Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pilannut vuokra-asunnon parketin :(

Vierailija
27.04.2015 |

Kamala olo, huono omatunto ja hävettää. Jotenkin idioottimaisesti en ajatellut yhtään ja pidin jonkin aikaa vaunuja pelkällä parketilla - ja nyt vaunun renkaista on jäänyt jäljet parkettiin, mitä ilmeisimmin ne ovat imeytyneet sinne sisälle. Jäljet ovat huomattavat enkä ainakaan itse todellakaan tiedä, miten tuollaiset voisi saada pois. Toki varmasti hiomalla, mutta käsittääkseni tällöin hiominen täytyisi tehdä koko lattialle ja se ei liene helppo tai halpa homma. Toki sen teen poismuuton yhteydessä kun ei taida olla vaihtoehtoja...

Hävettää vaan hitosti kertoa vuokranantajalle. Hän on todella tarkka, ymmärrän sen, mutta pelkään tosi paljon että lennän pihalle tästä kun olen noin tyrinyt.
Muuten olen pitänyt asunnosta hyvää huolta, maksanut aina ajallaan ja ilmoittanut kaikesta ilmoitusluontoisesta.

Oli pakko avautua, kun tämä painaa mieltä :(

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun täytyisi erikseen soittaa ja kertoa ennen muuttoa? Tietenkin muuton yhteydessä hoidat asian, mutten juuri näe mitään syytä kertoa vielä, jos jopa asunnon menetys pelottaa.
Olet varmaan kokeillut kaikki tehokkaimmat parketinpuhdistusaineet?

Vierailija
42/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:22"]Miksi sun täytyisi erikseen soittaa ja kertoa ennen muuttoa? Tietenkin muuton yhteydessä hoidat asian, mutten juuri näe mitään syytä kertoa vielä, jos jopa asunnon menetys pelottaa.
Olet varmaan kokeillut kaikki tehokkaimmat parketinpuhdistusaineet?
[/quote]
Haluaisin kertoa, koska sovimme aikanaan asuntoa vuokratessa että jos jotain ilmenee, olen siitä yhteydessä häneen. Ja tokihan hän saattaa tulla tekemään vuositarkastuksen (olen asunut noin 1,5 vuotta eikä hän ole koskaan käynyt katsomassa) ja olisi aika noloa, jos vahinko paljastuisi silloin vaikka hän on pyytänyt rehellisyyttä jo alunperinkin.

Tämä on ensimmäinen oma vuokra-asuntoni ja olen aika tunnollinen, siksi kai sitä kertomista mietin. Ap

Vierailija
44/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä irtoi juuri peilikaapista ovi vaikka se oikeasti oli vaan raollaan niin itsekseen peiliovitippui, särkyi ja käsienpeualtaaseen tuli iso kolhu.

Ilmeisesti olen korvausvelvollinen vaikka ovi kaapin ovi oli 5min auki pyykinpesukoneen täytön ajan.

Vierailija
45/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemättä on tosiaan vaikea sanoa, että voiko sille jotain tehdä. Meillä on kyllä yhtä ja toista parketeista saatu pois, ja nykyään ei (onneksi) ole parkettilattioita.
Minkähän alan ammattilainen sitä voisi katsoa (siis irl).. tietenkin eri ihmiset sen siivoamisen ja hiomisen kohdalla, mutta ajattelin siis että olisiko joku joka voisi tulla kertomaan sulle mitä sille voi tehdä ja paljonko se maksaa, ennen kuin ilmoitat omistajalle. Olisi helpompi ilmoittaa "hei, meillä kävi vaunujen kanssa vahinko ja korjauttaisimme parketin" (isompiin juttuihin tarvotsee omistajan luvan, siivokseen ei mutta jos haluat ilmoittaa) kuin että "mitä mä teen tälle?".

Vierailija
46/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään irtisanomisperuste tuollainen. 

Vierailija
47/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on kotivakuutus?

Vierailija
48/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketin voi hioa vain kerran ja sitten on ostettava uusi parketti, joten aiheuttamasi vahinko on suurempi kuin parketin hiomisen hinta.
Joku suurempi korvaus olisi asuallinen. Esimerkiksi hiominen ja lisäksi neljäsosa uuden parketin hinnasta vaikka.

Vierailija
49/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit samantien panna paskaksi koko asunnon. Elämäsi on jo syöksykierteessä ja pian olet koditon. Ei mitään menetettävää.

Vierailija
50/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan parketista vaihtaa kauniisti vain osan? Ehkei, kun vanhahan ajan mittaan virttyykin, niin tulee kai erisävyinen.

Vierailija
51/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:35"]Kai sulla on kotivakuutus?
[/quote]

Samaa mietin. Haet korvaukset ja sillä maksat sen parketin kunnostamisen. Sama tuolle peiliovi-tyypille. Minulla on ainakin aina ollut ihan vuokrausehtonakin se vakuutus.

Vierailija
52/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:35"]

Parketin voi hioa vain kerran ja sitten on ostettava uusi parketti

[/quote]

No höpö höpö. Parketin voi hioa juuri niin monta kertaa kuin siinä riittää pintaa.

Vierailija
53/53 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:04"]Huono provo, jossei ole kuvaa jäljestä. Mistä ap muuten erottaa laminaatin ja parketin?
[/quote]
No jopas keksisin mehukkaan provon jos tällaisella provoilisin... :D en usko, että kuvan voimalla fakta miksikään muuttuisi, toki varmasti saisin konkreettisempaa neuvoa mutta johan ketjusta löytyy hyviä neuvoja, joita heti huomenna ehtiessäni otan käytäntöön. Itse kun en lattialle mitään tekisi kuitenkaan.

Ja en välttämättä itse erottaisi, vuokranantaja vain asuntoa esitellessään näytti että tässä on tammiparkettia ja näissä huoneissa taas koivuparkettia. Uskoisin siis, että parkettia on, ellei va ole puhunut puuta heinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä