Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on skitsofrenia

Vierailija
27.04.2015 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla kuitenkaan oikeesti oo. Tylsää.

Vierailija
2/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätyyppinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko PARANOID

Vierailija
4/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia on siitä kiva että suuri osa vanhemmiten paranee, jos ei tapa itseään mulla on kaksisuuntainen paranemismahdollisuudet nolla.
Pykoosit on mulla menny aina muutamassa päivässä ohi ja sujetulta olen yleensä pääsyt viikossa tai kahdessa. Viimeksi pitivät niin kauan että muutin Suomesta pois. Jaksuja sinulle, onko tuore diagnoosi?

Vierailija
5/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:20"]

Ootko PARANOID

[/quote]

Soita paranoid vai miten se meni;)

Paranoidinen kyllä, lähinnä olen kuullut ääniä joiden kanssa juttelen, nauran, huudan, mitä milloinkin.Joskus ympärilläni on ollut pallo jonka sisältä en pääse ulkomaailmaan.

-ap.

Vierailija
6/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:27"]

Skitsofrenia on siitä kiva että suuri osa vanhemmiten paranee, jos ei tapa itseään mulla on kaksisuuntainen paranemismahdollisuudet nolla. Pykoosit on mulla menny aina muutamassa päivässä ohi ja sujetulta olen yleensä pääsyt viikossa tai kahdessa. Viimeksi pitivät niin kauan että muutin Suomesta pois. Jaksuja sinulle, onko tuore diagnoosi?

[/quote]

Diagnoosi 8vuoden takaa eli ei ihan tuore juttu. Isompia psykooseja tähän mahtunut "vain" 4. Jaksamisia myös sulle!

-ap.

Vierailija
7/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joskus ympärilläni on ollut pallo jonka sisältä en pääse ulkomaailmaan."

Aivan kuin koittaisit selittää jotain yleistä psyykkistä tunnelukkoa jollain käsinkosketeltavalla termillä.

Vierailija
8/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työelämässä? Pystyykö skitsofreenikot yleensä olemaan mielestäsi?

Vierailija
9/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuin juttu mulla bipona jossain psykoosissa joka meni heti ohi että tapasin mielenkiintoisen ja mukavan ihmisen keskustelin koko yön hänen kanssaan kunnes paljastui että se olinkin minä.
Harva saa itsensä koskaan tavata.
Ääniä en ole enää aikoihin kuullut. Järjettömän pelottavia olivat ja tappaa käskivät. Vein aikoinani kaikki veitset kellarikomeroon asunnosta, peilit peitin, minulla on puoliso joka yli 20 vuotta sairasti skisogreniaa, mutta on parantunut. Joitakin pelkoja hänellä on mutta käy töissä.
Oletko sinä ap eläkkeelä?
Minä kyllä olen

Vierailija
10/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, mun käsityksen mukaan skitsofreniasta ei parannuta, lääkkeillä voi hyvässä lykyssä elää normaalia elämää.

Vierailija
11/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:53"]

Hassuin juttu mulla bipona jossain psykoosissa joka meni heti ohi että tapasin mielenkiintoisen ja mukavan ihmisen keskustelin koko yön hänen kanssaan kunnes paljastui että se olinkin minä. Harva saa itsensä koskaan tavata. Ääniä en ole enää aikoihin kuullut. Järjettömän pelottavia olivat ja tappaa käskivät. Vein aikoinani kaikki veitset kellarikomeroon asunnosta, peilit peitin, minulla on puoliso joka yli 20 vuotta sairasti skisogreniaa, mutta on parantunut. Joitakin pelkoja hänellä on mutta käy töissä. Oletko sinä ap eläkkeelä? Minä kyllä olen

[/quote]

Joo kaikilla bipoiksi diagnosoiduilla ei todellakaan ole tuollaista mutta kiva kuulla miten flipannut ihminen voi olla.

Vierailija
12/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:47"]

Aivan kuin koittaisit selittää jotain yleistä psyykkistä tunnelukkoa jollain käsinkosketeltavalla termillä.

[/quote]

Ei, olin silloin aivan sekaisin ja luulin olevani ihan fyysisen pallon sisällä.Se oli pelottavaa, olin hiton hätääntynyt siitä etten pääse sieltä pois, en saa ruokaa, pääse kenenkään ihmisen luokse jne.

-ap.

Vierailija
13/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 06:00"]

[/quote]

Ei, olin silloin aivan sekaisin ja luulin olevani ihan fyysisen pallon sisällä.Se oli pelottavaa, olin hiton hätääntynyt siitä etten pääse sieltä pois, en saa ruokaa, pääse kenenkään ihmisen luokse jne.

-ap.

[/quote]

Juu. Kiitos tarkennuksesta, nyt ymmärrän paremmin. Puskeeko muuten psykoottiset oireet ikinä läpi vaikka on lääkitys?

Vierailija
14/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:52"]

Oletko työelämässä? Pystyykö skitsofreenikot yleensä olemaan mielestäsi?

[/quote]

Varmasti osa pystyy jos oireet hallinnassa. Itse tein ennen sellaista työtä jota rakastin, mutta sairastumisen jälkeen se oli jätettävä, koska olisin riskeerannut myös muita ihmisiä. Nyt teen paljon kevyempää itsenäistä osa-aikatyötä..

-ap.

Vierailija
15/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:53"]

Hassuin juttu mulla bipona jossain psykoosissa joka meni heti ohi että tapasin mielenkiintoisen ja mukavan ihmisen keskustelin koko yön hänen kanssaan kunnes paljastui että se olinkin minä. Harva saa itsensä koskaan tavata. Ääniä en ole enää aikoihin kuullut. Järjettömän pelottavia olivat ja tappaa käskivät. Vein aikoinani kaikki veitset kellarikomeroon asunnosta, peilit peitin, minulla on puoliso joka yli 20 vuotta sairasti skisogreniaa, mutta on parantunut. Joitakin pelkoja hänellä on mutta käy töissä. Oletko sinä ap eläkkeelä? Minä kyllä olen

[/quote]

Tuo on tuttua, minäkin olen kuullut ääniä jotka käskevät tappaa itsenni. Pelko on hirveä, että mitä jos niin tekeekin joskus. Normaalisti en ole itsetuhoinen. Suihkuseinän sain kerran palasiksi. Onko sulla kauan ollut bipo?

-ap.

Vierailija
16/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:57"]Tota, mun käsityksen mukaan skitsofreniasta ei parannuta, lääkkeillä voi hyvässä lykyssä elää normaalia elämää.
[/quote]
Sktsojen onneksi käsityksesi on väärä. Tunnen useampia parantuneita. Skisofrenian pahin muoto paranoidinen nuoruusiällä puhkeava tauti jopa kuuluu mennä ohi nelikymppisenä tai kuuskymppisenä. Ellei mene niin diagnoosi on alun perin ollut väärä. Kaksisuuntaista diagnosisoiyoin vielä 80 luvulla yleisesti skitofreniaksi, on jopa lääkäreitä vieläkin virassa jotka antavat kaikille potilaille, joilla on psykoosi skitsofrenia diagnoosin.
Erikoista että Suomessa vain kaksi mielisairautta on olemassa, kaksisuuntainen ja skisofrenia, niin lääkärit on silti metsässä arviointineen.
Skitsofreniaan ei oikeasti ole edes lääkitystä, mutta sen oireisiin on. Siis psykoosilääkitys.

Vierailija
17/18 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 06:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 06:00"]

[/quote]

-ap.

[/quote]

Juu. Kiitos tarkennuksesta, nyt ymmärrän paremmin. Puskeeko muuten psykoottiset oireet ikinä läpi vaikka on lääkitys?

[/quote]

Muutama kunnon psykoosi mahtunut mukaan lääkityksestä huolimatta, pääosin en oireile.

-ap.

Vierailija
18/18 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 05:20"]

Ootko PARANOID

[/quote]