Milloin aiotte pestä joululiinan tai -liinat, vai muhitatko likaisena likapyykkikorissa ensi jouluun saakka?
Mä pesin tänään pyykkikoneessa joululiinan.
Olen kuullut, että joillakin heinäkuussakin vielä joululiina likapyykkikorissa odottaa pesemistään. Mikä siinä on vaikeaa, ettei sitä liinaa nyt vaan voi laittaa koneeseen, ja pestä se???
Kommentit (10)
Voi olla että jos se on vaikka punainen niin ei viitsi pistää koneeseen muun pyykin kanssa kun pelkää värjäämistä. Eikä käsin viitsi alkaa pesemään. Niin se sit jää sinne pyykkikorin pohjalle odotteleen.
1/1 kommentoijalle: En huolehdi muiden ihmisten pyykkäämisestä sinänsä, mutta kai nyt voi ihmetellä, että mikä estää esim. sen likaantuneen joulun aikana olleen ruoan länttejä täynnä olevan pöytäliinan pesemistä miltei heti, kun sen ottaa pöydästä pois vuodenvaihteen jälkeen tai milloin nyt sitten poistaakaan? Mua ainakin inhottaisi, jos esim. jonkun ihmisen pöytäliina olisi likapyykkikorissa muhinut puolikin vuotta kaikkien muiden likapyykkien seassa, ja vasta joskus heinäkuussa pesisi sen. Sehän alkaa haisemaankin jo ja pahalle likapyykkikorissa riippuen tietysti, kuinka ruoan ja juomien sotkema se on. Jotenkin vaan inhottaisi.
2/5 kommentoijalle: Ymmärrän tavallaan, että jos joululiinan väri on punainen, niin tietysti jos ei raaski yhtä isoa pöytäliinaa pestä ihan pelkästään pyykkikoneessa, ja jos on muitakin punaisia tekstiilejä lähiaikoina tulossa pyykkiin, niin pesee sitten niiden kanssa, mutta kyllähän nyt tuonkaltaisen tekstiilin kuten ison ruokapöydän liinan voi pestä ihan erilläänkin muista punaisen värisistä vaatetekstiileistä. On kyse kuitenkin ruokapöydän liinasta. En itse ainakaan esim., punaisten rintaliivien kanssa pesisi, ja usein ei natsaa edes ohjepesulämpötilatkaan yks yhteen erilaisten tekstiilien kanssa pyykkikoneessa pesten.
Vierailija kirjoitti:
1/1 kommentoijalle: En huolehdi muiden ihmisten pyykkäämisestä sinänsä, mutta kai nyt voi ihmetellä, että mikä estää esim. sen likaantuneen joulun aikana olleen ruoan länttejä täynnä olevan pöytäliinan pesemistä miltei heti, kun sen ottaa pöydästä pois vuodenvaihteen jälkeen tai milloin nyt sitten poistaakaan? Mua ainakin inhottaisi, jos esim. jonkun ihmisen pöytäliina olisi likapyykkikorissa muhinut puolikin vuotta kaikkien muiden likapyykkien seassa, ja vasta joskus heinäkuussa pesisi sen. Sehän alkaa haisemaankin jo ja pahalle likapyykkikorissa riippuen tietysti, kuinka ruoan ja juomien sotkema se on. Jotenkin vaan inhottaisi.
Siinähän ihmettelet.
Ensimmäinen joulu, kun ei tullut tahran tahraa liinaan, vaikka oli pöydällä loppiaiseen saakka. Loppiaisena panin suoraan pyykkikoneeseen pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen joulu, kun ei tullut tahran tahraa liinaan, vaikka oli pöydällä loppiaiseen saakka. Loppiaisena panin suoraan pyykkikoneeseen pöydältä.
Miksi pyykkiin jos ei likainen?
Miksi huolehdit muiden ihmisten pyykkäämisestä?