Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisystä! Apua kaivataan!

Vierailija
27.04.2015 |

Haluaisin kysyä teiltä apua ja henk.koht kokemuksia ehkäisymenetelmistä.
Olen nuori nainen ja vakituisessa parisuhteessa. Lapsia ei ole suunnitteilla vielä moneen vuoteen.
Käytin pari vuotta gestinyl e-pillereitä, jotka aluksi toimivat ihan hyvin. Iho voi hyvin, paino ei noussut, ainoastaan en pystynyt syömään kuin max. 2 laattaa putkeen koska tiputteluvuoto? Alkoi kesken kolmatta laattaa. Tätä en pitänyt ongelamana. Ongelmaksi muodostui se, että jossain vaiheessa mielialani alkoivat ailahtelemaan todella paljon. Elämässäni meni kaikki hyvin, mutta suutuin ja menetin malttini helposti. Pienet asiat alkoivat ärsyttää, olin siis todella kiukkuinen. En ollut "masentunut" tai oloni ei ollut toivoton, mutta en jaksanut enää mielialaani pillereiden kanssa. Poikaystäväni tietysti oli ymmärtäväinen vaikka hänhän tilanteesta eniten kärsi! Pystyin hillitsemään itseni siis esim. ystävien kanssa, mutta kotona olin oikea hirviö :D
Siksi kysyn teiltä, mitä ehkäisyä te suosittelette? Kaipaisin asiallisia vastauksia ja omia kokemuksianne :) tällähetkellä siis ihan kondoomit käytössä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa koska itselläni juuri nuo gestinylit käytössä. Vahvempihormonisina siis. Eikä oo mitään sivuvaikutuksia ollut:o mutta kaikki onkin yksilöitä

Vierailija
2/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli gestinylit ja olin ihan hirviö, suutuin kaikesta ja kaikille... nykyään cypretylit, ei mielialamuutoksia. Mutta kokeilemalla se oikea pillerimerkki löytyy, älä lopeta koko ajan pillereiden syöntiä vaan pyydä toinen merkki kokeiluun. Siten saat selville just sulle sopivat pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo olen huomannut että on yksilöllistä ja se tästä sopivien pillereiden etsinnästä hankalan tekee! Kiva kuulla 2 että sulla ko. Merkki sopii :)
3 kiva kuulla että en ole ainoa kenelle gestinylit aiheuttavat mielialamuutoksia. Pitääkin googletella lisää tuosta sun pillerimerkistä! :)

Vierailija
4/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja varmin ehkäisy on, kun jätät nussimatta.

Vierailija
5/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennuta kierukka

Vierailija
6/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit, jos sivuvaikutuksia ei halua.

Vierailija
7/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on nyt yhdistelmäehkäisy, kokeile minipillereitä?