Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Etäopetus on vienyt lukiolaisen Siljan voimat

Vierailija
06.01.2022 |

– Koko päivä saattaa kulua niin sanotussa välitilassa. Samalla kun yritän opiskella, olen esimerkiksi puhelimella, katson Netflixiä tai nukun päikkäreitä. En saa itsestäni mitään irti.
– Tiedän, että lukiolaisena minun pitäisi pystyä ottamaan entistä paremmin vastuuta omista opinnoistani, mutta etäopetus saa opiskeluni joka kerta romahtamaan. En vaan enää jaksa, Tampereella opiskeleva Silja sanoo. Kirjoitusten jälkeen pitäisi päntätä pääsykokeisiin.
– Kaikki tämä yksin kotona saa jo ajatuksena minut musertumaan, Silja sanoo.
Uhkana on myös, että tärkeät penkkaritkin peruuntuvat.
Huh kuulostaa kyllä rankalta elämältä.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen uoriso on kyllä niin pilalle hyysättyjä, että ihmettelen miten yhteiskunta pyörii näiden käsissä tulevaisuudessa.

Minun mielestäni näiltä kermaperseiltä pitäisi ottaa etäkoulukin pois. Kuvitteliko joku oikeasti, että luvassa on Helppo Elämä?

Vierailija
142/149 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on muutenkin hankaluuksia, kärsivät etäopiskelusta eniten. Moni vähän tuollainen enemmän tukea kaipaava rajatapaus pärjää lähiopetuksessa mutta ei etänä. Itseohjautuvat ja motivoituneet pärjäävät, oli opiskelumuoto mikä tahansa.

Ehkäpä se akateeminen ura kannattaa unohtaa jo tuossa vaiheessa jos itsenäinen opiskelu ei onnistu. Ammattikouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat tämän Siljan vanhemmat?

Olisivatko vaikka töissä? Esim. itse lähden töihin klo 5.00 ja palaan töistä klo 15 eli en millään pystyisi vahtimaan onko lapsella kotona puhelin kädessä koulupäivänsä aikana vai ei. Enkä voisi takavarikoida puhelinta koko päiväksi, jos jotain tapahtuukin.

Saati mikäli tuon ikäinen nuori kotonaan enää edes asuisi...

Vierailija
144/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys, että kun eilen kirjoitettiin tästä lumihiutaleesta niin tänään päätettiin siirtyä lähiopetukseen.

Vierailija
145/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja nuorena nukahdellut. Olisiko kalan maksaöljy mittää.

Vierailija
146/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se puhelin pitää olla käessä koko ajan. Lankapuhelimet olivat aikanaan erinomainen keksintö. Eivät aiheuttaneet ongelmia,

Vierailija
147/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat tämän Siljan vanhemmat?

Olisivatko vaikka töissä? Esim. itse lähden töihin klo 5.00 ja palaan töistä klo 15 eli en millään pystyisi vahtimaan onko lapsella kotona puhelin kädessä koulupäivänsä aikana vai ei. Enkä voisi takavarikoida puhelinta koko päiväksi, jos jotain tapahtuukin.

Saati mikäli tuon ikäinen nuori kotonaan enää edes asuisi...

Se idea onkin kasvattaa se lapsi aikaisemmin. Paljon aikaisemmin.

Vierailija
148/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja sentään tiedostaa ongelmansa toisin kun moni täällä.

Vierailija
149/149 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks se puhelin pitää olla käessä koko ajan. Lankapuhelimet olivat aikanaan erinomainen keksintö. Eivät aiheuttaneet ongelmia,

Tiktokit, instat ja mitä näitä nyt on..Pitäähän se tietää mitä esim. Sara Siepillä on päällä tänään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi