Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä (nainen) pilaa uuden suhteeni

Vierailija
27.04.2015 |

Erosin manipuloivasta ja ripustautuvasta naisesta, joka kuultuaan uudesta suhteestani päätti ajaa uuden naisystäväni pois saadakseen minut takaisin. Takaisin se ei minua saa, mutta pelottaa että uusi nainen jättää minut tämän takia.

Kuultuaan suhteesta siis exä innostui viestittelemään, joka tunti tuli vähintään 1 viesti ja jos en vastannut exä alkoi soitella muka huolestuneena. Käskin lopettamaan ja laitoin puhelimen äänettömälle tai pois päältä treffien sun muiden vierailujen ajaksi. Uudesta naisystävästä tuo oli epäilyttävää vaikka yritin selittää tilannetta. :/ Näytin naiselle vielä niitä viestejä todistaakseni roikkumisen olevan 100% yksipuolista, mutta hän ei ollut täysin tyytyväinen.

Nyttemmin exä alkoi lähettää alastonkuvia itsestään ja vaikka poistin ne heti ja sanoin ettei sellainen sovi, niin pelottaa, että naisystäväni vielä näkee sellaisen eikä ymmärrä. Näyttäähän tilanne varmaan pahalta naisen silmissä.

Uhkasin laittaa exälle estot, mutta sitten hän kuulemma tulee työpaikalle ja oven taakse ja pudottelee alushousujaan postiluukusta jos en avaa.

Mitä tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estot, ja soita poliisille kotirauhan rikkomisesta/ahdistelusta. Älä vaan poista viestejä! Todistusaineistoa!

Vierailija
2/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä noi jutut huomioimatta. Jos ei saa huomiota niin lopettaa ajan kuluessa. Poista myös viestit sitä mukaan kun tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo nysvä, vaan tee selväksi ettet halua enää mitään. Estot ja jos tulee työpaikalle tai laittaa pikkareita postiluukusta poliiseille soitto. Itse henk koht en katsoisi jos mieheni ois noin nössykkä ettei osaisi tehdä selväksi eksälleen että nyt on uusinainen kuvioissa ja jos ei usko, niin poliisit asialle.

Vierailija
4/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin numeroa/ estäisin. Tuskin kovin pitkään jaksaa, jos et pidä minkäänlaista yhteyttä, ei yhtään viestiä tai puhelua.

Ja olisin rehellinen alusta saakka tapailemallesi naiselle, eksä saattaa nimittäin siirtyä siihen, että kertoo nykyiselle keksittyjä naisseikkailuja tms. rikkoakseen suhteenne.

Vierailija
5/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvität tilanteen uudelle naisystävällesi ja annat hänen vastata puhelimeen. Tehköön omat johtopäätöksensä.

Vierailija
6/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:27"]

Estot, ja soita poliisille kotirauhan rikkomisesta/ahdistelusta. Älä vaan poista viestejä! Todistusaineistoa!

[/quote]

Exällä on taipumusta masennukseen, suhteen aikana hän uhkasi välillä itsemurhalla ja muulla itsensä satuttamisella kun koki minun käyttäytyvän epäkunnioittavasti, sen takia hänet lopulta jätinkin. Pelottaa, että hän tekee jotain tyhmää jos soitan poliisit, siksi välttäisin sen mielelläni.

Viesteissä exä kirjoittaa niin, että vaikuttaa kuin minä olisin pyytänyt häntä lähettämään viestejä ja kuvia. Onko niiden säästämisestä silti apua? AP

Vierailija
7/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi heti puolueettomasti uskomaan ap:n kertomista: Oman eroni jälkeen exäni väitti minua mt-ongelmaiseksi, stalkkaajaksi, huoraksi ym. Yksikään väitteistä ei pitänyt paikkaansa.

Vierailija
8/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Exällä on taipumusta masennukseen, suhteen aikana hän uhkasi välillä itsemurhalla ja muulla itsensä satuttamisella kun koki minun käyttäytyvän epäkunnioittavasti, sen takia hänet lopulta jätinkin. Pelottaa, että hän tekee jotain tyhmää jos soitan poliisit, siksi välttäisin sen mielelläni.

Viesteissä exä kirjoittaa niin, että vaikuttaa kuin minä olisin pyytänyt häntä lähettämään viestejä ja kuvia. Onko niiden säästämisestä silti apua? AP
[/quote]
Aar toivottavasti naisesi etsii miehen jolla on selkärankaa sanoa suoraan, vaikka joku eksä uhkailisikin itsarilla tietäen vain että niin sanomalla mies ei uskalla lopettaa yhteyden pitoa. Voit myös soittaa poliiseille ja sanoa että eksä häiriköi ja on itsetuhoinen, jolloin he pitävät huolen että hän saa asianmukaisen hoidon.

Vierailija
9/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:40"]

En menisi heti puolueettomasti uskomaan ap:n kertomista: Oman eroni jälkeen exäni väitti minua mt-ongelmaiseksi, stalkkaajaksi, huoraksi ym. Yksikään väitteistä ei pitänyt paikkaansa.

[/quote]

En ole kertaakaan haukkunut exää, vain todennut hänen olevan manipuloiva. Uudelle naiselle yritin selittää tilannetta niin ettei exä näyttäisi mielenvikaiselta, mikä on ehkä se syy miksi naista vielä epäilytti... AP

Vierailija
10/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lähestymiskielto tämähän on ahdistelu

Vierailija
11/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:27"] Estot, ja soita poliisille kotirauhan rikkomisesta/ahdistelusta. Älä vaan poista viestejä! Todistusaineistoa! [/quote] Exällä on taipumusta masennukseen, suhteen aikana hän uhkasi välillä itsemurhalla ja muulla itsensä satuttamisella kun koki minun käyttäytyvän epäkunnioittavasti, sen takia hänet lopulta jätinkin. Pelottaa, että hän tekee jotain tyhmää jos soitan poliisit, siksi välttäisin sen mielelläni. Viesteissä exä kirjoittaa niin, että vaikuttaa kuin minä olisin pyytänyt häntä lähettämään viestejä ja kuvia. Onko niiden säästämisestä silti apua? AP [/quote] Aar toivottavasti naisesi etsii miehen jolla on selkärankaa sanoa suoraan, vaikka joku eksä uhkailisikin itsarilla tietäen vain että niin sanomalla mies ei uskalla lopettaa yhteyden pitoa. Voit myös soittaa poliiseille ja sanoa että eksä häiriköi ja on itsetuhoinen, jolloin he pitävät huolen että hän saa asianmukaisen hoidon.

[/quote]

Olen sanonut suoraan ja exä on välillä rauhoittunut ja viestitellyt asiallisemmin, mutta tämä ongelma nousee pintaan aina välillä. En edes vastaa viesteihin muuten kuin jos exä haluaa keskustella asiallisesti.

Ongelma ei pilaa elämääni, minulla on miespuolisiakin ystäviä jotka viestittelevät aktiivisesti ja tyhmistä aiheista. Exän takia pelottaa tämän uuden suhteen kohtalo.

Virkavaltaa pidän viimeisenä hätäkeinona. Eikö tilannetta saa selvitettyä muuten? AP

Vierailija
12/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen, hävettää tunnustaa, tehnyt samankaltaista, tosin ehkä lievempänä ja sitä kesti vain hetken. Eksä löysi tosi nopeasti uuden. Se mustasukkaisuus ja raivo sisälläni oli aivan järkyttävää ja ylitti mun järjen, olen todella rationaalinen ihmisen. Lähettelin sisälle viestejä "Miksi miksi miksi?" "Miksi juuri hän, millä lailla hän on parempi kuin minä?" Yms ja viestittelyäni jatkui useamman päivän. Lisäksi olimme samassa nettiryhmässä, tunsin eksän uuden sen kautta, lähettelin ryhmässä mukavan passiivis-aggressiivisia aloituksia tyyliin: "Miksi miehet ottaa uuden heti suhteen loputtua?" "Miten ystävät voivat ottaa toisen miehen?" Jne. En nimillä laittanut, mutta toki kaikki ryhmässä laskivat yksi ynnä yksi ja tiesivät kenestä on kyse. Tämän seurauksena miehekäs voimakas eksäni alkoi jopa pelätä minua, että sabotoin tämän uuden suhteen.

Onneksi tulin muutamassa päivässä järkiini, pyysin anteeksi ja toivotin heille onnea.

Yritän sanoa tässä nyt sitä, että joskus raivo voittaa järjen. Sinun eksäsi raivo nyt menee ihan yli. Mutta sinun täytyy laittaa hänelle rajat. Se onnistuu, kun olet määrätietoinen, et lipsu yhtään ja pysyt päätöksissäsi.

1. Älä avaa enää YHTÄKÄÄN eksän viestiä. Poista ne heti ja lukematta. Vaikka tulisi joka minuutti. Älä lue niitä äläkä vastaa niihin. Laita faceen hänelle esto. Poista sähköpostit lukematta. Jos lähettää kirjeitä, revi ne lukematta. Näin suojaat itseäsi ja jatkat omaa elämääsi. Älä lipsu tästä yhtään.

2. Jos eksä tulee ovesi taakse, älä avaa ovea. Vaikka seisoisi oven takana koko illan, älä avaa. Jos tuntikausia seisoo, soita poliisit, että mustasukkainen eksä seisoo ovellasi eikä lähde pois.

3. Jos hän tulee työpaikallesi, voit ensin sanoa hänelle rauhallisesti, että lähde ja jos ei lähde, soita vartijat tai työkaverisi ohjaamaan hänet pois. Älä aloita keskustelua, älä väittelyä. Sano, että olet jatkanut elämääsi, et halua jutella hänen kanssa enää. Jos tulet tänne vielä, soita poliisit.

4. Jos hän tulee kadulla vastaan, junassa, bussissa, vaihda suuntaa, paikkaa. Jos aloittaa hysteerisen kohtauksen esim bussissa, pyydä kuljettajaa viemään hänet pois.

5. Ole aina rauhallinen, johdonmukainen ja jämäkkä. Pura vihantunteesi ja ärsyttksesi sanallisesti ystäville/perheelle tai hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä.

Näin osoitat eksällesi, että hänen temput on turhia, olet jatkanut elämääsi ja asettanut hänelle rajat. Jos hän soittaa sinulle, älä vastaa. Eksä ei jaksa kauaa jatkaa toimiaan, kun hän huomaa, ettei niillä ole häneen vaikutusta. Et ole vastuussa hänestä. Hän purkakoon tunteitaan ystävilleen ja jatkakoon elämäänsä. Jos ei ymmärrä lopettaa esim parin viikon päästä, soita poliisit ja pyydä lähestymiskielto.

Tärkeintä on pysyä rauhallisena, johdonmukaisena eikä lipsua pois aloittamaasi tietä. Sinä tarvitset nyt oman tilan ja oman elämän. Tämän vuoksi älä edes avaa eksän tekstiviestejä, vaikka kuinka kiinnostaisi mitä niissä on, jotta saat oman tilan ja pääset eroon eksästä.

Tämä toimii. Harmi vaan, että harva kykenee olemaan pitkäjänteisesti jämäkkä ja johdonmukainen. Mutta yritä. Tsemppiä!

Vierailija
13/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän tyhmä.... miksi vastailet sen viesteihin, jos et halua olla yhteyksissä. Älä vastaile niihin asiallisempiinkaan. Totuus on se, että jollain tasolla kuitenkin ilmeisesti vielä välität exästäsi, kun et pysty häntä täysin sivuuttamaan ja estämään. Turha täällä ulista, jos itse annat exälle sellaisen kuvan, että haluat keskustella.

Vierailija
14/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lesbojen touhulta. Oletteko?

Vierailija
15/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ees kehtaa tehdä noin? Itse en ainakaan viitsisi. Sen verran omanarvontuntoa on.

Vierailija
16/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:52"]

Mä olen, hävettää tunnustaa, tehnyt samankaltaista, tosin ehkä lievempänä ja sitä kesti vain hetken. Eksä löysi tosi nopeasti uuden. Se mustasukkaisuus ja raivo sisälläni oli aivan järkyttävää ja ylitti mun järjen, olen todella rationaalinen ihmisen. Lähettelin sisälle viestejä "Miksi miksi miksi?" "Miksi juuri hän, millä lailla hän on parempi kuin minä?" Yms ja viestittelyäni jatkui useamman päivän. Lisäksi olimme samassa nettiryhmässä, tunsin eksän uuden sen kautta, lähettelin ryhmässä mukavan passiivis-aggressiivisia aloituksia tyyliin: "Miksi miehet ottaa uuden heti suhteen loputtua?" "Miten ystävät voivat ottaa toisen miehen?" Jne. En nimillä laittanut, mutta toki kaikki ryhmässä laskivat yksi ynnä yksi ja tiesivät kenestä on kyse. Tämän seurauksena miehekäs voimakas eksäni alkoi jopa pelätä minua, että sabotoin tämän uuden suhteen. Onneksi tulin muutamassa päivässä järkiini, pyysin anteeksi ja toivotin heille onnea. Yritän sanoa tässä nyt sitä, että joskus raivo voittaa järjen. Sinun eksäsi raivo nyt menee ihan yli. Mutta sinun täytyy laittaa hänelle rajat. Se onnistuu, kun olet määrätietoinen, et lipsu yhtään ja pysyt päätöksissäsi. 1. Älä avaa enää YHTÄKÄÄN eksän viestiä. Poista ne heti ja lukematta. Vaikka tulisi joka minuutti. Älä lue niitä äläkä vastaa niihin. Laita faceen hänelle esto. Poista sähköpostit lukematta. Jos lähettää kirjeitä, revi ne lukematta. Näin suojaat itseäsi ja jatkat omaa elämääsi. Älä lipsu tästä yhtään. 2. Jos eksä tulee ovesi taakse, älä avaa ovea. Vaikka seisoisi oven takana koko illan, älä avaa. Jos tuntikausia seisoo, soita poliisit, että mustasukkainen eksä seisoo ovellasi eikä lähde pois. 3. Jos hän tulee työpaikallesi, voit ensin sanoa hänelle rauhallisesti, että lähde ja jos ei lähde, soita vartijat tai työkaverisi ohjaamaan hänet pois. Älä aloita keskustelua, älä väittelyä. Sano, että olet jatkanut elämääsi, et halua jutella hänen kanssa enää. Jos tulet tänne vielä, soita poliisit. 4. Jos hän tulee kadulla vastaan, junassa, bussissa, vaihda suuntaa, paikkaa. Jos aloittaa hysteerisen kohtauksen esim bussissa, pyydä kuljettajaa viemään hänet pois. 5. Ole aina rauhallinen, johdonmukainen ja jämäkkä. Pura vihantunteesi ja ärsyttksesi sanallisesti ystäville/perheelle tai hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä. Näin osoitat eksällesi, että hänen temput on turhia, olet jatkanut elämääsi ja asettanut hänelle rajat. Jos hän soittaa sinulle, älä vastaa. Eksä ei jaksa kauaa jatkaa toimiaan, kun hän huomaa, ettei niillä ole häneen vaikutusta. Et ole vastuussa hänestä. Hän purkakoon tunteitaan ystävilleen ja jatkakoon elämäänsä. Jos ei ymmärrä lopettaa esim parin viikon päästä, soita poliisit ja pyydä lähestymiskielto. Tärkeintä on pysyä rauhallisena, johdonmukaisena eikä lipsua pois aloittamaasi tietä. Sinä tarvitset nyt oman tilan ja oman elämän. Tämän vuoksi älä edes avaa eksän tekstiviestejä, vaikka kuinka kiinnostaisi mitä niissä on, jotta saat oman tilan ja pääset eroon eksästä. Tämä toimii. Harmi vaan, että harva kykenee olemaan pitkäjänteisesti jämäkkä ja johdonmukainen. Mutta yritä. Tsemppiä!

[/quote]

Lohdullista ajatella, että exä voi tulla vielä järkiinsä vaikka nyt menee huonosti. Tai siis varmasti tulee järkiinsä, vaikka pitäisi ensin sitä poliisitkin hälyttää paikalle.

Entä sitten exän rauhoituttua? Ennen suhdetta olimme ystäviä lapsuudesta lähtien joten tuntuu julmalta pistää välit kokonaan poikki. Mutta kai se niin on tehtävä, onni uuden naisen kanssa on tärkeämpi.

Osa käskee poistamaan ja osa säästämään viestit. Jos niistä voi olla hyötyä siinä vaiheessa JOS virkavallan pitää puuttua, niin ajattelin silti säästää niitä kunnes tilanne on edennyt suuntaan tai toiseen. Alastonkuvia en halua säästää, kun en halua säilyttää niitä missään vaikka kertoisinkin nykyiselle naiselle niiden olevan pelkästään todistusaineistoa. Olisi liian epäilyttävää.

Uudet viestit vilkkuvat ikävästi näytöllä ja naisystäväni selvästi ärsyyntyy niistä huomatessaan. En halua missään nimessä piilotella kännykkääni häneltä. Jos jätän lukematta, näytöllä vilkkuu silti ainainen muistutus "253 lukematonta viestiä henkilöltä X." :(

Heittäisin koko puhelimen helvettiin, mutta tarvitsen sitä työasioihin ja muun sosiaalisen elämän hoitamiseen. AP

Vierailija
17/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna eksäsi huomata, että hänen toimensa vaikuttaisivat mitenkään mihinkään. Älä vastaa mihinkään. Ei asialliseen eikä asiattomaan. Korkeintaan voit soittaa häkeen, jos saat jotain itsemurhaviestejä. Älä silloinkaan vastaa suoraan exälle. Lopettaa nopeammin kuin arvaatkaan. Menee ehkä jotain viikkoja, ja viestit harvenee kunnes lakkaavat.

Vierailija
18/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhelinnumero.

Vierailija
19/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:04"]

Oletko vähän tyhmä.... miksi vastailet sen viesteihin, jos et halua olla yhteyksissä. Älä vastaile niihin asiallisempiinkaan. Totuus on se, että jollain tasolla kuitenkin ilmeisesti vielä välität exästäsi, kun et pysty häntä täysin sivuuttamaan ja estämään. Turha täällä ulista, jos itse annat exälle sellaisen kuvan, että haluat keskustella.

[/quote]

Olimme hyviä ystäviä ennen suhdetta. Halusin jotenkin palkita asiallisista viesteistä, koska niitä tulee harvoin ja minulle olisi OK jatkaa ystävinä jos exä olisi asiallinen. Vastatessani kerroin keskustelevani siksi, että exä on vihdoin asiallinen ja lopetin vastailun heti kun hän vaikutti heittäytyvän kieroksi. Mutta jätän sitten vastaamatta seuraaviin ja katson vaikuttaako se mihinkään. AP

Vierailija
20/23 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän exä oli tuollainen vainoaja. Kun sitä oli kestänyt kolme vuotta en enää jaksanut vaan jätin miehen. Viestejä ja puheluita tuli kellon ympäri. Aamulla herättiin aina tuon naisen puheluun ja illalla ku oltiin jo sänkyyn päästy niin eikö tuu vähintään tekstiviesti. Viestit oli aina jotain "kenen kanssa oot" "missä oot" "miks sun asunnossa ei oo valoja" "lapsella on kuumetta, vie se lääkäriin" (lapsi oli ihan terve) "mulla on syöpä" "jäin auton alle" "sain potkut" "mitä teet tänään illalla" "onko sulla huomenna töitä" "missä sun auto on ku ei oo parkkiksella"... Keskellä yötä saatto soittaa hysteerisenä "mikä tolla lapsella on ku se haluu maitoo!!! miks se haluu maitoo keskellä yötä!!!" Jotain aivan sairasta. Heidän erostaan oli kulunut noin vuosi ennen kuin me alettiin seurustelemaan, joten ei ollu edes kyse siitä että mies olisi vaihtanut ns. lennosta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi