Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koti koiralle OFFICAL

Vierailija
07.01.2022 |

Joko ihmiset on katsoneet ensimmäisen jakson?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on syynsä, miksi monet kasvattajat eivät myy koiraa nuorelle parille vauvankorvikkeeksi koska aika usein käy näin. Toki harva sanoo suoraan, että vauvan takia vaan se syy on sitten "ajanpuute", "allergia" , "käytösongelmat" tms. Oikeasti olisi pitänyt tehdä se kersa ensin ja jättää koira ottamatta. Koiraa voi harkita sitten kun lapset on kouluikäisiä. Toisaalta tietysti hyvä, että koira päätyi nyt sellaiseen kotiin jossa sitä selvästi rakastetaan ja sille annetaan aikaa, eli koiran voitto. Niinkin kun käy, että koira kyllä pidetään väkisin mutta sille ei ole aikaa eikä kukaan siitä enää tykkää, sitå pidetåän jossain kodinhoitohuoneessa portin takana aamusta iltaan ja joku käyttää kiukkuisena pissalla pari kertaa päivässä.

Minä olen valmis ottamaan pojan ja avovaimonsa koiran, jos tekevät vauvan, eikä sitten onnistukaan. Toivottsvasti saisin sen lapsenlapsen jossakin vaiheessa!

Eli olet omimassa koiran ja lapsen. Onneksi vanhemmat päättävät nämä asiat.

Miksi olet näin negatiivinen? En halua sitä koiraa, mutta voin tulla apuun, jos koiraa ei voisikaan vauvan kanssa pitää. Toivon, että tekisivät lapsen jossakin vaiheessa, en ole puhunut asiasta heille. Ja en ole omimassa sitä lastakaan. Toki olen tarvittaessa apuna. Ihan saavat elää omaa elämäänsä, kuten minäkin olen saanut elää. Minulla on fiksut vanhemmat, jotka on sntaneet minun tehdä omat vslintani, joten olen saanut hyvän mallin vanhempana oloon.

Vierailija
82/119 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöydän ympärillä hyörii kirjureita, mitä kummaa he tekevät monen tytön voimalla ?

Pitävät sponsorin logolla varustettuja vaatteita, ei Jannia ja Tommya voi laittaa niihin aina pukeutumaan.

Joo, ei heillä ole oikessti mitään tekemistä. Selailevat muka aika usein koirakirjoja 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin järkyttynyt, kun tämänpäiväisessä ohjelmassa oli nainen, joka halusi luovuttaa 12-vuotiaan Milla-koiransa pois, koska ei ehtinyt enää antaa sille aikaansa, koska oli kolmivuorotyö ja pieni lapsi.

Aika kova paikka antaa koiravanhus pois ja koiralle myös. Itse olisin yrittänyt jopa vaihtaa työpaikkaa tai pyytää apua kavereilta koiran hoidossa.

Miehestä ei ollut mitään puhetta, oliko sitten nainen yksinhuoltaja, silloin aikapulan pystyy paremmin käsittämään. Mutta tätä priorisointia en käsitä millään.

Mitä mieltä muut ovat, tunteilenko liikaa?

Vierailija
84/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin järkyttynyt, kun tämänpäiväisessä ohjelmassa oli nainen, joka halusi luovuttaa 12-vuotiaan Milla-koiransa pois, koska ei ehtinyt enää antaa sille aikaansa, koska oli kolmivuorotyö ja pieni lapsi.

Aika kova paikka antaa koiravanhus pois ja koiralle myös. Itse olisin yrittänyt jopa vaihtaa työpaikkaa tai pyytää apua kavereilta koiran hoidossa.

Miehestä ei ollut mitään puhetta, oliko sitten nainen yksinhuoltaja, silloin aikapulan pystyy paremmin käsittämään. Mutta tätä priorisointia en käsitä millään.

Ehkä kaikki eivät rakenna niin suurta tunnesidettä koiraan kuin sinä.

Vierailija
85/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se side on vahva 12 yhteisen vuoden jälkeen rakentamattakin. Onni oli saada hyvä uusi koti ja viikoittainen turkinhuoltokin mainittiin.

Vierailija
86/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan olla sitä mieltä että koiran omistamista varten pitäisi käydä maksullinen kurssi ja suorittaa oikeasti vaativa maksullinen koe jossa osoitetaan osaaminen ja sitoutuminen koiraan. Sitten pitäisi anoa viranomaiselta maksullinen lupa koiraan ja myös siinä tapauksessa jos aikoo luopua koirasta pitäisi asioida viranomaisen kanssa. Näin nämä perheenperustaja-koiranhylkääjät joutuisivat oikeasti a.)miettimään onko hyvä hetki ottaa koira ja b.) selvittämään miksi ovat koiransa dumppaamassa. Saattaisi tehokkaasti karsia koiranomistajista sellaisia ihmisiä jotka eivät oikeasti välitä koirista.

Vierailija
87/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan olla sitä mieltä että koiran omistamista varten pitäisi käydä maksullinen kurssi ja suorittaa oikeasti vaativa maksullinen koe jossa osoitetaan osaaminen ja sitoutuminen koiraan. Sitten pitäisi anoa viranomaiselta maksullinen lupa koiraan ja myös siinä tapauksessa jos aikoo luopua koirasta pitäisi asioida viranomaisen kanssa. Näin nämä perheenperustaja-koiranhylkääjät joutuisivat oikeasti a.)miettimään onko hyvä hetki ottaa koira ja b.) selvittämään miksi ovat koiransa dumppaamassa. Saattaisi tehokkaasti karsia koiranomistajista sellaisia ihmisiä jotka eivät oikeasti välitä koirista.

Hyvin sanottu, kannatan!

Vierailija
88/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin vasta oli torissa myynti ilmoitus 11v koirasta, joka eläny ihan sieltä luovutusikäisestä asti tuossa samassa perheessä.

Ja nyt siitä luovuttiin vauvan tultua taloon.

Oikeasti. Mitä v*ttua? 🙄 Ihan sairasta. Surettaa tuonki koira raukan kohtalo.

Ja sitten nämä kaikenlaiset "myydään muuttuneen elämäntilanteen takia" varmasti monesti viittaa just johonkin vauvan tultua taloon.

Meni nyt vähän ohi aiheen mut kuitenki 😄🤦‍♀️

Koirat sopeutuvat yllättävän hyvin uuteen kotiin. Mulla on ollut hoitokoiria eikä ne kyllä yhtään ole ikävöinyt omistajiaan vaan ovat sopeutuneet hyvin uuteen tilanteeseen. Omistajat ovat jopa olleet pettyneitä kuinka hyvin meillä on mennyt. Siis eikö yhtään ole ikävöinyt kysytään usein. Toki varmaan on koiria, jotka myös ikävöivät. 

En surisi, jos se uusi koti on parempi kuin vanha koti. 

Tähän! Itse olen ottanut useammankin kodinvaihtajan, eikä yksikään ole kauaa itkenyt vanhan omistajan perään. Koirista on tullut ihan vain minun perääni valvovia ihania kultaisia mussukoita :) Ja minusta onnelinen uusi omistaja. Pahaa tekee kun selitellään että terve koira mielummin lopetetaan, kuin luovutetaan uuteen ja jopa parempaankin kotiin??

Vierailija
89/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama naama tempputyöllistetään milloin mihinkin tyhjänpäiväiseen formaattiin kuten tämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
90/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo koirat veisin piikille

Vierailija
91/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuo koirat veisin piikille

Vasta vanhana ja/tai sairaana.

Koiralla on oikeus elää, kun on terve ja ihmisten pitää huolehtia että koira saa hyvän kodin, jos nykyinen koti ei enää voi sitä hyvää elämää ja huolenpitoa antaa. Ei terveitä pidä lopettaa vaan sen takia, että ei voi koiralle enää sitä taata.

Vierailija
92/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi. Kuulkaa kun lapsiakin saa tehdä ihan ilman lupaa. Meillä sentään on eläinsuojeluviranomainen. Aika monessa maassa ei ole ja siellä kiduttavat koiria ihan vaan huvikseen. Esim. Romaniassa. Siellä sitä vasta on työsarkaa...

Vierailija
93/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin itkin silmät päästäni katsoessani ohjelman. En voisi kyllä luopua koirastani. Onneksi vaikuttivat saaneen hyvät uudet kodit.

Vierailija
94/119 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee surullinen olo noista joistain tarinoista. Nämäkin jotka antavat koiran pois vauvan tieltä, en todellakaan arvosta yhtään. Ei tuollaisten olisi pitänyt koiraa koskaan ottaakaan.

Koiran ottaminen tulee aina harkita tarkkaan. Onneksi koirille etsitään hyvät uudet kodit.

Vierailija
95/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen joka ottaa koiran, rakentaa niin vahvan tunnesiteen kuin mahdollista. Koirasta tulee aina perheenjäsen.

Vierailija
96/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan tuota ohjelmaa ollenkaan, koska en voi käsittää, että otetaan suunnilleen mielijohteesta koira ja sitten siitä halutaan päästä yhtä nopeasti eroon, kun ilmaantuu yllättäviä "ylläpitovaikeuksia".

Vierailija
97/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi katsoa, tuntuu niin pahalta. Miten joku voi luopua koirastaan. Oma koirani hiljattain menetti näkönsä on 11 vuotias ja siitä voi olla ero lähiaikoina, tuntuu hirveälle, kun joutuu luopumaan siitä.

Vierailija
98/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontaja Janni kääntää puheen itseensä vaikka väkisin.

" Minulla tuntuu heti pöksyissä herkkujen syönti", sanoo Janni

Vierailija
99/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ottavat koiria, kun koira saa lähteä heti kun elämäntilanne muuttuu eli ei vain jakseta pitää siitä huolta

Vierailija
100/119 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miksi se ohjelman mies-kouluttaja aina kertoo että tuleva omistaja on oikeinkin sopiva koiran omistajaksi. Miksi hän ei joskus sanoisi että joku ei varmasti sovi koiran omistajaksi, kuten esim se joku reality-tv-poika jonka luota koira otettiin pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän