Suuri testi-gallup: naputa sormiasi pöytään yksitellen;
eteneekö naputus A) etusormesta -pikkurilliin vai lähteekö se liikkeelle B) pikkurillistä - edeten etusormeen? Miehen ja pojan kanssa tätä testataan ja mietitään kumpi on yleisempää. :)
Kommentit (41)
pikkurilli ensin. Jos napautan peukalon ensin, meinaa nimetön ja pikkurilli mennä yhtä aikaa. Pikkurillista aloittaessa on paljon helpompaa eikä siihen tarvitse keskittyä, tulee selkärangasta :)
B. Peukalosta alkaen tuntuu todella epäluontevalta minulle.
Minulla on peukalo mukana myös. Naputan aina edestakaisin pikkurillistä peukaloon ja siitä uudestaan peukalosta pikkurilliin. Peukalo ja pikkurilli napauttaa kaksikertaa peräkkäin.
A on yleisempi ja luonnollisempi.
Pikkurillistä etusormeen, yritin myös kokeilla tota toista vaihtoehtoa mutta en saanut sitä tehtyä :D
Oikealla kädellä A, vasemmalla B. Oikealla kädellä kokeilin ensin.
Peukalo-pikkusormi ja takaisin. Olen pianonsoittaja, jos sillä sattuis olemaan jotain vaikutusta.
B x 2. Yleisempi ja luonnollisempi. Etenee molemmissa peukaloon asti.
Lisäksi vanhalle pianistille luontevampi kun lähtee ääripään nuoteista ja tulee kontrapunkti.
Molemmin päin menee. Mutta pikkurillistä lähtien menee jotenkin notkeammin.
Hassua! Mä olin varma, että olisin aloittanut etusormesta (A), mutta aloitinkin pikkusormesta (B).
B x 2 menee paljon paremmin, jotenkin meni ihan sekasin kun kokeili tuota A vaihtoehdolla :D hassua
Nopeasti kun tekee niin B tottakai!
B