.
Varmasti vanhempien haasteet olisi olleet samantyyppisiä jos etäkouluun oltaisiin jostain syystä päädytty vaikka 40 vuotta sitten, tai sitten lapset vain olisi olleet vielä pahemmin heitteillä. Ennenhän lapset oli käytännössä koko päivän koulussa opettajien huolehdittavana ja/tai pihalla ilman valvontaa, kotona käytiin ehkä syömässä jos käytiin, ruokaakaan ei välttämättä oletettu olevan tarjolla säännöllisesti kuten nykyään. Ihan turha syyllistää "laiskoja nykyvanhempia".
Muistutan vielä että tässähän on juuri joululomailtu useampi viikko eikä siitäkään ilmeisesti ollut hyötyä koronan ehkäisyn kannalta.
Outo oletus, että jos lapsi ei pysty etäopetukseen, kyse olisi käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuollaiset vanhemmat ovat itse kotona, mutta haluavat adhd-lapswnsa edes vähäksi aikaa jonnekin muualle purkamaan energiaansa.
Toinen porukka on ne, joka haluavat lapsilleen lounaan koulusta.
Ei noita oikeita syitä sanota.
Minä haluan lapsilleni opetusta koulusta. Mutta näyttäisi siltä että palstalaisten mielestä se on liikaa. Vanhempien vika jos opettaja ei osaa työtään.
Juu, minä uskallan sanoa, että kaipaan rauhaa lapsistani. Ovat villejä, äänekkäitä ja kaipaavat huomiota koko ajan.