Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitestit eivät näytä oikeaa tulosta.

Vierailija
08.01.2022 |

Sitten ihmetellään, kun korona leviää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähipiirissä jo kaksi, jotka tekivät usean neg kotitestin, mutta koronassa ovat. Viimenen kotitesti pari tuntia ennen testausaikaa, joka toi positiivisen tuloksen.

Vierailija
2/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tutulle kaksi negaa ja silti oli korona.

Vierailija
4/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikeaa itse työntää se tikku tarpeeksi syvälle nenään.

Vierailija
5/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan aina näytä positiivista, mutta sitten taas isäni juuri sai positiivisen tuloksen oltuaan pienen pienessä nuhassa. Ei mitään muita oireita, mutta ajatteli tehdä pois kun kerran sellainen kaapissa oli. Ei olisi viralliseen testiin lähtenyt, kun kyse oli tyyliin muutamasta aivastuksesta. Testi olikin positiivinen. Että kyllä niistä voi hyötyäkin olla.

Vierailija
6/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sai selville että hanaveelläkin oli korona

Vierailija
7/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat siskoni tekivät negatiiviset kotitestit, mutta PCR oli positiivinen. Itse sain positiivisen kotitestistä samoin kuin äitini, kun neuvoin häntä työntämään tikun riittävän syvälle.

Jos kerran ammattilaisen ottamana tarkkuus on 60-70% niin mikä mahtaa olla tilanne tavallisen kansan keskuudessa? Lehtosen arvio kuulostaa optimistiselta sen perusteella, mitä olen nähnyt lähipiirini tapauksista. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f502e189-fe45-46ec-bffe-4a432ba058b1

Vierailija
8/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunkisi tikkua yhtä syvälle nenääni kuin siellä virallisessa testissä. Jos luotettavan tuloksen saisi vaikka syljestä ja muutaman minuutin odottelulla, niin mihin ihmeeseen me tarvittaisiin isoa testausorganisaatiota laboratorioineen? Ne kotitestit on hyödyttömiä, jossei tulokseen voi uskoa edes 90 %.

Vierailija
9/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?

Vierailija
10/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaapäisten touhuja kaikki kotitestit, hölmöiltä rahat pois!

Vierailija
11/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tunkisi tikkua yhtä syvälle nenääni kuin siellä virallisessa testissä. Jos luotettavan tuloksen saisi vaikka syljestä ja muutaman minuutin odottelulla, niin mihin ihmeeseen me tarvittaisiin isoa testausorganisaatiota laboratorioineen? Ne kotitestit on hyödyttömiä, jossei tulokseen voi uskoa edes 90 %.

Ei sitä nenänieluun saakka kotona ole tarkoituskaan työntää vaan 2-3 cm syvyyteen.

Vierailija
12/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?

Koska yhteiskunnan tarjoama testaus on ruuhkautunut ja tulee valtiolle kalliiksi. Tosin kalliiksi tulee tämä koronan holtiton leviäminen. Koko pallo kiinni 3-4 kk niin johan loppuu koronat.

Vierailija
13/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koronan oireet (omikron) ja tein kaksi negaa testiä kotona, mieskin teki samoilla oireilla. Olin varma tartunnasta ja menin viralliseen testiin, mutta negatiivinen sekin oli.

Labrahoitaja neuvoi, että kotitestissä on tärkeintä saada tarpeeksi solukkoa tikkuun sen syvältä tonkimisen sijaan.

Sanoi, että kotona testatessa max. 3cm syvälle riittää ja molemmista sieraimista pitää kerätä solukkoa usean sekuntin ajan, ja usein sen jälkeen aivastuttaa. Jos tehti tehty väärin, ei tunnu miltään testauksen jälkeen. Sen pitääkin kuulemma tuntua vähän ikävältä.

Ja kuulemma aika hyvin ovat oikein tehtyjen kotitestien tulokset korreloineet ”virallisten” testien kanssa.

Eli veikkaan väärää testaustapaa monilla, ehkä ei uskalla ”rassata” sieraimiaan kunnolla.

Vierailija
14/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran epämiellyttävä tehdä, että harva tekee sen kunnolla. Oikein tehtynä varmaan olisi kohtalaisen luotettava. Itse en, by the way todellakaan aijo testailla lastani kotitesteillä joita kuulemma koulut alkavat jakaa. Jos ei ole oireita en todellakaan rääkkää häntä testillä. Aiotteko muut vanhemmat oikeasti testata lapsenne kahdesti viikossa ohjeen mukaan?

15/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä myydään .Ne pitäisi olla ilmaisia ihan kuin naamarit ym jotka liittyvät koronaan!

Vierailija
16/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähipiirissä jo kaksi, jotka tekivät usean neg kotitestin, mutta koronassa ovat. Viimenen kotitesti pari tuntia ennen testausaikaa, joka toi positiivisen tuloksen.

väärin tehty

Vierailija
17/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väärin tehty

Tai väärä ajoitus. PCR-testi on antigeenitestiä herkempi.

Vierailija
18/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lue ne ohjeet, sauraa ohjeiata eli työnnä tarpeeksi syvälle

Vierailija
19/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niintä käsketään tekemään koska ei ole resursseja ottaa kaikkia flunssaoireisia virallisiin testeihin.

Vierailija
20/40 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota siihen, että ihmiset saisivat itse otettua kunnon näytteen nenästä. Jos on pakko kotona tehdä, kannattaa pyytää toinen kaivamaan se näyte kunnolla nenästä. Uskon, että kotitestien suosion myötä korona alkaa leviämään kun porukka luottaa vääriin negatiivisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi