Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokakokeilu nro2. Nyt jos tämä epäonnistuu niin haen kebabbia tai pizzaa kaikilla mahdollisilla lihoilla!

Vierailija
07.01.2022 |

Huh. Epäilyttää. Härkistä kokeilen. Se oli kuin muovailuvahaa koostumukselta, sellaista jännän tahmeaa klönttää. 🤔 Täytyy sanoa että kauhulla odotan tuota härkis makaronilaatikkoa valmistuvaksi. Onnistuiko maustaminen.
😬

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen esim. sen makaronilaatikon ihan vaan kasviksista. Herkkusienillä ja tomaatilla tuli viimeeksi hyvää.

Vierailija
2/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kokeilin kanssa noita härkiksiä sun muita ihan mielenkiinnosta.jäi kokeiluksi,aivan jäätävän karmeeta kuraa ne tuotteet.kyllä ihmisen pitää lihaa syödä ja sitä tullaan syömään tulevaisuudessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen esim. sen makaronilaatikon ihan vaan kasviksista. Herkkusienillä ja tomaatilla tuli viimeeksi hyvää.

Ehkä hyvän makuista, mutta mistä saat tarpeeksi proteiinia sitten?

Vierailija
4/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkis sun muut sellaiset lihankorvikkeet ovatkin pahoja. Parempaa kasvisruokaa saa käyttämällä papuja ja linsseja, ja hakemalla reseptit sieltä, missä noita on maailman sivu käytetty olennaisena osana ruokavaliota: Intiasta, Lähi-Idästä, Välimeren maista.

Vierailija
5/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja ja linssejä kun syö niin pierettää rajusti koko ajan. Olo on kuin ilmapallolla.

Vierailija
6/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 20 vuotta kasvissyöjä ja en ole kertaakaan ostanut noita lihankorvikkeita. Kannattaa opetella laittamaan ruokaa, jonka on tarkoituskin olla lihatonta.

Vierailija
7/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheesta saa oikeasti hyvää makaronilaatikkoa, mutta maha ei sitä paskaa vaan kestä.

Vierailija
8/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt oli maultaan ja koostumukseltaan epämielyttäviä. Soijaa en voi syödä, tofua en voi syödä, olen pähkinäallerginen ja lähes kaikki palkokasvit ja pavut saa perussairauteni aktivoitumaan ja minut sairauslomalle.

Harmittaa, sillä toivoisin voivani elää pääasiassa kasvisravinnolla = siis olla vegaani ja korvata lihan useammalla vaihtoehdolla (alkaisi nimittäin seitan tursuamaan korvista ulos jos se on ainoa mahdollinen sopiva vegaaninen proteiinin lähde).

Onneksi voin vaikuttaa muiss asioissa esim. veden ja sähkönkulutus ja yleinen hiilijalanjälki. En siis ole mistään eläinasiasyistä vaan puhtaasti ympäristön vuoksi harkinnutkaan koko vegaanijuttua.

Vierailija
9/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munamaidosta, makaronista, päivän muista aterioista.

Vierailija
10/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nuo korvikkeet ja osta kunnon kasviksia. Proteiinia saat esim. herneistä, pavuista ja pähkinöistä.  

Vierailija
11/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt oli maultaan ja koostumukseltaan epämielyttäviä. Soijaa en voi syödä, tofua en voi syödä, olen pähkinäallerginen ja lähes kaikki palkokasvit ja pavut saa perussairauteni aktivoitumaan ja minut sairauslomalle.

Harmittaa, sillä toivoisin voivani elää pääasiassa kasvisravinnolla = siis olla vegaani ja korvata lihan useammalla vaihtoehdolla (alkaisi nimittäin seitan tursuamaan korvista ulos jos se on ainoa mahdollinen sopiva vegaaninen proteiinin lähde).

Onneksi voin vaikuttaa muiss asioissa esim. veden ja sähkönkulutus ja yleinen hiilijalanjälki. En siis ole mistään eläinasiasyistä vaan puhtaasti ympäristön vuoksi harkinnutkaan koko vegaanijuttua.

Mulla onneksi pähkinät ja herneet käy, vaikka soija ei käykään. Mutta pitäisi soveltaa muun perheen kanssa, se on melkein se hankalampi osuus. 

Vierailija
12/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda nuo korvikkeet ja osta kunnon kasviksia. Proteiinia saat esim. herneistä, pavuista ja pähkinöistä.  

Kokeilin. Järkyttäviä ilmavaivoja tuli. Nyt kokeilen tätä ja sitten kyllä riittää pavut. Pitää kokeilla jotain muuta.

Vierailija
13/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papuja ja linssejä kun syö niin pierettää rajusti koko ajan. Olo on kuin ilmapallolla.

Minua ei pieretä yhtää eikä ole olo kuin ilmapallolla. Sen sijaan leivän ja pullan syömisestä paisuu kuin pullataikina enkä niitä voi syödä, mutta palkokasveista ei tule mitän oireita. 

Vierailija
14/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen makaronilaatikon yleensä niin, että laitan punaisia linssejä sinne ripauksen, sekaan myös oliiveja, paprikaa ja sipulia. 

Vierailija
15/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munamaidosta, makaronista, päivän muista aterioista.

Eihän kaikessa muussakaan ruoassa ole proteiinia. Tai en tiedä, mitä proteiinia niin hirveästi on kasvissosekeitossa, kesäkeitossa, pinaattikeitossa, pinaattiletuissa, puurossa, pannukakussa jne. ja silti näitä on syöty kautta aikain vuosikymmeniä. Kokonaismäärä ja lisukkeet kai ratkaisevat. Esim. makaronilaatikon kanssa voi syödä vaikka herneitä, keiton kanssa ruisleipää jne.

Vierailija
16/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, härkismakaronilaatikko on valmis ja maistettu. Ihan hyvää tuosta tuli, huh. Ja maistui muillekin. 👍🏻 Onneksi härkiksen suutuntuma on hyvä, ei ollenkaan muovailuvahamainen.

Suosittelen. 😀

Vierailija
17/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset aloittako linssien ja papujen syömistä nollasta sataan. Varsinkaan jos on aiemmin ollut normaalikuituinen, lue vähäkuituinen ruokavalio. Vatsa ei kestä yhtäkkkistä kuitulisää ja muita ravintoaineita. Parempi kokeilla vaikka ruokalusikallinen ja katsoa mitä siitä seuraa. Pikkuhiljaa totutellen. Muuten taatusti pirrettää ja turvottaa ja vatsa on kipeä.

Vierailija
18/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ihmiset aloittako linssien ja papujen syömistä nollasta sataan. Varsinkaan jos on aiemmin ollut normaalikuituinen, lue vähäkuituinen ruokavalio. Vatsa ei kestä yhtäkkkistä kuitulisää ja muita ravintoaineita. Parempi kokeilla vaikka ruokalusikallinen ja katsoa mitä siitä seuraa. Pikkuhiljaa totutellen. Muuten taatusti pirrettää ja turvottaa ja vatsa on kipeä.

Mä olen käyttänyt papuja ja linssejä aikaisemmin, lisukkeena ja muutenkin mutta silti tällä kertaa niistä tuli kamala turvotus ja pieretys.

Vierailija
19/19 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisessa makaronissa on 13 g/100 g proteiinia. Ja joka aterialla ei tarvitse saada kaikkia tarvittavia ravintoaineita optimaalista määrää, jos ruokailu on kunnossa.

Miksi muuten mistään muusta kuin kasvisruokailijoiden aterioista ei aleta tenttaamaan, että onko ravintoaineet kohdillaan per ateria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi