vajaa 20000e tilillä rahaa mitä teen.
voittorahoja on 20000e n tilillä rahaa. minne sijotan jne..onko vinkkejä. ennen ollut vain 3000e
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:06"]
Muuta Espanjaan ja perusta sinne jäätelökahvila! Sellainen mistä saa korvapuusteja ja macaronsseja. Ja palvelua myös suomeksi! :) Tulen käymään!
[/quote]Joo siellä onkin pulaa kahviloista. hohoijaa
Ja kuka haluaa asua jossain Epsaniassa lopun ikänsä
Jos haluaa mahd. matalariskisen ja pienikuluisen, suosittelen Seligsonin Rahamarkkinarahastoa. Itselläni on rahaa siellä, voittaa ainakin inflaation. Ei todellakaan kannata hassata rahojaan pankkien sijoitusneuvontaan, he eivät tule sijoittamaan rahojasi sinun kannaltasi parhaalla tavalla kuten täällä jo mainittiin.
http://www.seligson.fi/suomi/rahastot/tunnusluvut/rahamarkkina.htm
Hieman suuremmalla riskillä, mutta silti pienehköllä, suosittelen Euro-obligaatioita. Historiallisesti tuottanut hyvin. Täällä voi vertailla:
http://www.seligson.fi/suomi/rahastot/FundValues_FI.html
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"]
Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana?
[/quote]
Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym.
[/quote]
Taas joku tykkäysten keräilijä vailla minkäänlaista aikomustakaan toteuttaa asiaansa? Voisin voisin voisin, mutta en sitten kuitenkaan voisi, poistun paikalta ja jätän asian tähän. Kertokaa heti, jos tiedätte täällä jonkun oikeesti auttaneen jotain, eikä vaan puhuneen lämpimikseen.
Noin vähän. Ei kannata vielä edes vaivata sijoitusneuvojaa. Nuo nyt menee ihan arjen elämisessä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"]
Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana?
[/quote]
Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym.
[/quote]
Olitko sinä tosissasi? Haluatko ottaa sähköpostilla yhteyttä jos annan osoitteeni? Pojalla on sentään naamiaisasu, johon saa sitten huomenna pukeutua, ajattelin että olisi ollut hauska käydä jostain kirpparilta katsomassa itsellekin jotain hölmöä päälle , olisi pojalla hauskaa :D Lisäksi hänen itsensä valitsema vappupallo, ehkä jotain pikkupalloja ja serpentiiniä kotiin ja yksi nakkipaketti edellisen lisäksi + perunasalaattia ja jotain muuta, siinähän se olisi vappu kasassa.
Osta nikandereille banaaneja koko rahalla ja nakkelet niitä kuorma-auton lavalta mamuille gorillapuku päällä.
Onko täällä oikeasti kaikki niin köyhiä että pitää olla kateellinen jonkun paristakymmenestä tonnista ja heitellä ilkeyksiä? Menkää töihin ja säästäkää. Mulla on kymmenkertainen summa säästettynä ja olen kolmekymppinen perusduunari.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:59"]
Onko täällä oikeasti kaikki niin köyhiä että pitää olla kateellinen jonkun paristakymmenestä tonnista ja heitellä ilkeyksiä? Menkää töihin ja säästäkää. Mulla on kymmenkertainen summa säästettynä ja olen kolmekymppinen perusduunari.
[/quote]
This! Sama homma, vain nainen puuttuu elämästä. En ymmärrä kavereiden 100€ lainapummauksia kuun loppupuolella, vaikka tekevät ihan samoja hommia. Tiedän ihan hyvin että ryyppäämään pitäisi päästä. Kertoo varmaan enemmän kuin tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"] Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana? [/quote] Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym. [/quote] No 100e olikin kyllä liioittelua, eihän me niin paljoa tarvita, kunhan vitsillä heitin ap:lle, kun sellainen summa ei tuosta 20 tonnista paljoa kirpaisisi :) Olisin tuosta 50 eurosta ikionnellinen. Tämä surkea työtön äiti ajatteli, että vuokra,puhelinlasku,auton vakuutusmaksu ja ruokakaapin täydentäminen ovat kuitenkin ykkössijalla. Olen kyllä harkinnut auton myymistä nyt kun en työssäkään käy, mutta eipä se tähän hetkeen lohtua tuo. Maanantaina toki tulee rahaa mutta vappu on silloin ohi.
[/quote]
Myy facebook-kirppiksellä jotain tavaraa, niin saat lapselle pallon ja vähän ruokaa? Minkäikäinen lapsi on? Jos alle 3v, niin ei todellakaan osaa edes haluta sellaista.
Mulla kans sama "ongelma"... Ei tosin vielä ihan noin paljon kasassa, mutta hyvin pian tulee, kun ei varmaan minnekään pidemmälle reissullekaan päästä lähtemään tänä vuonna.
Harmi kun en tiedä sijoittamisesta mitään, ja en ole riskinottaja yhtään. Sitten ne rahat vaan makaa tilillä, joka sekin tyhmää... Pankista ovat itse ottaneet yhteyttä ja kävin jo juttelemassa noista rahastoista, ja jäin harkitsemaan asiaa, mutta olen kuullut paljon huonoa niistäkin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:51"]
voittorahoja on 20000e n tilillä rahaa. minne sijotan jne..onko vinkkejä. ennen ollut vain 3000e
[/quote]
No voi hitto, tuo summa nyt ei ole mikään raha!!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:17"]
Mulla kans sama "ongelma"... Ei tosin vielä ihan noin paljon kasassa, mutta hyvin pian tulee, kun ei varmaan minnekään pidemmälle reissullekaan päästä lähtemään tänä vuonna.
Harmi kun en tiedä sijoittamisesta mitään, ja en ole riskinottaja yhtään. Sitten ne rahat vaan makaa tilillä, joka sekin tyhmää... Pankista ovat itse ottaneet yhteyttä ja kävin jo juttelemassa noista rahastoista, ja jäin harkitsemaan asiaa, mutta olen kuullut paljon huonoa niistäkin.
[/quote]
Tutustu ja vertaile noita Seligsonin rahastoja, kannattaa katsoa miten ne on historiallisesti tuottaneet. :)
25
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"] Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana? [/quote] Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym. [/quote] No 100e olikin kyllä liioittelua, eihän me niin paljoa tarvita, kunhan vitsillä heitin ap:lle, kun sellainen summa ei tuosta 20 tonnista paljoa kirpaisisi :) Olisin tuosta 50 eurosta ikionnellinen. Tämä surkea työtön äiti ajatteli, että vuokra,puhelinlasku,auton vakuutusmaksu ja ruokakaapin täydentäminen ovat kuitenkin ykkössijalla. Olen kyllä harkinnut auton myymistä nyt kun en työssäkään käy, mutta eipä se tähän hetkeen lohtua tuo. Maanantaina toki tulee rahaa mutta vappu on silloin ohi.
[/quote]
Tuli se raha tässä kuussakin.
Anna osa meille. Jääkaappi tyhjä eikä oo rahat tullu nälkä ja vauva mahassa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:17"]
[/quote]
Tutustu ja vertaile noita Seligsonin rahastoja, kannattaa katsoa miten ne on historiallisesti tuottaneet. :)
25
[/quote]
Menneet tuotot ovat menneitä, eivät tae tulevista tuotoista.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:33"]
[/quote]
Niin, tällä periaatteellahan ei voi sijoittaa mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:32"]
Anna osa meille. Jääkaappi tyhjä eikä oo rahat tullu nälkä ja vauva mahassa.
[/quote]
Miksei sinulla ole rahaa ruokaan?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:33"]
[/quote]
Niin, tällä periaatteellahan ei voi sijoittaa mihinkään.
[/quote]
Eihän se sitä tarkoita. :) Mutta onhan se nyt ihan tyhjää hehkuttaa jotain historiallista tuottoa. Tietenkin, jos ei itse osaa osakepoimintaa ja on pakko turvautua johonkin rahastoihin, niin ihan ymmärrettävää ettei erota historiaa tulevaisuudesta.
[/quote]
Jep, ei tuosta summasta kirpaisisi, mutta kukaan ei ole velvollinen antamaan sinulla yhtään mitään, vaikka kylpisi rahoissa. Itse olen sitä mieltä, että ihmisille, jotka ei osaa käyttää rahaa, on turha antaa rahaa ollenkaan. Siitä on päinvastoin vain haittaa hänelle itselleen, kun ajattelee sitten jatkossakin että raha kasvaa puissa.
Mulla vähän sama ongelma kuin ap:lla, tosin itselläni säästöjä 25ke säästötilillä. Tekisi mieli sijoittaa mutta pelkään jos tulee takkiin.. :(