Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vajaa 20000e tilillä rahaa mitä teen.

Vierailija
29.04.2015 |

voittorahoja on 20000e n  tilillä rahaa. minne sijotan jne..onko vinkkejä. ennen ollut vain 3000e 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rahasto? Mene omaan pankkiisi keskustelemaan asiasta. Jos et ole ennen harrastanut sijoittamista, ei ehkä kannata aloittaa ihan omin päin (tai edes av-palstan neuvoilla).

Vierailija
2/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ensalkuun tilillä (mahd.korkeakorkoisella). Opiskele osakesijoittamisen perusasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mulle!!!

Vierailija
4/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Nepalin kärsiville.

Vierailija
5/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana?

Vierailija
6/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin perimmäinen tavoite on viedä ne rahat kuluina. Jos on muuta lainaa kuin asunto-, maksa ne ensin pois. Jos saat elämästäsi parempaa käyttämällä noita rahoja tavaraan tai palveluihin, tee se. Sen jälkeen sijoita pienten kulujen rahastoihin (esim. Seligsonin kautta) ja pidä muutama dona tilillä ylläreitä varten.

Vierailija
7/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"]

Pelasta vaikka ensalkuun mun ja poikani vappu, 100e riittäisi ruokiin,vappupalloon yms tilpehööreihin ja bensaan,että päästään katselemaan vapputapahtumia. Nimimerkillä miten saada jonkinlainen vappu aikaan rahattomana?

[/quote]

Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym.

Vierailija
8/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No voi älykääpiö, kyllä vapun nyt viettää alle satasella, huhhuh! Paketti nakkeja ja ilmapallopussi ei voi paljoa maksaa. Ellei bussit kulje tapahtumiin niin kannattaisiko miettiä asumisjärjestelyjä niin ettei tarvitse autoa.

Vierailija
9/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Nepal keräykseen jos et tarvi mihinkään

Vierailija
10/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille. Tuollaisella rahalla pääsisit jo hyvään alkuun jossain mieluisassa, valitsemassasi maassa. Opit kieliä ja näet parempaa meininkiä kuin tämä suomalainen. Ei 20 000:lla tietenkään kovin paljon juhlita eikä sillä loppuikää pärjää, mutta kuten sanoin, sillä pääsee alkuun: saa mahdolliset takuuvuokrat maksettua tai sillä saa varmaankin asuntolainan kelvollista asuntoa varten esim. Saksasta, jossa tosin pitää ollakin tietääkseni 30 % asunnon hinnasta itsellä ennen lainan saamista, mutta sen perusteella, mitä tuossa jokin aika sitten katselin netistä asuntojen hintoja Berliinistä, 60 000:lla saa sieltä jo ihan hyvän kaksion läheltä keskustaa, siinä missä Suomesta vain jonkun spitaalisen yksiön (kuten tämä minun, puutaloyhtiössä). Ja alusta lähtien tietenkin alat käydä töissä siellä. Jos kielitaitosi ei ensin riitä hyvään duuniin, aloita paskahommista penniä venyttäen esim. puolipäiväisesti ja opiskele kieltä kunnolla sen toisen puolikkaan päivästä.

Tai toinen vaihtoehto on, että investoit terveyteesi: ostat (tai vuokraat, mutta oman ostaminen kyllä yleensä käy halvemmaksi) vanhan pakettiautonrämän ja haet lastin viinaa esim. Puolasta, Slovakiasta tai Luxemburgista, ettei tarvitse Suomen riisto- ja kiusantekoveroja maksaa. Sitten vain naukkailet desilitran päivässä niin Sinulle ei kehity sydän- eikä verisuonitauteja. Kannattaa ostaa pelkästään väkevää, sillä ne säilyvät useamman vuosikymmenen olettaen, että korkki on tiivis.

Itse olen sitä viinaa hamstrannut jo ilmankin arpajaisvoittoa, alle puolella siitä rahasta, mitä Sinulla on nyt käytettävissäsi, ja silti sitä on kertynyt jo pian kaksikin normaalipakettiautollista.

T. Herrasmies.

Vierailija
11/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mihis sä olet rahasi sutannut? Vappu pääsi yllättämään kun et tunne kalenteria? Sääli lastasi.

Vierailija
12/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 vinkkejä kannattaa seurata.

Älä ainakaan tee sitä virhettä, että menet pankkiin ja uskot sinisilmäisesti heidän sijoitusneuvojaan. Pankin tarkoitus on myydä sinulle tuotteita, joista pankki saa parhaan katteen. Monissa rahastoissa juoksevat kulut syövät koko tuoton ja huonoimmissa myös pääomaa.

Aloittelevan sijoittajan kannattaa laittaa rahansa indeksirahastoon. Valitse sellainen, jossa on pienet kulut. Kulut saa selville vertailemalla rahastoesitteitä. Indeksirahastoonkin kannattaa laittaa vain ylimääräistä rahaa, jonka menetys ei ole taloudellinen katastrofi.

Vierailija
13/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilille. Ei kannata ajatellakaan osakkeita noin pienellä summalla, vähintään kolminkertaistat tuon summan ensin.

Vierailija
14/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa tilinumeron,siirrä mulle osa :D

Vierailija
15/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

100e on ihan hulluna rahaa! Meillä ei varmasti mene noinkaan paljoa, vaikka kahdelle lapselle ostetaan pallot (n. 5e/kpl) ja ollaan kutsuttu ihmisiä meille juhlimaan vappua. Perunsalaattiainekset ei maksa just mitään, eikä nakitkaan. Tietty jos kaljaa tai siideriä haluaa kitata, niin niihinhän tuo 100e voi mennäkin. Et taida oikein ymmärtää rahan arvoa, ja siksi rahat taas jälleen kerran loppu?

Vierailija
16/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espanjaan ja perusta sinne jäätelökahvila! Sellainen mistä saa korvapuusteja ja macaronsseja. Ja palvelua myös suomeksi! :) Tulen käymään!

Vierailija
17/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"]

[/quote]

Minulla ei ole paljoa rahaa, mutta meillä on jo vappupallot ja ruoat hankittu. Voisin lahjoittaa sinulle 50 eur jotta saat pojalle vappupallot ym.
[/quote]

No 100e olikin kyllä liioittelua, eihän me niin paljoa tarvita, kunhan vitsillä heitin ap:lle, kun sellainen summa ei tuosta 20 tonnista paljoa kirpaisisi :) Olisin tuosta 50 eurosta ikionnellinen. Tämä surkea työtön äiti ajatteli, että vuokra,puhelinlasku,auton vakuutusmaksu ja ruokakaapin täydentäminen ovat kuitenkin ykkössijalla. Olen kyllä harkinnut auton myymistä nyt kun en työssäkään käy, mutta eipä se tähän hetkeen lohtua tuo. Maanantaina toki tulee rahaa mutta vappu on silloin ohi.

Vierailija
18/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:51"]voittorahoja on 20000e n  tilillä rahaa. minne sijotan jne..onko vinkkejä. ennen ollut vain 3000e 
[/quote]Voit vaikka ensimmäiseksi mennä pienentämään tuon hehtaariahterisi. No sinne ne rahat sitten menikin. Nyt on enää ruma naama ja kaaikki muut ruumiinosat hehtaaria paitsi perse
[/quote]Hahhahhahaha :'D Päivän naurut!

Vierailija
19/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justnäin

Vierailija
20/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:39"]

Muuta ulkomaille. Tuollaisella rahalla pääsisit jo hyvään alkuun jossain mieluisassa, valitsemassasi maassa. Opit kieliä ja näet parempaa meininkiä kuin tämä suomalainen. Ei 20 000:lla tietenkään kovin paljon juhlita eikä sillä loppuikää pärjää, mutta kuten sanoin, sillä pääsee alkuun: saa mahdolliset takuuvuokrat maksettua tai sillä saa varmaankin asuntolainan kelvollista asuntoa varten esim. Saksasta, jossa tosin pitää ollakin tietääkseni 30 % asunnon hinnasta itsellä ennen lainan saamista, mutta sen perusteella, mitä tuossa jokin aika sitten katselin netistä asuntojen hintoja Berliinistä, 60 000:lla saa sieltä jo ihan hyvän kaksion läheltä keskustaa, siinä missä Suomesta vain jonkun spitaalisen yksiön (kuten tämä minun, puutaloyhtiössä). Ja alusta lähtien tietenkin alat käydä töissä siellä. Jos kielitaitosi ei ensin riitä hyvään duuniin, aloita paskahommista penniä venyttäen esim. puolipäiväisesti ja opiskele kieltä kunnolla sen toisen puolikkaan päivästä.

Tai toinen vaihtoehto on, että investoit terveyteesi: ostat (tai vuokraat, mutta oman ostaminen kyllä yleensä käy halvemmaksi) vanhan pakettiautonrämän ja haet lastin viinaa esim. Puolasta, Slovakiasta tai Luxemburgista, ettei tarvitse Suomen riisto- ja kiusantekoveroja maksaa. Sitten vain naukkailet desilitran päivässä niin Sinulle ei kehity sydän- eikä verisuonitauteja. Kannattaa ostaa pelkästään väkevää, sillä ne säilyvät useamman vuosikymmenen olettaen, että korkki on tiivis.

Itse olen sitä viinaa hamstrannut jo ilmankin arpajaisvoittoa, alle puolella siitä rahasta, mitä Sinulla on nyt käytettävissäsi, ja silti sitä on kertynyt jo pian kaksikin normaalipakettiautollista.

T. Herrasmies.

[/quote]Ai Saksassa asuntolainaan ei tarvita säännöllisiä tuloja?