Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3h + kt = 44m2

Vierailija
06.01.2022 |

Tuusulassa on myynnissä uusia kolmiota joissa on 44m2. Jotenkin tuntuu, että Suomalaisilla asuntomarkkinoilla ihmisarvolla ei ole enää mitään arvoa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juju on siinä, ettei nykyasuntoihin ole suunniteltu keittiötä ollenkaan, vaan se sijaitsee olohuoneen yhdellä seinustalla.

Silloin se olohuoneen ja keittiön pöytä on sama asia ja helppo katsoa vaikka televisiota samalla kuin ruokailee.

Vierailija
22/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun sängyn päädyt ottavat molemmista päistään seinään ja kulku "huoneeseen" on järjestetty kahdella liukuovella on joku raja ylitetty. Kierrän kaukaa tuollaiset kopit.

Sitä sanottiin ennen alkoviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva. Sopis meille, ei olla kovia kokkaamaan.

Vierailija
24/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki kun ap ei viitsinyt:

https://op-koti.fi/kohde/693030

Tuossa ei ole kyllä yhtään kaappitilaa jos kuvittelisi että asuisi 2 aikuista ja lapsi

Melkeinpä pitää valita haluaako sohvan vai ruokapöydän. Molemmat jos on niin ahdasta on.

Vierailija
25/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole kyllä yhtään kaappitilaa jos kuvittelisi että asuisi 2 aikuista ja lapsi

Valoisan näköinen ja paljon ikkunoita. Sopisi hyvin esim. yhdelle vanhemmalle ja teinille, monet yh:t teinin kanssa asuu kaksiossa, joten tuossa olisi molemmille omat makkarit kuitenkin.

Minullakin pieniä lapsia ja tuollainen asunto vaikuttaa oikein kivalta. Isommalle lapselle oma huone ja vauvan kanssa voisin nukkua toisessa makkarissa. Jos hinta kohdillaan (eli halvempi kuin isommat kolmiot), niin miksikäs ei jos asuntoa Tuusulasta etsisin. Toki näitä samankokoisia kolmioita on jo rakennettu mm. Hämeenlinnaan ja Rovaniemelle.

Meillä ei tavaraa paljoa ole. Suurin osa kaapeista nytkin (kaksiossa) tyhjillään, joten siitä ei minulle ongelmaa syntyisi. Hyvä kun valmistuu asuntoja eri tarpeisiin.

Vierailija
26/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat asuntomarkkinat 🤬

Vierailija
27/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan avara ja valoisa

Vierailija
28/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien perusteella tuo asunto on yllättävänkin avaran oloinen. Makkareita ei tosin ollut kuvattu... Mutta kaunis uudiskohde ja pohja vaikuttaa jotakuinkin järkevältä. Asun tosin nyt 55 neliön kaksiossa, ja tämäkin tuntuu vähän ahtaalta, joten en usko, että viihtyisin tuolla - tosin nyt asun puolison kanssa, jos asuisin yksin, voisin ihan hyvin asua tuollaisessa, olenhan asunut 15 neliötä pienemmissä yksiöissäkin.

29/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten noihin neliöihin saa mahdutettua kolme huonetta? 

Saahan siihen, kun kaikki huoneet on pieniä.

Vierailija
30/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kt? Jos sillä tarkoitetaan keittiötä, on keittiö k.

Vierailija
31/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvilla pystyy hämäämään hyvin. Jos huoneeseen laittaa 24" tuumasen telkkarin, niin huone näyttää kuvassa valtavalta.

Nyky asunnoissa 160cm leveä parisänky edes kapeilla yöpöydillä on luksusta.

Vierailija
32/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi toisen asunnon makkari pitää olla toisen asunnon olohuoneen ja/tai wc:n vieressä. Kuten nyt pohjakuvassa näkyy Talo B. (1. kerros)

Vierailija
33/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kt? Jos sillä tarkoitetaan keittiötä, on keittiö k.

Näissä nykykämpissä näkee tota, olisiko keittotila? Koska ei ole keittokomero vaan seinä olkkarissa. Aiemmin noi oli tupakeittiöitä, tpk.

Vierailija
34/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoisan näköinen ja paljon ikkunoita. Sopisi hyvin esim. yhdelle vanhemmalle ja teinille, monet yh:t teinin kanssa asuu kaksiossa, joten tuossa olisi molemmille omat makkarit kuitenkin.

Minullakin pieniä lapsia ja tuollainen asunto vaikuttaa oikein kivalta. Isommalle lapselle oma huone ja vauvan kanssa voisin nukkua toisessa makkarissa. Jos hinta kohdillaan (eli halvempi kuin isommat kolmiot), niin miksikäs ei jos asuntoa Tuusulasta etsisin. Toki näitä samankokoisia kolmioita on jo rakennettu mm. Hämeenlinnaan ja Rovaniemelle.

Meillä ei tavaraa paljoa ole. Suurin osa kaapeista nytkin (kaksiossa) tyhjillään, joten siitä ei minulle ongelmaa syntyisi. Hyvä kun valmistuu asuntoja eri tarpeisiin.

Oma makuuhuone on pieni koppi ja asunnossa ei ole kunnollista olohuonetta johon ei mahdu kunnolla edes sohvaa, televisiota ja ruokapöytää. Enemmän yksityisyyttä teinillä ja vanhemmalla on normaalikokoisessa kaksiossa (vähintään 55 neliötä), jossa on erillinen keittiö, lapsella oma huone ja isohko olohuone, johon saa eroteltua vanhemmalle oman nurkkauksen sänkyä varten.

Vierailija
35/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton keittiö, ei kaappitilaa eikä tilaakaan oikeastaan mihin kaappeja voisi saada. En tiedä millaiselle perheelle tuo on oikein suunniteltu? Huonoa suunnittelua.

Vierailija
36/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekoti

Vierailija
37/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 40 m2 kaksio, jossa on hyvin tehokkaasti käytetyt neliöt. (Olohuoneesta löytyy keittiötila, divaanisohva, kirjahylly tv-taso kombo ja neljän hengen ruokapöytä. Makuuhuoneesta löytyy piano, 160 cm leveä parisänky ja kirjoituspöytä. Kylpyhuone saunattomaksi vähän turhankin tilava). Vaikea silti kuvitella miten 44 m2 kolmiosta saa käytännöllisen. Toki jos pelkät sängyt riittävät makuuhuoneisiin.

Vierailija
38/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaustrofobiahan tuolla tulisi. Ihmiset suurenee, asunnot pienenee. Kohta downshiftaavat suomalaiset voinevat vuokrata makuuarkun 1000 eur kk + kätevän varaston tavaroille. Hiippakuntaa vaihtaessasi arkku toimii näppärästi kuljetusvälineenä ruumishuoneelle.

Vierailija
39/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,mun siskolla on sen kumppanin kanssa saman neliöinen kaksio:D

Vierailija
40/95 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä nykypäivän koppikämppiä. Meneekö ne oikeasti kaupaksi? Itse pelkäisin tuollaisen ostaessa, että saanko itse myytyä sitä koskaan eteenpäin. Ja millainen perhe ostaa 44 neliön kolmion? Olisi hauska nähdä.

Mä olen sinkkunainen, yksi vuoroviikkolapsi. Mulla on rivitalossa 92 neliön 4h+k+sauna. Ja musta tuntuu, että tämän pienempää en edes harkitse. Yksi makuuhuoneistani on oma makkarini, toinen makkari on työhuoneeni ja kolmas makkarini on vuoroviikkolapsen huone ja lisäksi siinä yöpyy vieraat silloin kun lapsi on isällään. Ja takapihan terassini on lastettu eli kesällä se on vielä yksi ylimääräinen huone.

Mä jotenkin kaipaan tilaa ympärilleni. Eikä tämä asunto edes tunnu minusta liian isolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän