"Long covid" voi ilmetä myös oireettoman koronan jälkeen
"Long covid" voi ilmetä myös oireettoman koronan jälkeen, sanoo "asiantuntijat" nyt. Jos tämäkin menee kansalle läpi, niin kaikki toivo heittäkäämme.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ba900994-96bd-48a4-9bb4-6caf5904e248
Kommentit (30)
https://www.bmj.com/content/333/7581/1237.1.extract
Researcher received undisclosed payments of $300 000 from Pfizer
Hysteria niillä on. Ja meillä muillakin. Melkein on hengettömiksi peloteltu.
Syyttävä sormeni osoittaa kohti toimittajia erityisesti. Marin on viisaasti ja tarkoitushakuisesti tässä kohtaa vaiti ja antaa Kiurun meuhkata.
Nyt sais kätevästi laitettua rokotehaitat lon kooviltin piikkiin. Piikin jälkeiset haitat johtuukin vaan oireettomasta lon kooviltista
Tämä oireeton korona ja siitä seurannut long covid on jotain ihan käsittämätöntä.
Esimerkiksi, jos minä tässä nyt parhaillaan sairastan tietämättäni oireetonta koronaa, joten jos seuraavan parin kuukauden aikana tunnen mm. uupumusta, ns. aivosumua, päänsärkyä, sydämentykytystä (on jo ja muuta sydän oireiluja) ja lihaskipuja, niin miten minä voin ne yhdistää koronaan ja mistä lähden etsimään apua? Tietääkseni Suomessa ei noin vaan saa koronan vasta-ainetestiä, niin mahdetaanko minulle vaan lätkäistä Burana- ja masennuslääkereseptit, kuten nykyään kaikkiin vaivoihin on tapana kirjoittaa?
Vai olettaisinko, että oireeni johtuvat vitamiininpuutoksesta, kevätväsymyksestä, liikunnan vähyydestä tai liiallisesta harjoituksesta, huonosti nukutuista öistä tai liian paljon nukkunut, jne. Ja omalla kohdallani voisin jopa epäillä kyseisiä long covid- oireita alkavista vaihdevuosista, mutta kun Suomessa ei ainakaan julkisella puolella kovin helpolla suostuta mittaamaan hormonitasoja ja tutkimaan muita vaihdevuosiin liittyvää oireilua, niin kaipa jäisi itse selviettäväksi ja hoitaisin oireita itsehoidolla parhaani mukaan.
Yleensäkin kyseenalaistan oireettoman koronan - onko sellaista? Ja jos on, niin miten voi oireettomasta taudista tulla oireita jälkikäteen, tietämättä mihin ne liittyvät, kun on sairastanut oireettomana eikä näin ollen ole edes tiennyt koko koronasta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Tuoreessa tutkimuksissa löydettiin runsaasti koronavirusta menehtyiden elimistöstä jopa yli 200 vuorokautta ”paranemisen” jälkeen, mutta salaliittohörhö ei usko! Tutkimukset ja tutkijat valehtelevat, vain rapsodia, Ano ja viiksi-Olli puhuu totta!
Mitäs sanot kun tutkimusten mukaan ns. Long covidia sairastaa 7%:sta ylöspäin (tutkimuksesta riippuen) covidin sairastaneista, mutta samat lukemat ja oireisto löytyy myös kun vertailuryhmäksi otetaan covidia sairastamattomat. Mihin tutkimukseen sinä uskot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreessa tutkimuksissa löydettiin runsaasti koronavirusta menehtyiden elimistöstä jopa yli 200 vuorokautta ”paranemisen” jälkeen, mutta salaliittohörhö ei usko! Tutkimukset ja tutkijat valehtelevat, vain rapsodia, Ano ja viiksi-Olli puhuu totta!
Mitäs sanot kun tutkimusten mukaan ns. Long covidia sairastaa 7%:sta ylöspäin (tutkimuksesta riippuen) covidin sairastaneista, mutta samat lukemat ja oireisto löytyy myös kun vertailuryhmäksi otetaan covidia sairastamattomat. Mihin tutkimukseen sinä uskot?
En ainakaan salaliittohörhön päästään keksimään ”tutkimukseen”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, kun rokottamattomia ei voi enää syyttää tartuntojen räjähtämisestä, ja nyt viimeistään porukka tietää rokotettujen yhtä lailla sairastuvan, niin nyt voidaan näppärästi rokotehaitat naamioida long covidista johtuvaksi? :D
Kuka jaksaa enää uskoa johonkin oireettomaan tautiin, josta tuisi sitten muka kuitenkin jälkioireita?
Kun on tutkittu ahdistuneita oireettomia tai muuten otettu vaikka bussilastillinen tms koronatutkimuksiin ja löydetty heistä oireettomia taudinkantajia niin heitä on alettu seuraamaan. Siis tarkkailtu ja otettu kokeita jatkossa. Heidän joukosta on löydetty pitkäkestoisia oireita. Osa saanut jälkikäteen jonkin veritulpan.
Kaikki maailman taudit voi sairastaa oireettomana. Jopa syövän niin ettei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oireeton korona ja siitä seurannut long covid on jotain ihan käsittämätöntä.
Esimerkiksi, jos minä tässä nyt parhaillaan sairastan tietämättäni oireetonta koronaa, joten jos seuraavan parin kuukauden aikana tunnen mm. uupumusta, ns. aivosumua, päänsärkyä, sydämentykytystä (on jo ja muuta sydän oireiluja) ja lihaskipuja, niin miten minä voin ne yhdistää koronaan ja mistä lähden etsimään apua? Tietääkseni Suomessa ei noin vaan saa koronan vasta-ainetestiä, niin mahdetaanko minulle vaan lätkäistä Burana- ja masennuslääkereseptit, kuten nykyään kaikkiin vaivoihin on tapana kirjoittaa?
Vai olettaisinko, että oireeni johtuvat vitamiininpuutoksesta, kevätväsymyksestä, liikunnan vähyydestä tai liiallisesta harjoituksesta, huonosti nukutuista öistä tai liian paljon nukkunut, jne. Ja omalla kohdallani voisin jopa epäillä kyseisiä long covid- oireita alkavista vaihdevuosista, mutta kun Suomessa ei ainakaan julkisella puolella kovin helpolla suostuta mittaamaan hormonitasoja ja tutkimaan muita vaihdevuosiin liittyvää oireilua, niin kaipa jäisi itse selviettäväksi ja hoitaisin oireita itsehoidolla parhaani mukaan.
Yleensäkin kyseenalaistan oireettoman koronan - onko sellaista? Ja jos on, niin miten voi oireettomasta taudista tulla oireita jälkikäteen, tietämättä mihin ne liittyvät, kun on sairastanut oireettomana eikä näin ollen ole edes tiennyt koko koronasta mitään?
Niinpä. Toivottavasti tästä korona-ajasta tehdään joskus satiirinen vitsikirja varoittavana esimerkkinä ihmisten tyhmyydestä ja kyvyttömyydestä kriittiseen ajatteluun. 50 vuotta sitten rakennettiin avaruusaluksia ja lennettiin kuuhun, luotiin hyvinvointivaltioita, julistettiin peace and love - nyt 2020-luvulla voit olla olla sairas ja terve yhtä aikaa, oireeton sairas, jopa tappavassa kuolemantaudissa, joka pitää testata erottaaksesi sen tavan flunssasta. Ihmiset sairastuvat psyykkisesti, menettävät työnsä ja toimeentulonsa ja lopulta perusoikeutensa, ja muut samaan aikaan hurraavat vieressä ja vaativat lisää keppiä. Maskit ja piikit pienille lapsille, harrastukset, huvit ja sosiaaliset kontaktit pois kaikilta, että Marjatta 95v saa elää viikon pidempään, kuin eläisi muuten. O tempora, o mores!
Jos voi olla oireettomasti sairas nii voiko olla oireellinen ja terve