Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuorilla naisilla on naama aina norsunvitulla?

Vierailija
28.04.2015 |

Olen itse vanhempi nainen ja meillä on töissä usein nuoria opiskelijoita harjoittelijoina. Nuoret miehet ovat aina reippaita ja kohteliaita kaikkia kohtaan. Nuoret naiset puolestaan ovat päivä toisensa jälkeen epäkohteliaita ja kulkevat aina naama norsunvitulla, hyvä jos edes tervehtivät aamulla!

Mistä tälläinen asenne johtuu, nuoret naiset? Luuletteko kenties olevanne muita parempia ja katsotte sitten nenän vartta pitkin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren naisen elämä vaan nyt on ankeaa. Sitten kun vihdoin löytää itsensä ja itsetuntonsa nelikymppisenä, on naama jatkuvasti näkkärillä.

Vierailija
22/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on niin ylimielisiä ja koppavia vielä, kunnes ikää tullessa huomaavat ettei niiden reikä ole sen erilaisempi, kun muidenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:57"]

Olen itse vanhempi nainen ja meillä on töissä usein nuoria opiskelijoita harjoittelijoina. Nuoret miehet ovat aina reippaita ja kohteliaita kaikkia kohtaan. Nuoret naiset puolestaan ovat päivä toisensa jälkeen epäkohteliaita ja kulkevat aina naama norsunvitulla, hyvä jos edes tervehtivät aamulla!

Mistä tälläinen asenne johtuu, nuoret naiset? Luuletteko kenties olevanne muita parempia ja katsotte sitten nenän vartta pitkin?

[/quote]

Mulla ainakin se johtuu siitä, että olen tavallaan treenannut itselleni vittumaisen ilmeen, koska muuten saa liikaa ahdistelijoita perään vähän joka paikassa.

Ei ole tarkoitus olla vittumaisen oloinen.
[/quote]Siis apua! Eikö ole kiva olla nuori nainen? Muualla, esimerkiksi Ruotsissa, he ovat iloisia ja se on nättiä.

Vierailija
24/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:08"]

Siis apua! Eikö ole kiva olla nuori nainen? Muualla, esimerkiksi Ruotsissa, he ovat iloisia ja se on nättiä.

[/quote]

Itse asiassa mä olen ruotsalainen ja voin kertoa, että ruotsissa ei koskaan saa niin törkeitä miehiä perään kuin suomessa.

Suomessa on pakko olla vittumaisen oloinen, että se edes vähän rauhaa huorittelulta ja ahdistelulta.

Olen asunut myös nykissä ja lontoossa, ja siellä olen hyvin erilainen ja "iloinen" :)

Vierailija
25/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kun itse olen aika huomaavainen ja kohtelias mutta perusilmeeni on aika vihainen (lapsuuden hirvittävistä kokemuksista vääntynyt sellaiseksi) ja olenkin joutunut sitä useissa työpaikoissa selittelemään esimiesten kanssa kun ihmettelevät ja moni mieskin sitä peljästynyt.

Nuoret ihmiset ovat niin tietävinään kaiken mutta kunhan pääsevät +30, hiljaa itsekseen ehkä huomaavat (toiv.) että jumaliste, olinpa nokkava ja olisinpa tiennyt sen mitä tiedän nyt..

Vierailija
26/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:08"]

Siis apua! Eikö ole kiva olla nuori nainen? Muualla, esimerkiksi Ruotsissa, he ovat iloisia ja se on nättiä.

[/quote]

Itse asiassa mä olen ruotsalainen ja voin kertoa, että ruotsissa ei koskaan saa niin törkeitä miehiä perään kuin suomessa.

Suomessa on pakko olla vittumaisen oloinen, että se edes vähän rauhaa huorittelulta ja ahdistelulta.

Olen asunut myös nykissä ja lontoossa, ja siellä olen hyvin erilainen ja "iloinen" :)
[/quote]Eikö suomalaismiehet ole arimpia lähestymään?

Vierailija
27/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:12"]

Eikö suomalaismiehet ole arimpia lähestymään?

[/quote]

Ovat ns. arkoja verrattuna muihin paikkoihin, mutta rohkeutta kerättyään todella törkeitä, kun taas muualla tulee helpommin yrittämistä, mutta se on sellaista kevyttä "flirttailua", eikä aggressivista.

Mun päälle on suomessa syljettykin, koska kieltäydyin kohteliaasti treffeistä.

Vierailija
28/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen iloinen ja nauravainen muutenkin :) semmonen perus positiivinen vaikka nuori olenkin. Hei vaan sinullekin! Älä oo möks möks <3

Vierailija
29/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut ap:n kuvailemaa ilmiötä.

Vierailija
30/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja se on tapa saada olla rauhassa.

Vierailija
31/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman erilaista olla nuori 2010-luvulla. Ehkäpä nuorten naisten naamat menevät norsunvitulle koska ovat kyllästyneitä siihen, että täytyy koko ajan olla täydellinen? Uskaltaisin väittää, että nykyään on paljon enemmän paineita ja vaikeammin toteutettavia odotuksia.

Vierailija
32/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin opiskeluaikana, että harjoittelut olivat kilpailua miespuolisia opiskelijoita vastaan. Heistä pidetiin heti (varsinkin naiset!) eikä heidän tarvinnut juurikaan todistella mitään. Jos nukkuivat pommiin, niin asialle vain naurettiin.  Sama ei pätenyt meihin naisiin. Tai tytöiksi meitä koko ajan kutsuttiin.

Voin sanoa, ettei kamalasti naurattanut, vaikka harjoittelussa muuten kivaa olikin. Ja sama pätee valitettavasti työelämässä. Naisilta odotetaan koko ajan hymyilevää naamaa, miehistä ollaan vain onnellisia että olemassa. Näin meillä.

Vierailija
33/33 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Mulla taas päinvastoin. Ranskassa asuessani opettelin näyttämään totiselta, että saisin olla rauhassa ahdistelevilta äijiltä. Suomalaiset miehet ei ole koskaan olleet perääni, joten täällä voin näyttää omalta iloiselta itseltäni. Vieläkin tosin hymyilen vaan naisille. Miehille en viitsi, kun mulkoilevat vaan vihaisina takaisin :D