Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni on jo varautunut että lapsi on maanantaina etäkoulussa?

Vierailija
07.01.2022 |

Minä varasin testiajan maanantaiaamuksi ja sanon että viikonloppuna altistuin. Pelkästään siitä saa jo seuraavan viikon keskiviikkoon asti vapaata olla auttamassa ja opettamassa lasta kotona ja suunitella tulevaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kurkku kipeä jos etäkoulu alkaa. Se riittää meillä etten saa mennä työpaikalle.

Vierailija
2/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole varautunut mitenkään. Jäävät kotiin etäkouluun ja minä menen töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kokoajan etänä, lääkiksessä

Vierailija
4/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut, mutta lähiopetukseen ei palaa maanantaina.

Vierailija
5/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varauduttu ja lapset jää etään joka tapauksessa ainakin lähiviikoiksi, tilanne täällä on karmea koronan leviämisen suhteen.

Lapset osaa toimia etänä, on olleet useamman jakson etänä nytkin koronasta johtuen, altistumiset ym. Silloin ei ole ollut edes kunnon opetusta koska koko ryhmä ei ole ollut etänä.

En tiedä miten kädettömiä nämä nykylapset yleisesti ovat, jos eivät selviä etäilystä kun mun keskiverrot lapset niin alakoulussa kuin yläkoulussa osaa hommat hyvin.

Toki vanhempien homma on iltaisin työpäivän jälkeen tsekata että sovitut asiat on tehty ja ehkä jotain sanoja kysellä, mutta kai useimmat auttaa läksyissä lähiopetuksenkin aikana.

En väitä että etäily olisi jotenkin erityisen kivaa, mutta ei se sellainen ongelmakaan ole, miksi ihmiset sen puheissaan demonisoi. Isoin homma on ylimääräisen lämpimän ruoan laittaminen, mutta siihenkin lapset voi osallistua ikätason mukaan.

Vierailija
6/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sama tyyppi, joka jankkaa koko ajan tätä lapset kotiopetukseen -juttua? Etäkoulu on silloin, kun koulu toimii etänä, ja se tapahtuu pikkukoululaisten kohdalla ainoastaan poikkeuslain aikana, isompien koululaisten kohdalla päätös voidaan tehdä kunnassa. Se, kun joku ottaa lapsen omalla päätöksellään kotiopetukseen, on kotikoulua, eikä opettaja vastaa siitä.

Näin jonkun ketjun, jossa aloittaja kertoi, että hänellä on kolme korkeakoulututkintoa, eikä hän ole töissä, joten voi opettaa lapsia. Että kaikkea satutätiä ja -setää täällä pyörii tätä aihetta jankkaamassa.

Vierailija
7/7 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varauduttu ja lapset jää etään joka tapauksessa ainakin lähiviikoiksi, tilanne täällä on karmea koronan leviämisen suhteen.

Lapset osaa toimia etänä, on olleet useamman jakson etänä nytkin koronasta johtuen, altistumiset ym. Silloin ei ole ollut edes kunnon opetusta koska koko ryhmä ei ole ollut etänä.

En tiedä miten kädettömiä nämä nykylapset yleisesti ovat, jos eivät selviä etäilystä kun mun keskiverrot lapset niin alakoulussa kuin yläkoulussa osaa hommat hyvin.

Toki vanhempien homma on iltaisin työpäivän jälkeen tsekata että sovitut asiat on tehty ja ehkä jotain sanoja kysellä, mutta kai useimmat auttaa läksyissä lähiopetuksenkin aikana.

En väitä että etäily olisi jotenkin erityisen kivaa, mutta ei se sellainen ongelmakaan ole, miksi ihmiset sen puheissaan demonisoi. Isoin homma on ylimääräisen lämpimän ruoan laittaminen, mutta siihenkin lapset voi osallistua ikätason mukaan.

Mutta eihän etäopetusta järjestetä, jos vanhemmat päättävät kotiin jäämisestä.