Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudella pelottelu

Vierailija
08.01.2022 |

Kuinka kauan täytyy vielä odottaa, että seksuaalikasvatus todenmukaistuu? Nainen on hedelmätön suurimman osan elämästään. Kuukaudessa ei ole montakaan päivää, kun nainen edes teoriassa voisi tulla raskaaksi, käytännöstä puhumattakaan. Miksi nuoria pelotellaan raskaudella? Onko se pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kun vielä länsimaisten miesten siittiöt on niin heikkolaatuisia niin ei tarvitse juuri raskautta pelätä.

Vierailija
2/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sukupuolitaudeilla😂😂 sitten ihmetellään miksi yhä useampi nuori elää sinkkuna. Suomessa kaiken vaan on pakko olla niiiiin negatiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä. Ja kyllä, etenkin teininä ja muutenkin suunnittelemattomana raskaus on yksi pahimmista asioista, mitä voi tapahtua.

Vierailija
4/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli se pahinta mitä minulle tapahtui.

Maailma ei tarvitse yhtään vahinkoraskauksia pilaamaan kenenkään (lapsen eikä aikuisen) elämää.

Vierailija
5/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään sukuelinherpesrä voi vähätellä, vakavammista taudeista puhumattakaan. Suunattoman tyhmää on naida ilman kortsua ellei sitten tietoisesti ole lapsentekotekotarkoituksessa

Vierailija
6/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinit tietäisivät, miten harvassa raskaaksi tulon mahdollisuus kuukaudessa on, niin aika moni ei käyttäisi ehkäisyä lainkaan. Monella teinillä on kuitenkin epäsäännöllinen kierto ja/tai seksiä harrastetaan usein, joten riski raskaudelle on isompi.

Mutta olen itse samaa mieltä tuosta. 90-luvulla syntyneenä olen saanut koulussa tuota "kerrasta voi tulla koska tahansa raskaaksi" kasvatusta koulussa. Onneksi olen ottanut asioista selvää ihan itse.

Vierailija
7/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään sukuelinherpesrä voi vähätellä, vakavammista taudeista puhumattakaan. Suunattoman tyhmää on naida ilman kortsua ellei sitten tietoisesti ole lapsentekotekotarkoituksessa

Herpeksen voi saada ja myös saa oli kondomi tai ei. Ei se herpes terskan päässä kaikilla ole vaan nivusissa!!!!!!

Vierailija
8/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin raskautta. Uskoin jopa siihen että raskaaksi voi tulla saunanlauteilla. Kiitos terveystiedon tuntien, en enää pelännyt.

Käytän AINA ehkäisyä.

Vierailija
9/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun alat raskautta yrittämään, niin iskee kasvoille se totuus, ettei se niin helppoa olekaan. Seksuaaliterveyttä tulisi opettaa ja tukea kertomalla faktoja hedelmällisyydestä ja millaisilla elämäntavoilla sitä voi edistää. Kuinka moni tietää esimerkiksi ibuprofeenin, tavallisten liukuvoiteiden tai keinomakeutusineiden haitat hedelmällisyydelle, kun jo iän vaikutusta ei moni hahmota?

Vierailija
10/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli palstalla pitkä ja mielenkiintoinen keskustelu vuosi/kaksi sitten. Olisikohan se vielä tallessa/löytääkö joku sen. Olisi nimittäin aihetta vaikka ihan isommallekin keskustelulle ja muuallakin kuin palstalla.

Siinä siis oli keskustelua siltäkin kantilta, että moni nainen kokee raskauden suurinpiirtein maailmanloppuna tuon aivopesun takia vielä siinäkin vaiheessa kun on jo aikuinen.

Vierailija
11/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä erikoisempaa: kun nainen on n. 25 v alkaa painostus, viesti onkin se, että hedelmällisyys on kohta romahtamassa, lapsia ei enää saakaan aiotusti tai ei ainakaan, jos suunnitelmissa on rakentaa muita elämän osa-alueita; koulutusta, uraa, varallisuuutta.

Jokseenkin perseelleen mennyt koko seksuaalikasvatus. Ensin uhka ja hyvin nopeasti tämän jälkeen perheellistyminen on liki mahdotonta.

Ap

Vierailija
12/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelun ainoana tarkoituksena oli saada liian nuoret pidättäytymään siihen saakka kun ovat naimisissa ja on aika saada lapsia. Ainoa tuosta koulun kuviotuksesta mieleen jäänyt oli, että heti kun unohtaa tai ei halua käyttää ehkäisyä on raskaana ja hiv tarttuu. Selvästikään asioista ei edes haluttu kertoa, joten kerrottiin vähin mahdollinen pelottelulinjalla.

Vierailija
13/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli palstalla pitkä ja mielenkiintoinen keskustelu vuosi/kaksi sitten. Olisikohan se vielä tallessa/löytääkö joku sen. Olisi nimittäin aihetta vaikka ihan isommallekin keskustelulle ja muuallakin kuin palstalla.

Siinä siis oli keskustelua siltäkin kantilta, että moni nainen kokee raskauden suurinpiirtein maailmanloppuna tuon aivopesun takia vielä siinäkin vaiheessa kun on jo aikuinen.

Onhan tänäkin päivänä vanhempia mitkä katuu lapsiaan. Nimenomaan lasten tekoa tulee miettiä! Lapset eivät ymmärrä kylmiä vanhempiaan ja hylkäämisen syitä. Sadistisimmat kostavat omille lapsille näiden syntymisen.

Vierailija
14/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teinit tietäisivät, miten harvassa raskaaksi tulon mahdollisuus kuukaudessa on, niin aika moni ei käyttäisi ehkäisyä lainkaan. Monella teinillä on kuitenkin epäsäännöllinen kierto ja/tai seksiä harrastetaan usein, joten riski raskaudelle on isompi.

Mutta olen itse samaa mieltä tuosta. 90-luvulla syntyneenä olen saanut koulussa tuota "kerrasta voi tulla koska tahansa raskaaksi" kasvatusta koulussa. Onneksi olen ottanut asioista selvää ihan itse.

Itse taas 70-luvulla syntyneenä ja ysärin alussa nuoruuteni eläneenä pidin ihan liian pitkään e-pillereitä ihan normiasiana ja etenkin teininä ne vaan "kuului" hommata. Ei asiaa missään vaiheessa kyseenalaistettu eikä edes kerrottu niiden haittavaikutuksista vaan niitä nyt vaan kuuluu käyttää. Piste. Raskaus on stanasta.

Vierailija
15/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten ehdotatte tilalle? Minkälaista valistusta nuorille pitäisi antaa? Kuitenkin se on totta että kerrasta on mahdollista tulla raskaaksi ja kyllä sitä 16 vuotiaana lukiolaisena todellakin kannattaa yrittää välttää.

Vierailija
16/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten ehdotatte tilalle? Minkälaista valistusta nuorille pitäisi antaa? Kuitenkin se on totta että kerrasta on mahdollista tulla raskaaksi ja kyllä sitä 16 vuotiaana lukiolaisena todellakin kannattaa yrittää välttää.

Ilmeisesti teini-äitiyttä. Eikä nämä tarinat välttämättä pääty hyvin. Iso osa syrjäytyy.

Vierailija
17/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas 70-luvulla syntyneenä ja ysärin alussa nuoruuteni eläneenä pidin ihan liian pitkään e-pillereitä ihan normiasiana ja etenkin teininä ne vaan "kuului" hommata. Ei asiaa missään vaiheessa kyseenalaistettu eikä edes kerrottu niiden haittavaikutuksista vaan niitä nyt vaan kuuluu käyttää. Piste. Raskaus on stanasta.

Juuri näin: ei ne sukupuolitaudit vaan se kammottava ja elämän tuhoava raskaus, uusi elämä. Se on pahinta mitä voi tapahtua.

Söin ehkäisypillereitä melkein 20 vuotta. Raskaus ei toki koskaan uhannut elämääni, mutta kondomi on unohtunut kerran jos toisenkin...

Vapauttiko pillerit todella naisen? Suojaako ne todella meitä pahimmalta?

18/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun alat raskautta yrittämään, niin iskee kasvoille se totuus, ettei se niin helppoa olekaan. Seksuaaliterveyttä tulisi opettaa ja tukea kertomalla faktoja hedelmällisyydestä ja millaisilla elämäntavoilla sitä voi edistää. Kuinka moni tietää esimerkiksi ibuprofeenin, tavallisten liukuvoiteiden tai keinomakeutusineiden haitat hedelmällisyydelle, kun jo iän vaikutusta ei moni hahmota?

Luonto on siitä ovela, että silloin nuorena helpommin tulee raskaaksi ja kun vuodet vierivät, ei se enää olekaan välttämättä itsestään selvää tulla raskaaksi

Vierailija
19/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole mua pelotellut ja luojan kiitos Suomessa on kattava terveystiedon opetus. En tiedä mistä ap puhuu. Teineillä on epäsäännölliset kuukautiset niin kuin joku sanoikin. Tämä vaikeuttaa raskauden mahdollisuusen ennakoitavuutta. On hyvä, että koulussa painotetaan ehkäisyä ja käydään koko sukuelinten anatomia ja niiden eri toiminnot tarkasti läpi. Olen muuten tullut kerta laakista raskaaksi aikuisena, että kyllä se on mahdollista. Muuttujien pitää osua kohdalleen niin näin voi tapahtua.

Vierailija
20/58 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto on siitä ovela, että silloin nuorena helpommin tulee raskaaksi ja kun vuodet vierivät, ei se enää olekaan välttämättä itsestään selvää tulla raskaaksi

Huvikseenko Afrikkaankin ollaan viety ehkäisyvalmisteita? Afrikassa näkyy varsin hyvin 'kyllä luonto hoitaa'- ajattelutapa. Lapsia juoksee pitkin kyläteitä ilman valvontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi