Hyypiö seurailee vaimoani
Edellinen aloitus poistui, ennen kuin ehdin lukea yhtään vastausta...
No niin, vaimollani on seuraava ongelma.
Ex-työkaveri(mies) seurailee.
Usein istuu autossa odottamassa kun vaimonilähtee iltavuorosta.
Kaahaa rinkiä parkkipaikalla.
Seurailee autolla, kaasuttelee ohi, oli puolisoni liikkeellä autolla tai kävellen.
Missä menee häirinnän raja?
Vaikeaa on todistaakaan hänen tekevän mitään laitonta.
Olen ajatellut ottaa m#lkun puhutteluun, mutta pelkään kiivastuvani ja syyllistyväni itse johonkin laittomaan.
Aluksi pommitti puheluilla ja viesteillä, mutta estot tepsivät.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Samilla on nyt aikaa, kun eronnut.
Hyiii!
Mietin juuri että käytös kuulosti eräältä Samilta.
Mistä Sami on? Tämä pk seudulta.
Lain mukaan vainoaminen tarkoittaa ei-toivottuja jatkuvia yhteydenottoja, uhkailua, seuraamista, tarkkailua tai vastaavaa häirintää. Vainoaminen on omiaan aiheuttamaan pelkoa ja ahdistusta uhrissa.
Vainoaminen on uhrille äärimmäisen raskasta, ja joskus voi tuntua, että kiusanteko ei lopu koskaan. Keinoja puuttumiseen on, apua kannattaa hakea.
Ilmoita häiritsijälle, että hän ei saa enää soittaa, viestitellä tai muutenkaan pitää yhteyttä.
Aseta puhelimeen ja pikaviestipalveluihin estot ei-toivotulle henkilölle.
Kerro, että teet asiasta rikosilmoituksen, jos häirintä ei lopu. Joskus tämä voi lopettaa kiusanteon.
Älä pidä yhteyttä ei-toivottuun henkilöön. Älä vastaa viesteihin.
Tee asiasta rikosilmoitus matalalla kynnyksellä.
Hae lähestymiskieltoa vainoajalle.
Jos vaino tapahtuu netissä tai sähköpostiasi urkitaan, vaihda salasanat käyttämissäsi digitaalisissa palveluissa ja tietokoneella. Tarvittaessa hanki uusi sähköposti. Katkaise yhteydet vainoajaan myös sosiaalisessa mediassa.
Jos asiassa on mukana lapsia, huolehdi heidän turvallisuudestaan.
Pidä tallessa saamasi viestit eri sovelluksissa tai sähköpostissa. Nämä voivat toimia näyttönä rikosasiassa. Kirjaa ylös tapahtuneen häirinnän ajankohdat.
Älä epäröi soittaa 112, jos tilanne on vähääkään uhkaava. Joskus poliisipartion käynti ja tekijän puhutus saattavat auttaa lopettamaan vainon.
Muista, ettet ole yksin. Tukea ja apua saat esimerkiksi Rikosuhripäivystyksestä.
Jos stalkkaaja on tosiaan tyhmä kuin saapas, niin on varmaan sen verran saapas, ettei osaisi tai tajuaisi jos häneen kohdistuisi tuollainen "laiton uhkailu." Onko laillistakin uhkailua muuten olemassa? Jos on, niin uhkailua laillisin keinoin.
Mietin vaan että jos uhka kohdistuisi itseeni, voisin ihan tietämättäni toimia laittomasti, kun pelko saa vallan. Varmasti uhkailisin tuollaista tyyppiä ainakin jotenkin. Ellei muulla niin poliisilla ja tuomioilla (joita en tietystikään voi pistää käytäntöön).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa. Kysyisin kyllä esimerkiksi poliisilta neuvoja miten toimia tai joltain psykologilta. Uskon että molemmilla on kokemusta näistä sairaista hyypiöistä. Tai ehkä joku täälläkin on samaa kokenut ja osaa sanoa miten tuon saa loppumaan. Pääsisitkö itse hakemaan vaimosi töistä? Olisi turvallisempaa hänelle.
Olen usein hakenutkin.
Heppu ei ilmeisestikään ole vaarallinen, mutta tyhmä kuin saapas.
Tähän päätelmään olemme molemmat tulleet.Kiitos asiallisille vastaajille.
Ap
Ne tyhmät saappaatkin voivat tehdä aika pahoja juttuja, ymmärtämättömyyttään. Mielenterveysongelmaiset eivät aina myöskään ymmärrä mitä tekevät, voivat kuvitella olevansa joku ihan muu. Onko mahdollista muuttaa työvuoroja tai kulkureittiä kotiin/töihin? Onko tuttavapiirissä ketään jolla iso koira ja voisi hakea vaimosi töistä koiran kanssa aina silloin kun sinä et pääse? Samalla koiralenkki. Töissäkin kannattaa sanoa tuosta häiriköstä, ehkä joku työkaveri voisi tulla samaa matkaa tai ainakin seurata tilannetta. Poliisi ei valitettavasti taida puuttua muuten kuin vastaanottamalla ilmoituksen häiriköstä. Vasta kun jotain pahaa tapahtuu, ryhtyvät toimiin. Kannattaa taskussa pitää myös jotain jolla itseään voi suojella, enkä tarkoita teräasetta vaan jotain ainetta jota kasvoille heittää jos käy käsiksi tai tulee liian lähelle. Vois olla vaikka ihan jauhoja tai jotain sumutetta. Toivottavasti asia ratkeaa itsestään ja hyypiö kyllästyy seuraamiseen tai päätyy hoitoon.
Mä luulin että Hyypiä☺
No tuo aika ikävää. Mun ystävä sai myös dtalkkerin itselleen työmatkallaan (kotoa virastolle). Ystävä muutti ja pääsi äijästä eroon.
Vaimo varmaan pettänyt sen kanssa. Lemppaa vaimo. Ei ole sinun ongelma
Voisit kokeilla itse laittaa m?lkulle viestin. Osa noista ei pidä naisia niin paljon ihmisinä että heidän sanaa uskovat. Miestä voi pelästyä kum ajattelee että nainen on "toisen omistuksessa".
Minulla tepsi että veljeni vastasi puhelimeeni ja kiertoilmauksin uhkaili. Antoi ymmärtää että olisi poikaystäväni.
Mitään mitä itse sanoin ei vaikuttanut ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä haisee matalapalkka-ala ja valkoinen ro**aväki.
Suomessa ei ole jenkkejä vastaavia trailer parkeja. Meillä myös aika lailla kaikilla on koulutuksen johdosta kohtuullinen yleissivistys, joten mainitsemasi white trash ei vain ole täällä oleellinen käsite. Ihan yhtä lailla se voi olla sinun tai vaikkapa äitisi kollega, joka alkaa odottamatta stalkata. Kyttääjä on se mielenvikainen.
No, tuo tuo ylemmyydentuntoaan pönkittävä kirjoittaja oli sikäli oikeassa, että ns. paskaduunissa vaimoni tuon pölvästin tapasi.
Nyt vaimoni on eri työpaikassa, mutta stalkkeri seurailee.
Tyyppi on itsekin naimisissa, vetelehtii pitkin kyliä bensaa polttamassa kun vaimonsa tekee pitkää päivää.
Hah, hassua, kuinka motiivini ja tarinani aitous kyseenalaistetaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla mitään vaimoa ole. Olet se sama skitsofreniaa sairastava nainen joka hourii aina jostain miehestä joka mukamas seuraa sinua. Milloin netissä, milloin kadulla.
Mieshän noita kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Kollegani, silloin erikoistuva lääkäri, oli stalkkerin kohteena. Luuletko että se katsoo koulutustaustaa kuka on kohde?
Aplle. Töissä oli johto, vartiointi ja asiakaspalvelu tietoisia jos tarvitsee toimia. Nämä ei vaadi mitään virallista lähestymiskieltoa tai muuta vaan uhan tiedottaminen riittää että työn saa tehdä rauhassa. Jos siis vaimosi töissä paikassa missä voi vastaaville tahoille kertoa.
Yksi vartija käveli toisinaan töistä samaan aikaan asemalle (varmaan vapaa-ajallaan) jos me asiata tietävät kollegat ei ehditty.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla oli samantapainen stalkkeri joka seuraili aina kun käveli yöllä töistä kotiin. Yksi ilta menin matkan varrelle ja kun tyyppi tuli kohdalle niin painoin puukon kurkulle. Käskin ystävällisesti ettei enää kävelisi sielläpäin. Siihen loppui se stalkkailu kerralla.
Mmmm...ihanat voimailufantasiat sulla 😅
Vierailija kirjoitti:
Voisit kokeilla itse laittaa m?lkulle viestin. Osa noista ei pidä naisia niin paljon ihmisinä että heidän sanaa uskovat. Miestä voi pelästyä kum ajattelee että nainen on "toisen omistuksessa".
Minulla tepsi että veljeni vastasi puhelimeeni ja kiertoilmauksin uhkaili. Antoi ymmärtää että olisi poikaystäväni.
Mitään mitä itse sanoin ei vaikuttanut ennen sitä.
Tuotakin voisin kokeilla.
Asun aika pienellä pakkakunnalla, jossa ajattelutavat ovat vanhanaikaisia.
Luulen, että perussyy tämän miehen käyttäytymiselle on oman elämän tyhjyys.
Ap
Kokemuksellani joku hyypiö ajeli jopa 3 kertaa pyörällä ohitseni, kun odotin aamuisin klo 7 nurkilla bussia. Se sama ukko aina ilmestyi siihen ja kummasti palasi aina sinne mistä oli tullutkin. Eikä jatkanut sairaalalle tai mihinkään omakotialueelle. Alkoi kyllä karmia, kun huomasin asian ja jotenkin semmoinen fiilis että on tapahtunut aiemminkin muualla. Eipä tuolle oikein mtn voi tehdä, valitettavasti. Itse vaihdoin reittiä, tosin nykyään uusi työpaikka hyvin samoilla alueilla. Ei ole ukkoa enää näkynyt, mutta mietinkin tuntisinko sitä edes missään kaupungissa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään mitä itse sanoin ei vaikuttanut ennen sitä.Tuotakin voisin kokeilla.
Asun aika pienellä pakkakunnalla, jossa ajattelutavat ovat vanhanaikaisia.
Luulen, että perussyy tämän miehen käyttäytymiselle on oman elämän tyhjyys.
Ap
Niin ikävää kun se onkin niin tätä kannattaa yrittää. Vähän semmoista uhoilua että pysy "minun naisesta" kaukana tai...
Älä suoraan uhkaile. Anna vain ymmärtää.
Etenkin jos kuten kerrot että yksinkertainen ja mahdollisesti vanhanaikainen ajattelu hyypiöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kollegani, silloin erikoistuva lääkäri, oli stalkkerin kohteena. Luuletko että se katsoo koulutustaustaa kuka on kohde?
Aplle. Töissä oli johto, vartiointi ja asiakaspalvelu tietoisia jos tarvitsee toimia. Nämä ei vaadi mitään virallista lähestymiskieltoa tai muuta vaan uhan tiedottaminen riittää että työn saa tehdä rauhassa. Jos siis vaimosi töissä paikassa missä voi vastaaville tahoille kertoa.
Yksi vartija käveli toisinaan töistä samaan aikaan asemalle (varmaan vapaa-ajallaan) jos me asiata tietävät kollegat ei ehditty.
Pieni firma, usein yksin iltavuorolainen laittaa lafkan kiinni. Vartija(tulee n. puolessa tunnissa) tai pomo hälytetään paikalle jos on joku iso hätä.
Parkkipaikka on sillä tavalla yleistä aluetta että sinänsä siellä olemisesta ei voi ketään syyttää.
Tässä tietysti päiväkirjan pito ja tapausten kuvaaminen voisi auttaa todistamaan.
Sp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anna menää vaan ja vedä lättyyn niin että siltä pääsee itku,tuommosia täytyy lyödä ja lujaa
Rikosilmoitus tehty. Rikokseen yllyttäminen on rikos.
Voi elämä mikä pelle 😂😂 Joku valittaa tänne palstalle jonkun mielipuolen seurailevan ja joku kehottaa vetämään sitä turpaan. Sitten kolmas kehottaa tekemään ilmoituksen 😂 Tämä palsta on sairas oikeasti. Menkää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anna menää vaan ja vedä lättyyn niin että siltä pääsee itku,tuommosia täytyy lyödä ja lujaa
Rikosilmoitus tehty. Rikokseen yllyttäminen on rikos.
Sinusta tehtiin juuri ilmoitus koska haluat aloittajaa seuraavan mielipuolen jatkavan pahoja tekojaan jossa aloittaja on hengenvaarassa. Taidat olla itse se psykopaatti seuraaja.
seuraileva kaveri on mielenterveysongelmainen. hänelle ei saa antaa mitään huomiota, keskimäärin kestää noin 2 vuotta tuo vainoaminen. hyypiö etsii uuden uhrin, jos ette anna mitään huomiota.
Suomessa ei ole jenkkejä vastaavia trailer parkeja. Meillä myös aika lailla kaikilla on koulutuksen johdosta kohtuullinen yleissivistys, joten mainitsemasi white trash ei vain ole täällä oleellinen käsite. Ihan yhtä lailla se voi olla sinun tai vaikkapa äitisi kollega, joka alkaa odottamatta stalkata. Kyttääjä on se mielenvikainen.