3h + kt = 44m2
Tuusulassa on myynnissä uusia kolmiota joissa on 44m2. Jotenkin tuntuu, että Suomalaisilla asuntomarkkinoilla ihmisarvolla ei ole enää mitään arvoa.
Kommentit (95)
Tuttavani asuu kaksiossa, jossa makuuhuone on niin kapea, ettei minun ihan tavallinen Ikean parisänky mahtuisi sinne. Hänellä on yhden nukuttava 80cm sänky joka mahtuu sinne vain yhdellä tavalla, poikittain ei olisi mitään mahdollisuutta. Huoneen mitat on siis varmaan 3m x 2m.
Ja ongelma tässä on se että jopa näitä naurettavia ylihintaisia "avartavia" kopperoita jonotetaan kieli pitkällä. Suomalainen on hullu.
Olen tätä rakennuskantaa ihmetellyt jo vuosia, apukuskin paikalta on autoreissuilla kätevä ihmetellä rakenteilla olevien talojen huoneistokokoja 😁.
Kerrostaloissa on järjestään tungettu 3-4h sellaiseen max40-60m2 tilaan, siis 4h+kt vaikkapa tuohon 60m2 on sekin varsin napakka tila, yleisin neliömäärä noissa kuitenkin on n.55m2.
Ja sitten siinä myyntimainoksessa hehkutetaan "korkeita huoneita" tai "isoa parveketta" joka ei oikeasti edes ole iso vaan normikoppi joka antaa toisen talon seinään/ikkunoille johon välimatkaa muutama metri. Tai hyvin vilkkaalla autotielle. Ja ylöspäinkö ihmiset sisustaa eli se korkeusko antaa lohtua ja asuintilaa 🤔...
T. Pk-seutu
Ainiin, 84 lisää vielä hintakauhistelua eli nuo mainitsemani "tilaihmeet" myydään aina n.250 000 - 400 000€ hintaan 🤔🤢😱
-84-
Kehutaanko täällä oikeasti tuota asuntoa noiden tietokoneella tehtyjen mainoskuvien perusteella? Uskotteko te ihan kaiken?
Ei tuossa näytä olevan eteistäkään. Hienoa säilöä takkeja ja kuraisia kenkiä olohuoneessa.
Keittiö on olematon. Missä astiat ja ruokatarvikkeet säilytetään? Tosin, eipä siellä ole laskutilaa ruoan valmistamiseenkaan. On kai tarkoitettu asujalle, joka ei kokkaile.
Miten sijoittaisitte tuohon sohvan+sohvapöydän, ruokapöydän ja tv-tason? En keksi itse järkevää ja toimivaa ratkaisua miten ne mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki kun ap ei viitsinyt:
https://op-koti.fi/kohde/693030
Tuossa ei ole kyllä yhtään kaappitilaa jos kuvittelisi että asuisi 2 aikuista ja lapsi
Tuo olohuone/keittiö on kyllä ihan järkyttävän ahdas. Miksi kunnon olohuoneesta on luovuttu uudisrakentamisessa? Itse ainakin tykkään, että mahtuu kunnolla sohva, tv-taso ja mielellään joku hyllykin.
Kompakti tilaihme, suomeksi rotanloukku. Hellahuoneeksi sanoisin noita keittotiloja, tai ainakin pitäisi ilmaista, et olohuone keittotilalla tai yhdistetty olohuone ja keittotila. Ihme, ettei siihen termiin viranomaiset ole tarttuneet!
Kaikki järjettömyydet myydään ihmisille mairealla hymyllä ja vakuuttelulla, et joo, ihan mahtava idea.
Luin taannoin eräästä ulkomaalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan suomalaiset asuvat ahtaasti, koska suomalaiset haluavat asua pienissä asunnoissa. Mutta onhan tuo puolikkaan neukkukuutiokolmion kokoinen kolmion irvikuva kyllä säälittävä viritys. Varmaan sitten maksaa vähintään kaksinkertaisesti sen, mitä neukkukuutiosta kaksi kertaa isompi maksaisi.
Itse asun 54 m2 yksiössä ja tämä on liian pieni. Ja rakennettu muuten 2014 mikä on todella ihme!
Vierailija kirjoitti:
Itse asun 54 m2 yksiössä ja tämä on liian pieni. Ja rakennettu muuten 2014 mikä on todella ihme!
Todennäköisesti se ei ole yksiö vaan ns "avoin ratkaisu" eli keittiö ja olohuoneyhdistelmä, joka on nykyiaikaisen talonrakennuksen hirvitys.
Keittiön kolinat ja tiskikoneiden yms äänet kantautuvat joka paikkaan sen sijaan, että ne saisi rajattua ovella varustettuun omaan tilaansa.
Ennen asunnot oli isompia, mutta ei se tila välttämättä ole kaikille pääasia. Asun omakotitalossa, mutta taloa etsiessä minulle oli ehdoton, että neliöitä max 120, johon mahtuu vielä molemmille lapsille omat huoneet mutta ei ole järjettömän iso sitten kun jäämme kahden. Syynä mm. lämmityskustannukset ja siivoaminen, en halua turhia neliöitä.
Voisin kuvitella, että tällainen asunto minua kiinnostaisi, jos yksin asuisin. Tila ei ole minulle mitenkään tärkeää enkä ole siitä valmis maksamaan extraa. Riittää, että kaikelle on järkevä paikkansa ja mahtuu olemaan.