Kiuru: Kouluihin palaaminen ei ole turvallista –
Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurun mukaan kouluihin palaaminen maanantaina ei ole turvallista. Etäopiskeluun siirtymistä käsitellään tänään kello 14 alkavassa koronaryhmän kokouksessa.
Kiurun mukaan pelkona on, että tautitapausten määrä tuplaantuu ja sairaalajärjestelmä romahtaa. Tänään raportoidaan 10 000 tautitapausta Suomessa.
– Nyt ei ole enää leikin asia. Olemme jo menettäneet perusterveydenhuollossa kantokyvyn Uudellamaalla.
Kommentit (702)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta terveydenhuollon työntekijöilläkin on pieniä koululaisia, joiden etäopetus vaatii vanhemman jäämisen pois töistä... sekö se sitten auttaa?
Ketään vanhempaa ei ole ikinä vaadittu jäämään pois töistä etäopetuksen takia.
Ei ole vaadittu, mutta aika moni laittaa lapsen etusijalle ennemmin kuin työnsä, jos tietää, että lapsi ei yksin kykene selviytymään etäkoulusta.
Jos sun nelosluokkalaisesi ei selviä koulusta niin tee hänestä lasu. Kotioloissa ei ole silloin kaikki kunnossa.
No minun nepsylapsella vain tehostettu tuki ja 5. luokka. Etäopetukseen mentäessä kahdesta yhteiskunnan kannalta kriittisellä alalla työskentelevästä vanhemmasta toinen jää kotiin. Palkkauksesta johtuen se olen minä.
Terv. sh
Painuis kiuru jo sinne äippälomalle ja alkais poliittisen jargonin jakamisen täällä av palstalla. Täällähän ne joutilaat on muutkin. Tervetulemas krista tänne kaltaistesi joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koulu ei ole turvallinen paikka lapsille, joille korona ei edes aiheuta oireita ja vanhemmat on kahdesti rokotettu, niin miten se koti kaveriporukalla aikaa viettäen on turvallinen?
Älä viitsi. Missä sulla on koti jossa tuhat hengaa 8 tuntia?
Missä sinulla on koulu, jossa tuhat hengaa 8 tuntia samassa luokkatilassa? Omat lapset on koko syksyn käyneet koulua niin, että eivät ole tekemisissä kuin 2 muun luokan kanssa, jopa välitunnit on porrastettu eikä liikuntasali ole käytössä.
Vierailija kirjoitti:
No minun nepsylapsella vain tehostettu tuki ja 5. luokka. Etäopetukseen mentäessä kahdesta yhteiskunnan kannalta kriittisellä alalla työskentelevästä vanhemmasta toinen jää kotiin. Palkkauksesta johtuen se olen minä.
Terv. sh
Ja jos hän menee kouluun, hän sairastuu ja taas olet kotona. Sitten sinä sairastut, sitten miehesi ja kaikki uhosi on yhtä tyhjän lanssa.
Sitäpaitsi etäopetus ei edes koske erityislapsia.
Siinähän Kiuru rähisee vaan eipä taida saada kannatusta muilta. Äitiysloman aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koulu ei ole turvallinen paikka lapsille, joille korona ei edes aiheuta oireita ja vanhemmat on kahdesti rokotettu, niin miten se koti kaveriporukalla aikaa viettäen on turvallinen?
Missä sinulla on koulu, jossa tuhat hengaa 8 tuntia samassa luokkatilassa? Omat lapset on koko syksyn käyneet koulua niin, että eivät ole tekemisissä kuin 2 muun luokan kanssa, jopa välitunnit on porrastettu eikä liikuntasali ole käytössä.
Niinpäniin. Tällaisten vastarannankiiskien takia tässä tilanteessa ollaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta terveydenhuollon työntekijöilläkin on pieniä koululaisia, joiden etäopetus vaatii vanhemman jäämisen pois töistä... sekö se sitten auttaa?
Ei ole vaadittu, mutta aika moni laittaa lapsen etusijalle ennemmin kuin työnsä, jos tietää, että lapsi ei yksin kykene selviytymään etäkoulusta.
Eihän sen yksin tarvitse selviytyäkään! Sillä on opettaja, joka huolehtii. Ja oletan, että jos etäopetus koskisi ekaluokkalaisia, niin ainakin meidän koulussa ohjaajaresurssi keskitettäisi ekaluokkiin. Jolloin ohjaaja voi soitella vaikka koko opetuksen ajan niille oppilaille, joilla on ongelmia. Tarvittaessa otetaan kouluun ne, jotka eivät kotona pärjää.
Suotta hoitaja uhriutuu. Jokainen tekee oman hommansa. Ja ekaluokan opettajat ovat yleensä kaikki tosi empaattisia ja auttavaisia ja huolehtivia. Eivät ne jätä yhtään lasta heitteille etänä sen enempää kuin lähiopetuksessakaan. Vai miten se sinun lapsesi pärjää lähiopetuksessa? Pitääkö sinun jäädä pois töistä, että pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa. Siellä opiskellaan jokaikinen tunti eri porukan kanssa eikä edes ne oman lukion tuhat eiitä vaan kielten tunteja on niin että sinne tulee opiskelijoita sitten vielä muistakin lukioista.
Ja yläkoulussakaan ei muutwn enää opiskella pelkän oman luokan kanssa.
Täältä poistuvat kaikki ketjut, joissa esiintyy sana etäkoulu tai koulu ja korona.
Se on huolestuttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. sh
Ja jos hän menee kouluun, hän sairastuu ja taas olet kotona. Sitten sinä sairastut, sitten miehesi ja kaikki uhosi on yhtä tyhjän lanssa.
Koskeepahan, jos on vaan tehostettu tuki, ainakin viime jaksolla vain ne sai jäädä lähiin joilla erityinen tuki.
Ja jos tukahdutusvauhkot saa tahtonsa läpi niin siinä etäpelleilyssä ollaan kuukausi vähintään ja sh kotona. Jos taas lyhennetään eristys 5 päivään niin sh on poissa töistä omikronin tullen ehkä viikon.
Vierailija kirjoitti:
Painuis kiuru jo sinne äippälomalle ja alkais poliittisen jargonin jakamisen täällä av palstalla. Täällähän ne joutilaat on muutkin. Tervetulemas krista tänne kaltaistesi joukkoon!
Kiuru on paras poliitikko ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. sh
Koskeepahan, jos on vaan tehostettu tuki, ainakin viime jaksolla vain ne sai jäädä lähiin joilla erityinen tuki.
Ja jos tukahdutusvauhkot saa tahtonsa läpi niin siinä etäpelleilyssä ollaan kuukausi vähintään ja sh kotona. Jos taas lyhennetään eristys 5 päivään niin sh on poissa töistä omikronin tullen ehkä viikon.
Noilla geeneillä olette pelkkä taakka yhteiskunnalle joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mutta esimerkiksi minä aijon jäädä pois työstä jotta lapseni selviytyy etäkoulusta eikä sen aiheuttamaa oppivelkaa pääse syntymään, tosin toivon että kriittisten alojen työntekijöiden lapset saavat jatkaa lähiopetuksessa. Ja lapsi on ihan normaali, koulussa hyvin tähän asti pärjännyt mutta minä en työpäiväni aikana pysty häntä kontaktoimaan ja auttamaan jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. sh
Tehostetun tuen lapset ovat olleet koko ajan etänä siinä missä muutkin. Nepsylapsilla ei välttämättä ole ongelmia oppimisessa vaan arjessa selviytymisen taidoissa, tunne- ja aistisäätelyssä. Siksi tehostettu tuki ei erityinen ja siksi ei oikeutta lähiopetukseen. Erityislapsia on monenlaisia.
Se sh
Vierailija kirjoitti:
Siinähän Kiuru rähisee vaan eipä taida saada kannatusta muilta. Äitiysloman aika.
Kiuru on ainoa, joka kantaa vastuuta. Muut pelailee vain poliittisia pelejään.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tuossa koko maasta, vai HUSin alueesta?
Kun en trollaa, niin kiitos alapeukuista ilman vastausta.
Koko Suomi on nyt määritelty leviämisalueeksi, ja puhutaan että lähiopetukseen paluu ei ole turvallista. Samaan syssyyn mainitaan että Uudenmaan terveydenhuolto on ongelmissa. Palstalla on ollut jo muutamia viestejä joissa kerrotaan että koulusta on wilman välityksellä ilmoitettu koulun alkavan normaalisti, ja osassa Suomea ovat jo alkaneet.
Eli onko nyt kyse siitä että HUSin alueella ehkä mennään etään, vaiko koko maan alueella?
Lasten koulukiusaaminen saa jo loppua. Antakaa lasten viettää ny lapsen elämää ilman tyhmiä järjettömiä rajoitteita ja pakkoja. Jos joku näitä terveitä lapsia pelkää, pysyköön itse etänä. Ja vaippa naamalle pliiiis.
Kyllä sinne lähiin pääsee tehostetut ja jopa yleisen tuen lapset, jos on perusteltu tarve. Olemme myös koululta pyytäneet lähiin lapsia, joilla etäily ei suju. Kaikesta voi sopia. T. Erityisope
No varmaan jokainen mieluummin kotona terveen etäopetuksessa olevan lapsen kanssa kuin koronasairaan.