Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluopiskelijat, rehellinen mielipiteenne koronan vaikutuksista?

Vierailija
07.01.2022 |

Löytyykö täältä korkeakouluopiskelijoita? En nyt tarkoita N vuoden opiskelijoita vaan ne jotka aloittaneet tässä 3-4v sisällä. Rehelliset ajatuksenne kun koronaiheuttanut mm seuraavaa:

-teiltä jää paljon uusia kavereita saamatta, monista tulisi ehkä elinikäisiä kavereita
-ette pysty kunnolla tutustamaanmahdollisesti uuden kaupungin tarjontaan niin yöelämässä, harrastuksissa jne
-teiltä jää useimmat hauskat opiskelijabileet, reissut ja muut tempaukset kokematta
-lopuksi tietenkin ne romanssit tai vähemmänkin vakavat suhteet, opiskelijanahan sen kumppanin löytäminen on helpointa, työelämässä voitte joutua paikkaan missä keski-ikä 45v.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavasta aloituksesta...

t. opiskelija

Vierailija
2/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ehdin juuri valmistua ennen koronaa joten pääsin tavallaan viime hetkellä alta pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asperger kieltenopiskelijana en muutenkaan juoksis kaiken maailman kissanristiäisissä jos koronaa ei olis. Pitäis alottaa tässä tänä vuonna vielä kandiseminaari ja hakea yliopistovaihtoon niin jännittää ne etapit jo aika paljon. Ilman korona-aikaa olisin varmaan osallistunut yhen mua kiinnostavan kerran kuukaudessa kokoontuvan kerhon toimintaan, mutta muuten vapaa-aikani menis aika paljon kotona opiskelutehtäviä tehden ja luennoilta palautuessa. Opiskelijabileiden takia en todellakaan lähtenyt opiskelemaan yliopistoon vaan opiskelemaan itselleni alan. Opiskelijakaupungistani Helsingistä sen verran, että oon ehtiny tutustumaan siihen jo vähän lapsesta asti, kun mun kummitäti asuu Vuosaaressa ja toinen isosisko on asunut Helsingissä vuodesta 2010 lähtien. Iskä on asunut myös Vantaalla vuodesta 2010 aina vuoteen 2017 asti, joten Vantaakin on tullut jo jotenkin tutuksi, kun siellä iskän luona kävin joka toinen viikonloppu aina 18-vuotiaaksi asti. Mutta joo olis ne samanhenkiset kaverit ihan tervetulleita pk-seudulta muutenkin.

T: junantuoma asperger kieltenopiskelija Helsingistä

Vierailija
4/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alotin siis opinnot Helsingin yliopistossa syksyllä 2018 ja oon jäänyt vähän jälkeen omaa vuosikurssia kun ensimmäisen vuoden opinnot menivät vähän penkin alle mutta siitä lähtien oon ollut ihan normaalissa tahdissa opinnoissa joten lasken itseni kolmannen vuoden opiskelijaksi pääaineessani. Pian tässä oon ollut 2 vuotta pääosin etäopetuksessa ja aspergerista huolimatta kaipaan myös ihmisten näkemistä jollain tasolla livenä yliopiston kampuksella, vaikka en olekaan todellakaan mikään maailman supersosiaalisin ihminen. Päivän saa eri tavalla käyntiin vähän energisempänä kun lähtee kotoa luennoille kampukselle kuin että istuu kannettavan ruudun edessä pääsyä etäluennolle.

T: edellisen viestin kirjoittaja

Vierailija
5/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla koulussa 6kk kunnes siirryttiin etäopintoihin. Ehdin tutustua muutamaan koulukaveriin, muttemme ole erityisen läheisiä. En ole koskaan seurustellut, enkä läytä deittiappeja. Aloitin juuri työn jossa olen kokoaikaisena, mutta työskentelen kokonaan etänä 😅

T. 21V nainen Tampereelta

Vierailija
6/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ehkä sovi kyselyn kohderyhmään, kun aloitin vuosi sitten 27-vuotiaana. Mutta olin tosi tyytyväinen etäopiskeluun, muutamaan opiskelijoiden itse järjestämään ryyppytilaisuuteen olen osallistunut vaikka virallisia ei ole järjestetty, en tiedä olisinko osallistunutkaan. Mies on jo.

Vierailija
7/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ehkä sovi kyselyn kohderyhmään, kun aloitin vuosi sitten 27-vuotiaana. Mutta olin tosi tyytyväinen etäopiskeluun, muutamaan opiskelijoiden itse järjestämään ryyppytilaisuuteen olen osallistunut vaikka virallisia ei ole järjestetty, en tiedä olisinko osallistunutkaan. Mies on jo.

Ja kavereita en odottanutkaan kun en niitä koskaan saa.

Vierailija
8/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. vuoden opiskelijana sanon, että ryhmätyöt ovat harvinaisen kettumaisia. Jos ketään ei aikaisemmin tunne ryhmästä, niin on ihan arpapeliä, millainen osuu kohdalle. Zoomissa mietitään esitystä. Joku jättää kurssin yllättäen kesken ja hänen osuutensa jää kirjoittamatta. Jos tavoittelee kiitettävää, niin voi valmistautua kehittämään muiden tekstejä ja paremmilla lähteillä. Kurssin ohjeistus on usein sekava. "Ennen kaikki oli paremmin" sillä jo ensimmäisellä tapaamisella suunnilleen tiesi, että osaavatko muut kirjoittaa arvosanalla 3 vai 5.

Vierailija
9/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin suuresti etäopiskelusta ja opinnot ovat sujuneet hyvin. Mitkään bileet ei edes kiinnostaisi

Vierailija
10/10 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niistä opiskelukavereista saa muuta kuin Linkedin yhteyksiä. Kaikki lähtee eri suuntiin heti kun opinnot on ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi