Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies haluaa erota, mitä ihmettä teen?

Vierailija
30.03.2015 |

Ollaan seurusteltu pari vuotta ja kesällä oli tarkotus muuttaa yhteen. Ikää meillä on 19 vuotta molemmilla.
Suhteen alussa minä olin tosi mustasukkanen ja mies kyseli kaupungilla jonku ihastuksensa perään (myöhemmin sanonut että yritti tehdä vaikutuksen). Viime juhannuksena sitten miehelle riitti mustasukkaisuuteni ja raivosi minulle kavereidemme kuullen. Sillon hän itki ja sanoi että rakastaa mua ihan helvetisti kaikkien kavereiden edessä. Sen jälkeek uskoin ja lopetin mustasukkaisuuden.
Juhannuksen jälkeen miehellä alkoi ongelmat. Hän otti pikavippejä ja pelasi kaikki rahansa. Sanoin hänelle lukuisia kertoja että jos ei pelaaminen lopu niin menen hänen äidin puheille. Näin tein tammikuussa kun mies lähti inttiin ja vippien otto vaan jatkui. Mies on mulle yli 200e velkaa koska suuttuu jos en lainannut peleihin.
Meille tuli kauhea riita kun selvisi että kerroin miehen äidille mutta siitä selvittiin. Mies lupasi lopettaa pelaamisen.
Nyt kuitenkin eilen mies alkoi vinkumaan rahaa ja kun en lainannut niin suuttui ja haukkui minua mm huoraksi. Sanoin että jos ei lopeta otan yhteyttä hänen äitiin taas. Ja niin tein. Mies haluaa nyt erota ja tilanne on kuulemma ehdoton, sanoo että meistä ei tule enään paria. Minä en halua erota. Mitä nyt?

Minulla on ollut aiemmin 14 vuotiaana seurustelusuhde jossa kävi niin että meillä oli seksiä ja silloinen poikaystäväni antoi minulle rahansa. Olen tästä avautunut nykyiselleni että tuntuu kuin olisin huorannut. Mies ei pääse tästäkään yli. Oonko huora?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte molemmat niin keskenkasvuisilta että ero ja muutaman vuoden elämänkokemus ja kouluttautumiseen keskittyminen tekee teille molemmille hyvää. 

Vierailija
2/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä.
[/quote]

En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota.
Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua?

Ap

Vierailija
4/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista.

Vierailija
5/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap

[/quote]

Kuulostat pakkomielteiseltä. Et voi pakottaa toista terapiaan. Parasta terapiaa sinulle on päästää irti ja kehittyä ihmisenä. 19-vuotias poikaystävä ei ole "miehesi". Hänellä on ilmiselvästi pahoja ongelmia, nautitko roolistasi poikaystävän pelastajana ja vallankäyttäjänä suhteessa?

Vierailija
6/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jumalauta kuvittele, että haluaisit viettää loppuikäsi tuollaisen kaverin kanssa. Kohta teillä on pari lasta, isot pelivelat ja riippuvuuksiin taipuvainen mies on alkanut alkoholistiksi.

Vierailija
7/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ihmeessä.

Vierailija
8/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap

[/quote]

Luuletko että teille jotain pariterapiaa järjestettäisiin? Ei terapia ole mikään salainen ase, jolla voi estää toista lähtemästä omille teilleen. Siihen pitäisi kummankin haluta aktiivisesti. Anna nyt toisen mennä ja elää elämäänsä, teillä on ollut niin suuria ongelmia kummallakin, että yhteiselollanne ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia onnistua. Katsokaa vaikka viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos olette saaneet elämänne järjestykseen.

Vierailija
9/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet valmis työskentelemään suhteesi puolesta.

Kuitenkin olisi tärkeämpää, että työskentelisit itsesi ja oman kasvusi kanssa. Anna miehen mennä, et sinä voi hänessä väkisin roikkua. Se ei ole terveen suhteen merkki.

Jos teidät on tarkoitettu toisillenne, niin etäisyys tekee vain hyvää ja löydätte toisenne jälleen. Näin on käynyt minun tuttavapiirissäni muutamallekin parille - kouluaikana seurusteltiin, erottiin, hankittiin elämänkokemusta ja ammatit. Ja kun sitten luokkakokouksessa näkivät, niin pam, se oli siinä.

Ja silloin ei tarvitse enää miettiä, kun sen tietää varmaksi.

Mutta nyt sun on vaan annettava miehen mennä ja opetellä sietämään epävarmuutta. Toisaalta luvassa voi olla jotain vielä parempaa, ei voi tietää. Mutta jos jumitat tähän etkä opettele seisomaan omillasi, ongelmat vaan kasaantuvat ja sinusta tulee katkera ja ikävä ihminen.

Vierailija
10/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Vierailija
11/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmat on helposti ratkaistu ulkoistamalla mies elämästäs.

Vierailija
12/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eroatte. Mies haluaa erota, tulee ero. Sitten olette eronneet. Ei sinun tarvitse tehdä mitään

Vierailija
13/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]

[/quote]

Luuletko että teille jotain pariterapiaa järjestettäisiin? Ei terapia ole mikään salainen ase, jolla voi estää toista lähtemästä omille teilleen. Siihen pitäisi kummankin haluta aktiivisesti. Anna nyt toisen mennä ja elää elämäänsä, teillä on ollut niin suuria ongelmia kummallakin, että yhteiselollanne ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia onnistua. Katsokaa vaikka viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos olette saaneet elämänne järjestykseen.
[/quote]

En ole miestä sinne pakottamassa tarkoitin että voin vaikka itse mennä ja muuttua. Eroaminen ei ole vaihtoehto. Vaikka ollaan nuoria niin tiedän kyllä että tuo on se oikea. Sen vaan tietää. Nään meidät vanhana kiikkutuoleissa istumassa.

Ap

Vierailija
14/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista.
[/quote]

Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä.

Vierailija
15/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap [/quote] Luuletko että teille jotain pariterapiaa järjestettäisiin? Ei terapia ole mikään salainen ase, jolla voi estää toista lähtemästä omille teilleen. Siihen pitäisi kummankin haluta aktiivisesti. Anna nyt toisen mennä ja elää elämäänsä, teillä on ollut niin suuria ongelmia kummallakin, että yhteiselollanne ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia onnistua. Katsokaa vaikka viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos olette saaneet elämänne järjestykseen. [/quote] En ole miestä sinne pakottamassa tarkoitin että voin vaikka itse mennä ja muuttua. Eroaminen ei ole vaihtoehto. Vaikka ollaan nuoria niin tiedän kyllä että tuo on se oikea. Sen vaan tietää. Nään meidät vanhana kiikkutuoleissa istumassa. Ap

[/quote]

Tunteen pitäisi olla molemminpuolinen, jotta voidaan muodostaa parisuhde. Yksipuolinen varmuus ei riitä. 

Vierailija
16/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi pakottaa miestä olemaan kanssasi, yritä nyt tajuta se asia!

Vierailija
17/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap [/quote] Luuletko että teille jotain pariterapiaa järjestettäisiin? Ei terapia ole mikään salainen ase, jolla voi estää toista lähtemästä omille teilleen. Siihen pitäisi kummankin haluta aktiivisesti. Anna nyt toisen mennä ja elää elämäänsä, teillä on ollut niin suuria ongelmia kummallakin, että yhteiselollanne ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia onnistua. Katsokaa vaikka viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos olette saaneet elämänne järjestykseen. [/quote] En ole miestä sinne pakottamassa tarkoitin että voin vaikka itse mennä ja muuttua. Eroaminen ei ole vaihtoehto. Vaikka ollaan nuoria niin tiedän kyllä että tuo on se oikea. Sen vaan tietää. Nään meidät vanhana kiikkutuoleissa istumassa. Ap

[/quote]

Tunteen pitäisi olla molemminpuolinen, jotta voidaan muodostaa parisuhde. Yksipuolinen varmuus ei riitä. 
[/quote]

Mies vannotti edellisenä iltana ja eilen rakkauttaan.
Sanoi että haluaa erota vaikka rakastaa minua niin paljon ja jää kaipaamaan mua. Ei kuulemma suhde vaan toimi. Miten sen saa toimimaan? Teen mitä vain.

Vierailija
18/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eroa heti. Nyt se ihminen tuntuu kaikesta paskasta huolimatta maailman parhaalta poikaystävältä jota rakastat ja haluat elää sen kanssa loppuelämän. oot vasta 19 ja sulla on elämä edessä ja sä tapaat vielä monia kunnollisia miehiä joihin rakastut ja löydät sen oikeen..
Kokemuksen äänellä sanon. Itse 16-19v seurustelin pojan kanssa jolla oli peliriippuvuus tietokonepeleihin ja mun kanssa ei ehtinyt viettää aikaa vaikka kuinka "rakasti eniten maailmassa". Se petti monta kertaa ja aina annoin anteeksi koska rakastin sitä niin paljon. Nyt kun ajattelen ni ei helvetti että heitin hukkaan monta vuotta sen urpon takia.. Ja asun nyt yhdessä todella ihanan ja kunnollisen ja luotettavan miehen kanssa. :) ikää mulla vasta 23.

Vierailija
19/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:30"]Joo eroa heti. Nyt se ihminen tuntuu kaikesta paskasta huolimatta maailman parhaalta poikaystävältä jota rakastat ja haluat elää sen kanssa loppuelämän. oot vasta 19 ja sulla on elämä edessä ja sä tapaat vielä monia kunnollisia miehiä joihin rakastut ja löydät sen oikeen..
Kokemuksen äänellä sanon. Itse 16-19v seurustelin pojan kanssa jolla oli peliriippuvuus tietokonepeleihin ja mun kanssa ei ehtinyt viettää aikaa vaikka kuinka "rakasti eniten maailmassa". Se petti monta kertaa ja aina annoin anteeksi koska rakastin sitä niin paljon. Nyt kun ajattelen ni ei helvetti että heitin hukkaan monta vuotta sen urpon takia.. Ja asun nyt yhdessä todella ihanan ja kunnollisen ja luotettavan miehen kanssa. :) ikää mulla vasta 23.
[/quote]

Tää mies oli kunnollinen ennen peliongelmaansa. Haluan uskoa että se pääsee eroon ja meistä tulee onnellinen pari. Haluan uskoa meihin ja tehdä mitä vaan että tää toimii..

Ap

Vierailija
20/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on enemmän tekoja ja epäitsekkäitä valintoja kuin tunteilua ja dramaattisia kohtauksia. Rakastava poikaystävä ei huorittele eikä pelaa naisensa rahoja. Sinua käytetään hyväksi, ja itse olet läheisriippuvainen. Parasta mitä teille voi tapahtua on tosiaankin erota ja kasvaa aikuisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän