Vuokralaista etsivä yksityinen vuokranantaja: miksi et alenna vuokraa?
Ennemmin pidät tyhjillään asuntoa. Näen sen, kun vuokra-asuntoilmoituksia katson. Miksi et alenna hintaa ja saa siten vuokralaista?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri riski saada vuokralainen, jolla asiat eivät ole kunnossa ja vuokrat jää maksamatta puhumattakaan muista elämänhallinnan ongelmista.
Olen kyllä joskus alentanut vuokraakin jollekin vuokralaiselle, joka on omalaoitteisesti kyennyt (ja kiistattomasti) todistamaan, että vaikka on köyhä ja joutuu laskemaan senttinsä tarkkaan, on kunnollinen ja vastuullinen ihminen, joka hoitaa asiansa. Silloin olen katsonut, että voin suostua hiukan alempaan vuokratasoon. Vuokranantajillakaan ei ole tarkoitus repia ihmistä viimeisiä senttejään pois. Se ei palvele ketään.
eli kunnollisten köyhien tulee tinkiä. pistetään korvan taakse.
Vuokralainen, jolla ei ole oikeasti varaa ko. asuntoon tulee lopulta kalliiksi.
Helsingissä asunto tuottaa hinnannousun vuoksi tyhjänäkin. Ennemmin se kuin huono vuokralainen ja riski asunnon tuhoutumisesta.
Aikanaan kun vuokrasin asuntoa itselle Helsingistä sain sen aina heti. Yksi vuokranantaja laski vuokraa 100€, kun halusi juuri minut vuokralaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelen sitä, joka maksaa pyytämäni hinnan. Kyllä se sieltä tulee. Ei monilla ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä hintani.
Ja sillä aikaa maksat asunnosta koituvat kulut.
Jos pyytämäsi vuokra on esim. 600 e ja joudut odottamaan vuokralaista 3 kk, olet tavallaan menettänyt 1800 e. Jos pyytäisitkin 500 e ja saisit vuokralaisen heti, eikö se olisi parempi? Tuon 1800 euron tappion takaisin kuromiseen menee nimittäin 18 kk sen jälkeen, kun saat sen vuokralaisen, joka suostuu maksamaan 600 e/kk. Eli vasta 1,5 vuoden jälkeen hyödyt siitä odottelustasi. Asunnon tyhjillään pitäminen ja ahneus maksaa!
Asunnolle voi olla muita suunnitelmia muutaman vuoden sisään, joten mieluummin maksaa ne vastikkeet (100€/kk yksiössä) kuin ottaa halvinta hintaa hakevan riesan joka vielä tuhoaa kämpän. Kelan maksamat "varmat" vuokrat sivuutan samantien.
eli et edes hae vakituista vuokralaista vaikka annat näin ymmärtää. oletpa kiero ihminen, käytät vain hyväksi vuokralaista. ole nyt ylpeä itsestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat kuppaa yhteiskunnan verovaroja asumistukien kautta. Me veronmaksajat maksetaan nämä ylisuuret vuokrat.
Siitä vuokratuotosta menee 30% veroa.... Äkkiselleen kelan laskurilla laskettuna, vuokralaiseni saa (mulle ilmoittamiensa tulojen perusteella) 70€ asumistukea ja mä maksan veroa 110€. Eli valtio hyötyy suoraan 40e kuukaudessa ja välillisesti enemmän kun ei ole asunnotonta hyysättävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelen sitä, joka maksaa pyytämäni hinnan. Kyllä se sieltä tulee. Ei monilla ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä hintani.
Jos pyytämäsi vuokra on esim. 600 e ja joudut odottamaan vuokralaista 3 kk, olet tavallaan menettänyt 1800 e. Jos pyytäisitkin 500 e ja saisit vuokralaisen heti, eikö se olisi parempi? Tuon 1800 euron tappion takaisin kuromiseen menee nimittäin 18 kk sen jälkeen, kun saat sen vuokralaisen, joka suostuu maksamaan 600 e/kk. Eli vasta 1,5 vuoden jälkeen hyödyt siitä odottelustasi. Asunnon tyhjillään pitäminen ja ahneus maksaa!
Asunnolle voi olla muita suunnitelmia muutaman vuoden sisään, joten mieluummin maksaa ne vastikkeet (100€/kk yksiössä) kuin ottaa halvinta hintaa hakevan riesan joka vielä tuhoaa kämpän. Kelan maksamat "varmat" vuokrat sivuutan samantien.
eli et edes hae vakituista vuokralaista vaikka annat näin ymmärtää. oletpa kiero ihminen, käytät vain hyväksi vuokralaista. ole nyt ylpeä itsestäsi!
Antaa vuokralle = käyttää hyväksi? No, otanpa asunnon pois tarjonnasta... asukaa vaikka sillan alla...eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteesta en alenna. Haluan kunnon vuokralaisen.
Korkea vuokrako sen takaa?
Mielestäni on juuri toisinpäin. Kohtuullinen vuokra tai jopa alle tuo ehdokkaita enemmän. Olen usein löytänyt hyvät vuokralaiset, kun olen pitänyt vuokran kohtuullisena. Ovat remontoineet (tapetoineet ja maalanneet) asuntoa, yksi asensi astianpesukoneen. Pitäneet kuin omanaan. Useampi on käynyt istumassa taloyhtiön kokouksissa. Vuokra on muutaman kympin edullisempi. Vuodessa se tekee 240 €, eli ei paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa vuokralle = käyttää hyväksi? No, otanpa asunnon pois tarjonnasta... asukaa vaikka sillan alla...eiku...
kirjoitit että asunnolle voi olla muita suunnitelmia muutaman vuoden sisään jota et varmaankaan vuokraajalle kertonut,eikö niin? kuka tässä riesa on, paskiainen..
kävin syksyllä katsomassa 76 rakennetusta tasosta kaksiota. ihan nykyajan tasalla oleva vuokra. asunto v.76 kunnossa. astiakaappeihin ei olisi uskaltanut laittaa mitään koska olisivat romahtaneet. välittäjä sanoi ettei vuokranantaja halua remontoida. ei ole muuten vieläkään mennyt. jotain realiteetteja sentään tahvot!
Mummollani on oli sijoitusasunto. Vuokraajalla on kerran vuodessa oikeus tehdä tarkistuskäynti asuntoon. Kerran vuodessa mummoni kutsui itsensä kylään kahville vuokralaisen luokse. Olen miettinyt, että tekisin samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kolmen kuukauden tappio tyhjillään, kuin köyhä ja alkoholisti vuokralainen joka pitää häätää oikeuden kautta pois. Lisäksi sellainen voi laittaa kaiken paskaksi ja tulee monen tonnin kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on juuri toisinpäin. Kohtuullinen vuokra tai jopa alle tuo ehdokkaita enemmän. Olen usein löytänyt hyvät vuokralaiset, kun olen pitänyt vuokran kohtuullisena. Ovat remontoineet (tapetoineet ja maalanneet) asuntoa, yksi asensi astianpesukoneen. Pitäneet kuin omanaan. Useampi on käynyt istumassa taloyhtiön kokouksissa. Vuokra on muutaman kympin edullisempi. Vuodessa se tekee 240 €, eli ei paljon.
20 € ero vuokrassa on mitätön.
Onneksi sain Stadin kämpän. Se on ikuinen eikä tarvitse olla vuokranantajien mielivallan armoilla.
Mä kyllä alennan. No nyt sain asunnnon vuokralle hintaan 720e/kk. Jos en olisi saanut, olisin vuokrannut hintaan 699, ja kirjannut sopimukseen 4% vuosittaisen vuokrankorotuksen. Kyllähän siitä eka vuodekle tulee tappiota se 252e, mutta ensi vuonna vuokra olisi jo 726 ja sitä seuraavana 756.
Muita vaihtoehtoja on alentaa ja jättää esim. varastokoppi pois vuokrasopparista ja se pitää vuokrata erikseen tai vuokraa sen jollekin toiselle.
Mut ehdottomasti kannattaa alentaa. Mä ainakin alennan ennemmin kuin otan tyhjän kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kolmen kuukauden tappio tyhjillään, kuin köyhä ja alkoholisti vuokralainen joka pitää häätää oikeuden kautta pois. Lisäksi sellainen voi laittaa kaiken paskaksi ja tulee monen tonnin kulut.
Huomaa millaisessa kuplassa asuntosijoittajat elävät, kun päätelmä on että vain alkoholistit ja asunnon paskaksi laittajat haluavat elää kohtuuhintaisessa asunnossa.
Itse olen rauhallinen ja siisti asuja,mutta muutan pois jos vuokra nousee liian korkeaksi enkä muuta alun perinkään ylihinnoiteltuihin asuntoihin
Haluan maksukykyisen vuokralaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 € ero vuokrassa on mitätön.
Minä en edes halua enemmän ehdokkaita, ainoastaan yhden hyvän. Vuokra-asuntoni ovat tosi siistikuntoisia, joten odotan niistä maksettavankin vähän enemmän. Arvostan vuokralaista, joka arvostaa korkeaa tasoa.
Alennun jo.
Kämppä oli aiemmin vuokralla 780 e / kk. Laitoin ilmoituksen et 770 e / kk eli tiputin kympin.
Sit tuli viisikymppinen eronnut nainen näytölle. Sanoin, että jos ottaa, hänelle tiputan vuokraa > 750 e / kk, koska kunnolliset vuokralaiset ovat arvokkaita. Nyt on toista vuotta asunut siinä ja sovittiin sopimuksessa että eka ajankohta vuokrankorotukseen on aikaisintaan v. 2023 alussa.
Vuokranantajat kuppaa yhteiskunnan verovaroja asumistukien kautta. Me veronmaksajat maksetaan nämä ylisuuret vuokrat.