Hyypiö seurailee vaimoani
Edellinen aloitus poistui, ennen kuin ehdin lukea yhtään vastausta...
No niin, vaimollani on seuraava ongelma.
Ex-työkaveri(mies) seurailee.
Usein istuu autossa odottamassa kun vaimonilähtee iltavuorosta.
Kaahaa rinkiä parkkipaikalla.
Seurailee autolla, kaasuttelee ohi, oli puolisoni liikkeellä autolla tai kävellen.
Missä menee häirinnän raja?
Vaikeaa on todistaakaan hänen tekevän mitään laitonta.
Olen ajatellut ottaa m#lkun puhutteluun, mutta pelkään kiivastuvani ja syyllistyväni itse johonkin laittomaan.
Aluksi pommitti puheluilla ja viesteillä, mutta estot tepsivät.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Videomateriaali olisi kaikkein paras todiste häirinnästä, mutta ei tietenkään voi olettaa, että kaikki omistaisivat videokameran.
Kyllähän jokseenkin kaikilla on kännykkäkamera.
Voinpa vinkata, että nappaa kuvan/videon aina, kun tyyppi on väijyksissä ja pitää päiväkirjaa.
Viestejä ei enää ole tallessa, koska luulimme tilanteen olevan ohi niiden loputtua.
Voinpa puhutella tyyppiä, jos satun kohtaamaan vailka kauppareissulla.
Pitää prepata vähän itseään, ettei sano mitään liian uhkaavaa.
Syytetyksi joutuminen tuo paljon harmia ihmisiksi elävälle ihmiselle.Täällä joku oli arvaillut nimeäkin, pieleen meni.
Kyllä hulluja maailmassa riittää.T:ap
Jos ei ole todistajia paikalla se on sana sanaa vastaan. Ihan mitä vaan ei sinunkaan tarvitse sietää.
T: Viesti nro 15/18 kirjoittaja
Voihan se hyypiökin laittaa puhelimeensa tallentamaan mitä ap sille sanoo. Että aina kannattaa itse pysyä laillisella puolella. Helposti asia kääntyy ihan nurinpäin jos jää itse kiinni laittomasta uhkauksesta. Itse olisin poliisiin yhteydessä ja pitäisin päiväkirjaa vainoamisesta. Voisin ihan näkyvästi myös kuvata puhelimen kameralla, mikäli hyypiö pörräisi ympärillä. Niin että se hyypiö näkisi että kuvaan. Tämä yhdistettynä siihen että poliisi ottaa yhteyttä hyypiöön, voi hyvinkin rauhoittaa tilannetta mikäli kyseessä on ns. harmiton tapaus. Ts. ettei ole mitään väkivaltahistoriaa vaan enemmänkin sellainen älyllisesti vajaa tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut puolustatte vainoajaa ja vetoatte johonkin pykäliin? Miksi?
Vainoajankin suojana on erinäisiä pykäliä, joiden rikkominen johtaa seuraamuksiin.
Vainoamisen toteennäyttäminen tässä tapauksessa voi olla vaikeaa.
"Turpaan, että tukka lähtee" on huono neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olette kertoneet myös stalkkerin vaimolle, mitä kultakimpaleensa puuhaa.
Tosiaan kaikki kohtaamiset dokumentoidaan, vaimolle saattaja joka päivä, stalkkerille suorasanainen ilmoitus, että homman on loputtava, ja ilmoitatte hänestä poliisille.
Se tuli heti ensimmäisenä mieleen, kun tämä tyyppi oli tehnyt ensimmäiset epäasialliset lähestymiset.
Mutta: tämän tyyppiset miehet kääntävät asiat usein toisin päin, nainen muka jahtaa häntä...
Ja puolisot hämmästyttävän usein uskovat.Ap
Keräätte luonnollisesti todistusaineistoa jonka lähetätte myös vaimolle.
Kyllähän tuossa voi vainoamisen tunnusmerkit täyttyä. Yhteys poliisiin ja sieltä lisää ohjeita.
Savossa stalkkeita vedetään turpaan. Ehkäpä etelä-suomalaiset ovat nössöjä ja antavat vaimojansa hullujen kiusata?
Jos olisin AP jonka vaimoa joku sekopää ahdistelee, hakkaisin sen ahdistelijan.
Ehkä ap on tavallista elämää viettävä ihminen, joka ei halua pahoinpitelysyytteen vaikeuttavan elämäänsä.
Turpaan lyöminen oli vielä 80-luvulla tavallinen tapa ratkaista asioita.
Sen jälkeen lyöjä on lähes poikkeuksetta joutunut käräjille ja tuomittu pahoinpitelystä mikäli ei sekä lyöjä, että lyöty kuulu rikolliseen alakulttuuriin.
Kantis.
Tyhjäntoimittaja.
Harvakseltaan kausitöissä.
Ap