20v ja miehen 10v tytär
Olen 20-vuotias nainen. Olen suhteessa minua 13 vuotta vanhemman miehen kanssa.Emme asu vielä yhdessä,mutta yhteistä tulevaisuutta yms olemme paljon suunnitelleet.Hänellä on kaksi lasta joista vanhin on jo 10-vuotias.Olen tavannut lapsista vain nuoremman,joka on vielä aika taapero.
Mieheni eksä on puhunut todella negatiiviseen sävyyn minusta mieheni vanhemmalle tyttärelle,joka on mielestäni todella epäkypsää.Pelkään,että tämän takia tyttö suhtautuu minuun varauksella tai on jo päättänyt ettei aio pitää minusta.Mietin paljon sitä hetkeä kun vihdoin tapaan tytön,mitä teen,mitä sanon ja mistä voisimme puhua?Jos ja toivottavasti kun parisuhteemme jatkuu ja kehittyy,onko minulla vamhempaankin tyttäreen äitipuolimainen rooli vai ennemminkin kaverillinen suhde häneen,jos sitäkään?Näen hänen ikäisen tytön jo aika vanhana,ja jotenkin murehdin että häntä ällöttäisi ajatus minusta hänen isänsä kanssa.Näkeekö tuon ikäinen 20-vuotiaan jo aikuisena?Haluaisin hyvän suhteen molempiin lapsiin ja heidät osaksi elämääni.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:14"]
Ei ongelmaa. Itse en ole suostunut tapaamaan äitipuoltani koskaan. En ole edes nähnyt milloinkaan. Tapaamme isäni kanssa kahden kesken. Se ihminen ei elämääni kuulu mitenkään, joten miksi edes tavata? Lapsella kyllä harmillinen tilanne vielä pari vuotta, kun retuutetaan edestakaisin kysymättä mielipidettä.
[/quote]
Oletpa lapsellinen. Mitähän tämä äitipuoli on tehnyt, jota et ole koskaan tavannut. Mites jos/kun äitisi löytää uuden miehen, etkö tapaa häntäkään.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:14"]
Ei ongelmaa. Itse en ole suostunut tapaamaan äitipuoltani koskaan. En ole edes nähnyt milloinkaan. Tapaamme isäni kanssa kahden kesken. Se ihminen ei elämääni kuulu mitenkään, joten miksi edes tavata? Lapsella kyllä harmillinen tilanne vielä pari vuotta, kun retuutetaan edestakaisin kysymättä mielipidettä.
[/quote]
Oletpa lapsellinen. Mitähän tämä äitipuoli on tehnyt, jota et ole koskaan tavannut. Mites jos/kun äitisi löytää uuden miehen, etkö tapaa häntäkään.
[/quote]
Kuollut ei taida enää seuraa kaivata.
Vaihtaisin nuorempaan uskoon joka on samoja ikinä ja lapseton. Saa perustaa oman perheen. T. Pian 25w
Aika hankalaa.. Ymmrrän kyllä että varmasti on vaikea asia tytölle, ja sinullekkin. Kuitenkin koittaisin sinuna olla vain mukava tytölle niin eiköhän se siitä. Tuskin susta mitään "äitipuolta" tai auktoriteettiä hänelle koskaan tulee, mutta fakta on se että hänen isänsä on päättänyt olla kanssasi ja hänen on silloin tehtävä myös lapselle (mitä 10v on) selväksi että näin asiat vaan on. Mielestäni olisi hyvä jos sinä ja miehesi exä tapaisitte. Itse ainakin haluaisin tavata ja tutustua naiseen josta tulisi olemaan oman lapseni äitipuoli. Ihan vaan siksi että sinä tulet olemaan paljon tekemisissä lasten kanssa, äidin olisi varmasti helpompi suhtautua suhn jos tuntisi sut.
Olen itsekkin sun ikäinen ja oma lapseni on 2v. Ollaan kyllä yhdessä hänen isänsä kanssa mutta kyllä mä olen joskus miettinyt että jos ero tulisi ja hän löytäisi uuden niin tuntuisi se pahalta, oli se nainen sitten kuinka mukava tahansa. Mutta lapsellista tosiaan lasten äidiltä mustamaalata sinua.
Älä nyt ala mihinkään uusperhekuvioon. Siitä ei seuraa kuin ongelmia. Etkö ole lukenut tätä palstaa?? Etsi oman ikäisesi mies ilman lapsia. Turha kaivaa verta nenästä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:15"]Mistä arvelet, että lasten äiti on puhunut sinusta pahaa? Kauanko olette seurustelleet?
[/quote]
Hänellä on varmasti epäluulonsa suhteeni,sillä on kuitenkin minua muutaman vuotta vanhempi.Ymmärrän kyllä huolen,mutta oli kurjaa kuulla,että minusta on puhuttu ikävään sävyyn lapselle.Olemme olleet noin vuoden yhdessä miehen kanssa.Toivon jossain vaiheessa myös tapaavani lasyten äidin niin että voin keskustella hänen kanssaan.Ja mitään äidin roolia en ole yrittämässäkään riistää.Mies on minulle tärkeä ja lapset osa hänen elämäänsä joten tottakai haluaisin heihinkin jonkunlaisen suhteen.Työskentelen kaksi kertaa viikossa n.8-11 vuotiaitten lasten kanssa joten minulla on kyllä jonkinlainen käsitys sen ikäisistä :). T.ap
[/quote]
Jumppaohjaaja
Riippumatta iästäsi, kannattaa pysytellä mukava kaveriaikuinen -linjalla VUOSIA ja antaa isän hoitaa kasvatuksen kun tyttö on teillä. Tai siis itse asiassa tytön aikuisuuteen saakka. Et voi saada auktoriteettiasemaa enää tuon ikäiseen, eikä kannata edes yrittää.
Kun olin 8v, niin äitipuoleni oli 18v ja näin hänet nimenomaan auktoriteettina, äitipuolena. Isäni oli silloin 26v. ja holhooja meille. Oli kaikista äitipuolistani ihanin. Lopulliseksi äitipuoleksi jäi isääni 5v vanhempi korppikotka, ikävä kyllä.
Olisi vaikea suhtautua. Sekä lapsena että äitinä. Koska on nuori tyttö kyseessä
En usko suhteeseen muutenkaan
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:47"]Kun olin 8v, niin äitipuoleni oli 18v ja näin hänet nimenomaan auktoriteettina, äitipuolena. Isäni oli silloin 26v. ja holhooja meille. Oli kaikista äitipuolistani ihanin. Lopulliseksi äitipuoleksi jäi isääni 5v vanhempi korppikotka, ikävä kyllä.
[/quote]
Kaikista äitipuolista
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:00"]Ei oo kiva. Et voi olla 10 v itseäsi vanhemman äitipuoli. 10 v on lapsi ja häntä ällöttää ajatella isäänsä noin nuoren kanssa. Tilanne on vaikea. Älä nyt hosu perhehaaveinesi.
[/quote]
Sun ukkos jätti sut nuoremman takia?
[/quote]
Luuletko 20 v että tuo 13 vuotta vanhempi mies sinun kanssa muuta tekee kuin pitää hauskaa?
Ikäero on aivan liian suuri ja varsinkin se että sinä olet vielä ajatusten suhteen vielä nuori tytönhupakko vain. Tajuat sitten aikanaan.
[/quote]
Ohis. Höpö höpö, minä aloin seurustelemaan 19 vuotiaana 13 vuotta vanhemman miehen kanssa eikä meidän ikäeroa oikeastaan edes huomaa (ehkä korkeintaan ulkonäöstä). Meillä on jo pitkä yhteinen taival takana ja edessä lapsi tulossa. Ei sillä iällä ole mitään väliä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:47"]Kun olin 8v, niin äitipuoleni oli 18v ja näin hänet nimenomaan auktoriteettina, äitipuolena. Isäni oli silloin 26v. ja holhooja meille. Oli kaikista äitipuolistani ihanin. Lopulliseksi äitipuoleksi jäi isääni 5v vanhempi korppikotka, ikävä kyllä. [/quote] Kaikista äitipuolista
[/quote] Jep!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:00"]Ei oo kiva. Et voi olla 10 v itseäsi vanhemman äitipuoli. 10 v on lapsi ja häntä ällöttää ajatella isäänsä noin nuoren kanssa. Tilanne on vaikea. Älä nyt hosu perhehaaveinesi.
[/quote]
Sun ukkos jätti sut nuoremman takia?
[/quote]
Luuletko 20 v että tuo 13 vuotta vanhempi mies sinun kanssa muuta tekee kuin pitää hauskaa?
Ikäero on aivan liian suuri ja varsinkin se että sinä olet vielä ajatusten suhteen vielä nuori tytönhupakko vain. Tajuat sitten aikanaan.
[/quote]
Ohis. Höpö höpö, minä aloin seurustelemaan 19 vuotiaana 13 vuotta vanhemman miehen kanssa eikä meidän ikäeroa oikeastaan edes huomaa (ehkä korkeintaan ulkonäöstä). Meillä on jo pitkä yhteinen taival takana ja edessä lapsi tulossa. Ei sillä iällä ole mitään väliä.
[/quote]
Sama täällä, mies 11v vanhempi ja usein mietin että kumpikas meistä se vanhempi olikaan ;)
N22
Itse olen 20v, kun kävin ystävälläni kahvilla, hänen 9 vuotias poikapuoli tuli ihmettelemään ikääni, kun olin niin nuoren näköinen. Ystäväni on 35v. Kyllä lapsi ymmärtää parikymppisen olevan huomattavasti nuorempi, etenkin jos on vertailukohde lähellä (esim. Oma äiti tai isä). Siihen en sano mitään, etteikö 20v voisi olla kypsä, mutta vaikea nähdä minään äitipuolena 10 vanhalle.