Menkkoja edeltävä ahdistuneisuus
Tuntuu raskaalta hengittää ja pieni paniikki tyyliin ppäällä :( kauhee paino sydämellä. miettii ja stressaa ihan turhia asioita, vanhat asiat joita murehtinut yms palaa mieleenja vaikka mitä. kohtalotovereita? mikä teitä auttaa?
Pakko lähteä haukkaamaan riakasta happea , josko se auttaisi. Töitä tänään joten ahdistavaa jos tämä ahdistava olo sielläkin!! Periaatteessa kai hyvä, että tiedostaa mistä tämä johtuu..?? Mutta perkele sanon minä. No ehkä lenkki auttaa!
Kommentit (13)
Pms se on ja pahenee iän myötä. Kärsin nykyäään jo yli viikon ennen menkkoja niin paljon, että on pakko kohta mennä lääkäriin. Tarvitsen jotakin lääkettä noihin ranteet auki-ahdistuksiin. Vm-70
Mulla oli säännöllinen kierto, ja silloin oli "helppoa". Eli merkkasin kalenteriin jo päiviä ennen menkkoja, jolloin liikuin päivittäin. Eli mulla auttoi urheilu, runsas vedenjuonti ja terveellinen syöminen. Vähän suklaata päälle vielä.
Nyt on hormonikierukka ja tämä on taas iso ongelma. Kerkeän miettiä pari päivää, että mikä helvetti mua taas vaivaa kunnes menkat alkaa.
Minäkin merkkaan kalenteriin sen viikon, jolloin mieliala alkaa laskea ja epätoivo ottaa valtaa! Yritän muistaa, että oikeasti asiat eivät ole yhtään sen huonommin kuin ennenkään, vaan kyse on pelkästä kemiasta, hormonit saavat maailman mustaksi. 3
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:53"]
Minäkin merkkaan kalenteriin sen viikon, jolloin mieliala alkaa laskea ja epätoivo ottaa valtaa! Yritän muistaa, että oikeasti asiat eivät ole yhtään sen huonommin kuin ennenkään, vaan kyse on pelkästä kemiasta, hormonit saavat maailman mustaksi. 3
[/quote]
Täytyy muistaa tämä:) paniikkikohtaukset vaan valtaavat näihin aikoihin:( pelottaa toisinaan mennä töin, toisinaan taas uskon, että siellä tämä koko olo on ihan toissiainen asia.
Voisiko jotkut vitamiinilisät auttaa asiaa?? Olen muutenkin miettinyt, että en varmaan saa tarpeeksi kaikkea.. Koitan laihduttaa..
Mitä kannattaisi hankkia?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:54"]
Voisiko jotkut vitamiinilisät auttaa asiaa?? Olen muutenkin miettinyt, että en varmaan saa tarpeeksi kaikkea.. Koitan laihduttaa..
[/quote]
Ei kyllä taida vitamiinilisät tuohon auttaa... Mutta jos yleisesti olet huolissasi vitamiinien saannista, hanki joku hyvä ja monipuolinen monivitamiinivalmiste, esim. Multi-Tabs.
Mä kanssa hoidan itseäni mässäilyllä, joskus kohtuullisella viinin tissuttelulla ja sillä että harjoitan solvaavan suuni kiinnipysymistä. Kiinni. Suu. Kokonaan. Ja parasta olisi pysyä poissa koneeltakin, koska olen välillä oikeasti ihan kovasti katunut joitain rumia sanojani. :/
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:54"]Voisiko jotkut vitamiinilisät auttaa asiaa?? Olen muutenkin miettinyt, että en varmaan saa tarpeeksi kaikkea.. Koitan laihduttaa..
[/quote]
Mulla b-vitamiinit ovat auttaneet jonkin verran.
Hankkikaa mielialalääkitys. Sitä voi syödä täsmälääkkeenäkin. Näin minulle lääkäri kertoi.
Urheilu auttaa. Kunnon treeni johon keskittyminen kohdistuu.
Sama juttu täällä. Nyt tosin vielä raskaana ollessakin samaa hetkellistä ahdistusta välillä ilmenee.
Ite vasta 25 v ja toisen raskauden jälkeen noi paheni :( Nyt oon ihmetellyt ku pitäis 8 päivän päästä olla menkat ja tähän aikaan raivoan yleensä maailman vääryyttä, vissii kierto sekaisin :S
Tuntuu, että tosiaan, kerran kuussa mun pitäis asua yksin kuussa! Niin vitun ahdistavaa on! Turvottaa, syöpöttää, alemmuuskompleksit..
Mulla myös PMS-vaivoihin kuuluu aina ahdistuneisuus ja masennus. Viinalla niitä helpotan ja makeaa mässäämällä. Hyvin toimii.