Yhdellä vannoutuneella poikamiehellä oli erikseen kattila kananmunien keittämistä varten
Pelkäsi vissiin niin kovasti kanan pill….
Kyllä nauratti.🤣
Kommentit (15)
Itse keitän aina samalla kattilalla. Riittävän pieni ettei kananmunat pyöri ja kolise miten sattuu, onko ongelma?
Jaa, no on mulla pieni teflon pinnoitettu kattila missä teen vain puuroa lapsille. Koko perheen perunat, keitot ja makaroonit siihen ei mahdu. Eli se on jäänyt puuron tekoon.
Juu mutta ihan pelästyi ajatuksesta että kananmunat laitetaan väärään kattilaan!
Ajatus oli, että se toinen kattila menee likaiseksi, jos siinä erehtyy kananmunia keittämään.
Ap
Mulla on kananmunakeitin. Oiva peli. M59
Minulla on vuosia vanha aivan erillinen munakeitin.
Kätevä keittää aamiaiseksi kananmunat siinä, kun toisessa kattilassa muhii aamupuuro.
Mulla on yksi kattila, jota käytän vain kaakaon tekoa varten ja yksi pannu vain glögiä varten.
Munat on tulleet kanan pyllystä!😱
Selitä ap minulle miksi ein saa häissämme olla oransseissa lenkkareissa? Kengät kuin kengät.
Vuosia keitin kananmunat yhdellä tietyllä kattilalla. Sitten jouduin muutaman kerran keittämään toisella enkä onnistunut kertaakaan, aina jäivät liian löysiksi tai liian koviksi, enkä saanut kuorta irtoamaan siististi.
Kattiloissa oli erilaiset pohjat, ja ensimmäisellä olin oppinut sopivat ajat ja lämpötilat, mutta toisella kattilalla jouduin opettelmaan uudestaan kananmunien keittämisen. 😎
Niin? Ja mitä sitten?
Minullakin on tietty kattila jossa keitän kananmunat koska se on just hyvän kokoinen muutamalle munalle.
Minä keitän munat ja perunat tietyssä kattilassa siksi, että en viitsi tiskata sitä kunnolla. Huuhtelen vaan. Se on aina hellan reunalla.
En tykkäisi, että joku keittäisi toisessa kattilassa, kun sitten pitäisi se tiskata kunnolla.
Kanalla ei ole pill... Kanalla on kloaakki josta muna, kakka, pissa tulee kaikki sieltä samasta aukosta sekä samaan aukkoon hoidetaan parittelu.
Kananmunia ei siis saanut keittää ”väärällä” kattilalla!