Miksi olet palstakiusaaja?
Enkä tarkoita trolleja, vaan niitä joiden on pakko päästä aukomaan päätä ja haukkumaan, ilkeilemään ja v*ttuilemaan oli ketju mikä hyvänsä. Koetko ylemmyyttä, saatko nautintoa vai mikä saa aikuisen käyttäytymään noin huonosti? Kasvatatko lapsestasi koulukiusaajia ja käyttäydytkö joka paikassa vieraita ihmisiä kohtaan yhtä törpösti? Kysyn mielenkiinnosta koska en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Avaa minulle vähän mielenmaisemaasi millainen olet ja mitä käytöksestäsi koet saavasi.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :(
[/quote]
Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:23"]Mikä on palstakiusaaja???
[/quote]
Ap:n yllä aloituksessa kuvaama henkilö.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :(
[/quote]
Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN.
[/quote]
en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
Kieltämättä haluaisin eroon kaikesta paskasta, mitä äitini on tuonut elämääni mutta se on iso ja vaikea prosessi. En millään ymmärrä, että miksi kukaan haluaisi ajatella minusta pahaa, mutta sitä tapahtuu joten haluan varmistaa, että mä ajattelin sitten ensin. Tai etten sinisilmäisesti luota kehenkään, siis kenekään ajattelevan minusta hyvää. En ole tavannut kuin yhden ihmisen, joka ei todistetusti ajattele minusta pahaa ja se on mieheni.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :( [/quote] Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN. [/quote] en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :)
[/quote]
Miksi et haluaisi ajatella minusta pahaa? Ja ei se auta, kun aina löytyy joku uudelleen loukkaamaan minua. Aina. Aina. Aina. Aina.
Melko tekopyhää. Ja näyttää, että tässä ketjussa kiusataan joukolla yhtä alakynteen jäänyttä.
Hyvin tavallinen palstailmiö. Tuttua muuallakin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:33"]
Melko tekopyhää. Ja näyttää, että tässä ketjussa kiusataan joukolla yhtä alakynteen jäänyttä. Hyvin tavallinen palstailmiö. Tuttua muuallakin.
[/quote]
Ai ketä?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :( [/quote] Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN. [/quote] en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :)
[/quote]
Miksi et haluaisi ajatella minusta pahaa? Ja ei se auta, kun aina löytyy joku uudelleen loukkaamaan minua. Aina. Aina. Aina. Aina.
[/quote]
koska uskon pystyväni jotenkin eläytymään tunnetiloihisi. Oman vanhempani kanssa olen kasvanut ja itse omalla toiminnalani saanut mallit omassa päässä muuttumaan. Mutta muistan kuitenkin sen mitä oli ennen psykologia ja kuinka kauhea juuri tuollainen taakka oli :( älä välitä haukkuvista ihmisistä, niitä tulee jokaisen eteen joka elämänvaiheessa. Pidä lähellä ne ihmiset joiden seurassa sulla on hyvä olla. Kliseisiä neuvoja, tiedän, mutta oma elämäni ainakin on niillä helpottunut. Enkä usko että sinunkaan tarvitsee koko ajan ajatella muiden mietteitä, tee omasta elämästäsi itsellesi hyvä :) haluisin kyllä antaa ihan virtuaalihalaukse ja näyttää ettei kaikki ihmiset ole vain pahansuopaisia.
Veikkaus: ne on koulukiusaajia. Nauttii.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:26"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :( [/quote] Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN. [/quote] en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :) [/quote] Miksi et haluaisi ajatella minusta pahaa? Ja ei se auta, kun aina löytyy joku uudelleen loukkaamaan minua. Aina. Aina. Aina. Aina. [/quote] koska uskon pystyväni jotenkin eläytymään tunnetiloihisi. Oman vanhempani kanssa olen kasvanut ja itse omalla toiminnalani saanut mallit omassa päässä muuttumaan. Mutta muistan kuitenkin sen mitä oli ennen psykologia ja kuinka kauhea juuri tuollainen taakka oli :( älä välitä haukkuvista ihmisistä, niitä tulee jokaisen eteen joka elämänvaiheessa. Pidä lähellä ne ihmiset joiden seurassa sulla on hyvä olla. Kliseisiä neuvoja, tiedän, mutta oma elämäni ainakin on niillä helpottunut. Enkä usko että sinunkaan tarvitsee koko ajan ajatella muiden mietteitä, tee omasta elämästäsi itsellesi hyvä :) haluisin kyllä antaa ihan virtuaalihalaukse ja näyttää ettei kaikki ihmiset ole vain pahansuopaisia.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta multa katoaa kaikki suojaukset ja pidikkeet jos joku kehtaakin sanoa mitään ilkeää tai pahaa minulle -> mielestäni ajatellakin pahaa minusta. Varsinkin siis oikeassa elämässä. Täällä en välitä, olen ylimielinen, koska mun ei tarvitsekaan yrittää tulla kenekään kanssa toimeen. Oikeassa elämässä kukaan varmaan ei haluakaan nähdä mua sen jälkeen jos sanon heille siksi suorat sanat, että eivät ymmärrä minua.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:26"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :( [/quote] Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN. [/quote] en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :) [/quote] Miksi et haluaisi ajatella minusta pahaa? Ja ei se auta, kun aina löytyy joku uudelleen loukkaamaan minua. Aina. Aina. Aina. Aina. [/quote] koska uskon pystyväni jotenkin eläytymään tunnetiloihisi. Oman vanhempani kanssa olen kasvanut ja itse omalla toiminnalani saanut mallit omassa päässä muuttumaan. Mutta muistan kuitenkin sen mitä oli ennen psykologia ja kuinka kauhea juuri tuollainen taakka oli :( älä välitä haukkuvista ihmisistä, niitä tulee jokaisen eteen joka elämänvaiheessa. Pidä lähellä ne ihmiset joiden seurassa sulla on hyvä olla. Kliseisiä neuvoja, tiedän, mutta oma elämäni ainakin on niillä helpottunut. Enkä usko että sinunkaan tarvitsee koko ajan ajatella muiden mietteitä, tee omasta elämästäsi itsellesi hyvä :) haluisin kyllä antaa ihan virtuaalihalaukse ja näyttää ettei kaikki ihmiset ole vain pahansuopaisia.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta multa katoaa kaikki suojaukset ja pidikkeet jos joku kehtaakin sanoa mitään ilkeää tai pahaa minulle -> mielestäni ajatellakin pahaa minusta. Varsinkin siis oikeassa elämässä. Täällä en välitä, olen ylimielinen, koska mun ei tarvitsekaan yrittää tulla kenekään kanssa toimeen. Oikeassa elämässä kukaan varmaan ei haluakaan nähdä mua sen jälkeen jos sanon heille siksi suorat sanat, että eivät ymmärrä minua.
[/quote]
tuo on sun keino ennakoida, joo, mutta onko se tuonut sulle minkäänlaisia positiivisia olotiloja pidemmällä tähtäimellä? Saatko siitä sen hetkellisen voittaja tunteen? Mitä sen jälkeen? Kadutko koskaan sanomisia, vai ajatteletko että suojaudut jo ennen kuin mitään on edes tapahtunut? Eikä se ole rankkaa henkisesti? Mulle ainakin oli.
Ja miten toimit miehesi kanssa? Pidätkö hänenkin kanssa kauheet defenssit päällä vai uskallatko olla oma itsesi?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:26"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:46"] [quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:44"]Hahaa, palstakiusaaja itse laittoi provon. :-D Sut tunnistaa helposti käyttämästäsi kielestä. [/quote] En ole palstakiusaaja. Päinvastoin. Ap [/quote] Aivan... provosoiva ja ilkeämielinen aloitus aiheesta "miksi te idiootit olette niin ilkeitä?" :-D [/quote] Aloitukseni ei ole provosoiva ja vastaus todella kiinnostaa. On sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö tämä aikuisten käytösmalli ja kiinnostaa se, miten he oikeuttavat huonon käytöksensä itselleen. Ap [/quote] En mielestäni käyttäydy varsinaisesti huonosti, mutta törkeästi saatan sanoa. Miksi oikeutan sen.... Mullekin on sanottu törkeästi oikeassa elämässä, jossa kukaan ei ole puolustanut minua. Päin vastoin oma vanhempanikin on antanut minun tuntea, että kaikkien tuleekin voida ajatella minusta pahaa, eikä siinä ole mitään "pahaa". [/quote] ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet? Oletko käynnyt keskusteleen kenenkään kanssa? Kun kaikkia toimintamalleja ei tarvitse jatkaa itse mitä on vaikka vanhemmilta saanut. Voit tehdä itsestäsi paremman ihmisen mitä muut olivat ja muuttaa opittua esimerkkiä, näin omatkin mahdolliset lapsesi saavat paremman esimerkin :) enkä tarkoita pahalla, mutta omaan korvaan kuulisti aika katkeralta selityksesi :( [/quote] Olen päälle neljänkymmenen. Olen käynyt keskustelemassa. Äitini on siis oikeuttanut, että minusta saa ajatella pahaa. Ajatelkaa sitten. Mä voin sen turvin sanoa IHAN MITÄ MÄ HALUAN. [/quote] en minä ainakaan halua ajatella sinusta pahaa! Mutta aikuisena ihmisenä ja omasta elämästäsi päättävänä sinun ei tarvitse ajatella sitä mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat :) ja vaikka sinua on varmasti loukattu vanhempasi toimesta (mikä sekään ei ole oikein) sinun ei tarvitse olla sellainen muita kohtaan. Eikä jatkaa samaa tapaa. Neuvoisin yrittää muuttaa ajatusmallia, ja ehkä hieman laskea tuota kärkästä puolustusta niin usko pois, elämäkin helpottaa :) ei ole ainaista katkeraa taakkaa kannettavana ja on helpompi hengittää ja olla ystävällisempi. Ja aina voi mennä uudelleen keskustelemaan. Se ei tee koskaan pahaa :) [/quote] Miksi et haluaisi ajatella minusta pahaa? Ja ei se auta, kun aina löytyy joku uudelleen loukkaamaan minua. Aina. Aina. Aina. Aina. [/quote] koska uskon pystyväni jotenkin eläytymään tunnetiloihisi. Oman vanhempani kanssa olen kasvanut ja itse omalla toiminnalani saanut mallit omassa päässä muuttumaan. Mutta muistan kuitenkin sen mitä oli ennen psykologia ja kuinka kauhea juuri tuollainen taakka oli :( älä välitä haukkuvista ihmisistä, niitä tulee jokaisen eteen joka elämänvaiheessa. Pidä lähellä ne ihmiset joiden seurassa sulla on hyvä olla. Kliseisiä neuvoja, tiedän, mutta oma elämäni ainakin on niillä helpottunut. Enkä usko että sinunkaan tarvitsee koko ajan ajatella muiden mietteitä, tee omasta elämästäsi itsellesi hyvä :) haluisin kyllä antaa ihan virtuaalihalaukse ja näyttää ettei kaikki ihmiset ole vain pahansuopaisia. [/quote] Muuten hyvä, mutta multa katoaa kaikki suojaukset ja pidikkeet jos joku kehtaakin sanoa mitään ilkeää tai pahaa minulle -> mielestäni ajatellakin pahaa minusta. Varsinkin siis oikeassa elämässä. Täällä en välitä, olen ylimielinen, koska mun ei tarvitsekaan yrittää tulla kenekään kanssa toimeen. Oikeassa elämässä kukaan varmaan ei haluakaan nähdä mua sen jälkeen jos sanon heille siksi suorat sanat, että eivät ymmärrä minua. [/quote] tuo on sun keino ennakoida, joo, mutta onko se tuonut sulle minkäänlaisia positiivisia olotiloja pidemmällä tähtäimellä? Saatko siitä sen hetkellisen voittaja tunteen? Mitä sen jälkeen? Kadutko koskaan sanomisia, vai ajatteletko että suojaudut jo ennen kuin mitään on edes tapahtunut? Eikä se ole rankkaa henkisesti? Mulle ainakin oli.
[/quote]
Jaa, no en kadu mitä täällä olen sanonut, koska harkitsen kyllä yleensä mitä sanon. Koen, ettei mun tarvitse olla täällä vastuussa muitten tunnetiloista, mitä sanani sattuvatkin aiheuttamaan. Onhan se aika karseaa. Mutta kun en koe livenä, että kukaan kokisi olevansa vastuussa mun tunnetiloista. Eikä varmaan olekaan. Siellä koen silleen olevani itse vastuussa, etten voi sanoa mitä tahansa paheksunnan takia.
Onhan se raskasta. En vain tiedä muusta. Suojaudun kyllä rankemman päälle, koska jos mua satutettaisiin livenä, se on kerran ollut lähes maailmanloppu enkä halua kokea sitä enää koskaan. Olin aivan avuton sanojaa kohtaan ja äitini antoi vain ymmärtää, että vihdoinkin tajuan, mitä hän on koko ajan koittanut mulle sanoa, eli että olen paha ja on ihan oikeinkin, että minusta ajatellaan pahaa.
Olen tavallaan herkkä, toisaalta kova, mutta en osannut antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Äitini ei koskaan myönnä mitään vikoja itsessän. Ei minusta muutkaan ihmiset minua loukattuaan halua myöntää. Ihmiset eivät halua myöntää edes pahoittaneensa mieleni. Niin koen. En ole tosin kauheasti edes yrittänyt livenä tutustua ihmisiin, kun kuitenkin loukkaisin heitä tai he minua ja siis loukkaamisellani tarkoitan eniten sitä pelkoani, että kilahdan totaalisesti, jos mua vielä arvostellaan. En osaa saada toista tajuamaan minua. Ehkä sä tajuaisitkin, olet kiertänyt muutakin kuin tahkoa, mutta keskivertosuomaliset ei tajua mistään mitään. Loukkaannutaan vaikka itse töpeksitään jne.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:52"]
Ja miten toimit miehesi kanssa? Pidätkö hänenkin kanssa kauheet defenssit päällä vai uskallatko olla oma itsesi?
[/quote]
Hänellekin oon ollut aika paha, eli en koita esittää kivaa. Mies on vaan vuosien myötä (ja pätkän pariterapiaa) tajunnut, ettei paha käytökseni ja oloni ole hänen syytään, vaan sen takana on muuta ja kestää. Nykyään tukeekin. Mutta ikävä kyllä kaikkea ei voi yksi ihminen tehdä. Mulla oli yksi ihastus, mies, jonka koin auttavana, mutta sitten sekin meni jäihin enkä tiedä mitä tehdä. Sellaisissa terapiaympyröissä ollaan hänen kanssaan tavattu. T rttisin varmaan näitä kahta ihmistä ratkaistakseni tunnelukkojani, en suhdetta sen toisen kanssa kuitenkaan (enää).
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Jos omalla itsellä tarkoitetaan kovin haavoittuvaista niin sellainen en ole uskaltanut olla edes mieheni kanssa. Pelkään, että eihän se kannattaisi, hänkin on kuitenkin vain ihminen, eikä pyhimys, en kestäisi jos hän pettäisikin luottamukseni, kun hakisin hänen hyväksyntäänsä aidolle minälleni ja turvaa. Vaikea selittää, siis kyllä mä turvassa hänen kanssaan koen olevani, mutta annostelen tosiaan minääni hänelle silti. Vaikka olisin mukava ja luottavainenkin. Mun on vaikea uskoa, että mut hyväksytään jos en ole hyväntuulinen. Se vihajuttu on siitä erillinen asia. Silloin kun se on päällä uhoan (mielessäni) ettei haittaa mitään, jos mies ottaa eron ja blaa blaa.
En ole koskaan ollut kellekään aivan oma itseni. En edes tiedä, kuka olen. Olen vasta katsomassa sitä. Ja se pelottaa. Oonhan kuullut pelkkää pahaa itsestäni (lähestulkoon) lapsena.
Kaikkein pahimpia ovat jankkaajat, joiden ensimmäiset kommentit vaikuttavat ihan kohtuullisen asiallisilta, mutta sitten muuttuvat nopeasti henkilökohtaisuuksiin meneviksi haukkujiksi jotka vain jatkavat ja jatkavat, vaikka useampi jo huutaisi että lopeta jo. Tarkoituksena ilmeisesti pilata ketju, sillä kuka jaksaa selata ketjua jossa yli puolet kommenteista on ilkeää jankkausta. Näille jankkaajille ei pitäisi vastata ollenkaan, mutta pahimmat on tosiaan aluksi sen verran selväpäisen oloisia, että aina joku erehtyy heille vastaamaan olettaen että saisi järkeen vetoamalla jankkaajan ymmärtämään kantansa. Ja sitten onkin jo koukussa sanailemassa jonkun mieleltään järkkyneen kiusaajan kanssa. Miksi joku tekee tätä, en tiedä. Hauskaa se ei ole (niinkuin hyvä provo voi olla), enkä jaksa uskoa että jankkaaja itsekään saa toiminnastaan hyvää mieltä. Ehkä kysymys on siitä miksi kukaan ylipäätään on ilkeä tai paha toisia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:12"]
Olen kateellinen Chicago iidalle, koska hän on kaunis ja menestynyt. Hoikka ja näyttävä nainen upeilla tisseillä. Alle 25-vuotiaana omistaa jo kolme asuntoa kuuluen vapaaherralliseen aatelissukuun. Tekee silti pienipalkkaista töitä taidehistoriaopintojensa ohella saadakseen kokemusta. Ihailtavaa ettei vaan elele muiden rahoilla! Tätä rotunaista sietääkin kadehtia. Aito blondi, jonka ulkonäkö olisi valttia kauneuskilpailuissa.
[/quote]
Moi Iida. Eipä paista läpi että tämä oli sun kirjoittama.
Kannatan pakollista rekisteröitymistä.