Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En haluaisi olla tyhmän lapsen vanhempi

Vierailija
28.04.2015 |

Hermo palaa muutenkin ymmärtämättömien ihmisten kanssa. Olisi sietämätöntä, jos oma lapsi olisi tyhmä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
22/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:49"]Aion menetellä lasteni kohdalla näin: teetätän heillä säännöllisin väliajoin älykkyystestit jotta näen vähän tasoa, ja jos ei pääse tiettyyn suoritukseen niin adoptio/lastenkoti. Mähän en tyhmiä muksuja huushollissa roikota. Tästä talosta valmistuu poliitikkoja, tutkijoita, matemaatikkoja, tohtoreita, lääkäreitä ja psykologeja, heikompi aines karsiutuu pois.
[/quote]
Meilläkin on näin. Lapset ovat kaikki kotiopetuksessa 4-vuotiaasta alkaen. 4-12-vuotiaita opettaa yksityisopettaja, mutta 12-13-vuotiaana aletaan opiskella itsenäisesti. Teetätän lapsilla 2 kertaa vuodessa kokeen, jolla näen tason ja kriteerit ovat kovat. Jos jää sisarusten rimasta kovasti jälkeen, on ikävä kyllä erottaminen edessä. Joutuu normaaliin kouluun ja menettää kaikki etuoikeudet, mm. kännykkä pois, ei läppäriä tai televisiota jne.
Lapsia minulla on 9, kaksi vanhinta ovat jo yliopistossa. 16-vuotias suorittaa kotilukiota, 14- ja 13v opiskelevat itsenäisesti, mutta ikävä kyllä 12-vuotiaan jouduin laittamaan valtion kouluun, kun ei pysynyt tahdissa. Tyhmyys se vain kasvaa. 10-, 8- ja 5-vuotiaat ovat yksityisopetuksessa.
Minusta tämä on hyvä malli. 12-13-vuotiaaksi asti valmennetaan itsenäistä opiskelua varten, ja se aloitetaan heti kun katson sopivaksi. Tasokokeet ovat kymmensivuiset ja kattavat puoli vuotta.
16-vuotiaalla on tavoite saada lukio kahdessa vuodessa valmiiksi. 14- ja 13-vuotiaat ovat ikäistään vuosia edellä, samaan tähtään muidenkin kanssa.
Kaikki lapseni (paitsi tuo 12v) ovat huippuälykkäitä ja sellaiseksi heitä valmennetaan.

[/quote]

Usa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietää kuinka hankalaa on elää tyhmänä.

Vierailija
24/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kuuluisi rakastaa lastaan sellaisenaan, kun on. Mun mielestä on sairasta mitata rakkautta lapseen älykkyyden kautta.

Vierailija
25/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:21"]

Hermo palaa muutenkin ymmärtämättömien ihmisten kanssa. Olisi sietämätöntä, jos oma lapsi olisi tyhmä.

[/quote]

Oletko mun työkaveri? Näen kyllä ärsyyntymisesi, silloin kun en tajua jotakin asiaa heti saman tien samalla tavalla kuin sinä sen tajuat ;)

Vierailija
26/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus seurustelukumppani, joka sanoi samaa kuin ap. Nyt kun aikaa on kulunut jo paljon ja kumpikin tahollaan perustanut perheen, hänelle on ollut kova paikka, että minun jälkikasvullani pyyhkii loistavasti kaikilla elämänaloilla, kun taas hän itse on omalla toiminnallaan ja esimerkillään (+ geeneillään) pilannut lastensa mahdollisuudet elää fiksuina ja tasapainoisina ihmisinä.