Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sainko tänään kassalla paniikkikohtauksen tms? olen myyjä.

Vierailija
27.04.2015 |

Tuli yhtäkkiä tosi outo olo, teki mieli paeta tilanteesta, sain keräillä itseäni pään sisälllä. Kroppaan tuli ihan outo olo, päässä ja selässä yms 'pisteli', vähän niinkuin olisi ottanut sähköisen paidan pois.. Ajattelin vaan, että apua jos tämä ei mene ohi.. Meni kyllä suht nopeaan, mutta oli ihan poissaoleva olo.Mietin tosissani, että vittu onko mun pakko poistua tästä ennenkuin romahdan tms. Sain kyllä asiakkaat hoidettua..

Aiemmin tullut 'paniikkiolo' krapulassa töissä. Nyt en ole juonut kuukauteen mitään (tuli rehellisesti sanottuna pelko sitä oloa kohtaan..).. Mistä tollaset kohtaukset laukeaa??

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 01:19"]

Kuulostaa paniikkikohtaukselta. Varaudu, että saattaa iskeä uudestaankin samassa tilanteessa. Ihmisen mieli on ikävä.. :-(

[/quote]

Kaikki täällä vain pelottelee apta. 

Vierailija
2/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paniikkikohtauksessa hengitys kiihdy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sait, olen ollut samassa tilanteessa.

Itselläni sellainen tuli "hankalassa tilanteessa" kassalla, vaikka olen erittäin tottunut tekemään ja käsittelemään samoja hankalia tilanteita päivittäin. Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta se olo, en osannut yhtään ennakoida sitä.

Mikä tilanne sulla oli?

Mulla tuli vielä sellainen olo kuin olisin ollut jotenkin omassa kuplassa, tyyliin kärpänen jonka ylle lasketaan muovikippo ja sellainen pakokauhunomainen tunne päässä että pitää vaan päästä pois. Ei vitsit että olen huono  kuvailemaan sitä tunnetta sanoin. :D

Vierailija
4/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkikohtaukselta kuulostaa. Se tuntuu pahalta, mutta sen kanssa oppii elämään. Eikä näy ulospäin. Olen sairastanut paniikkihäiriötä koko elämäni ajan. En syö mitään lääkkeitä, vaan opin tunnistamaan alkavan kohtauksen ja tiedostamaan sen. Tavallaan käsitellyt sitä ja jutellut ammattilaisen kanssa nuorena, että mikä se on ja miten kohtauksen yli pääsee ilman lääkkeitä. Joillain saattaa stressi laukaista. Tee hengitysharjoituksia kun kohtaus tulee. laitat käden pallean päälle ja keskity siihen, miten käsi liikkuu edes takaisin.

Vierailija
5/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:14"]

Eikö paniikkikohtauksessa hengitys kiihdy?

[/quote]

Mulla rupesi henkeä ahdistamaan... MInulla on astmalääkkeet, kävin ottamassa heti kun kerkesin, auttoi.. Muistan päivällä miettineeni, että olisi pitänyt käydä tänäänkin ennen töitä ulkona lenkillä tuulettumassa. En tidä miten yhdistin tämän mahd siihen, että ulkoilu puuttui tältä päivältä, kun nyt lenkkeillyt säännöllisesti.. Hmpm. Pelottaa, että alkaa tulla tollasia oloja:(

Vierailija
6/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa asiaa. Oireet voi olla hyvin erilaisia kaikilla.

Vierailija
7/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taistellut panikkiongelmien kanssa vuosia. Voi olla että sulla on burn out, voi olla että tämä työ ei oikein sovi sulle tai sitten sulla on vain jotain ongelmia elämässä mitkä yrittää nyt saada huomion.

Lue psykosomattisista oireista netistä. Kun ymmärrät mitä sun kropassa tapahtuu, niin sitä on helpompi hallita...

Vierailija
8/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:17"]

Luulen että sait, olen ollut samassa tilanteessa.

Itselläni sellainen tuli "hankalassa tilanteessa" kassalla, vaikka olen erittäin tottunut tekemään ja käsittelemään samoja hankalia tilanteita päivittäin. Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta se olo, en osannut yhtään ennakoida sitä.

Mikä tilanne sulla oli?

Mulla tuli vielä sellainen olo kuin olisin ollut jotenkin omassa kuplassa, tyyliin kärpänen jonka ylle lasketaan muovikippo ja sellainen pakokauhunomainen tunne päässä että pitää vaan päästä pois. Ei vitsit että olen huono  kuvailemaan sitä tunnetta sanoin. :D

[/quote]

Mulla oli ihan normaali tilanne siinä, vuoroni alkoi silloin ja padam olo valtasi :( mietin vaan, että ei helvetti jos tää päivä tuntuu tälläiseltä, oli yksinoloa 3h edessä.. onneksi olo siis normalisoitui.. kuvailit hyvin tilannetta! siis se tuntui niin voimakkaalta se ajatus, että täytyykö oikeasti lähteä menemään, toisaalta tuntui kuin olisi mahd purskahtamassa itkuun tms.. silleen hallitsemattomalta.. apua nyt rupesi todella pelottamaan, jos näitä alkaa tulemaan:(

Vierailija
9/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:21"]

Olen taistellut panikkiongelmien kanssa vuosia. Voi olla että sulla on burn out, voi olla että tämä työ ei oikein sovi sulle tai sitten sulla on vain jotain ongelmia elämässä mitkä yrittää nyt saada huomion.

Lue psykosomattisista oireista netistä. Kun ymmärrät mitä sun kropassa tapahtuu, niin sitä on helpompi hallita...

[/quote]

Mä kyllä viihdyn töissäni, vaikka miellä onkin aika rankkaa tällä ja työlästä tällä hetkellä.. Työkaverit ok yms. Asiakastilanteet ei mitenkään pelota yleensä etc..  SSiis niin hämmentävää tämä, eka kerta oli pahempi, mutta ihan verrattavissa.. 

Vierailija
10/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Älä anna pelolle valtaa. Tulee jos tulee, hyväksy se. Pelon kierre ruokkii vain entisestään paniikkia. Jos tulee, keskityt hengittämään. Keskityt vaikkapa käsiisi ja teet "automaatilla" homman loppuun. Kohtaus menee kyllä ohi. Mitään pahaa sinulle ei tapahdu. Tsemppiä!

Vierailija
11/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:29"]

Älä pelkää. Älä anna pelolle valtaa. Tulee jos tulee, hyväksy se. Pelon kierre ruokkii vain entisestään paniikkia. Jos tulee, keskityt hengittämään. Keskityt vaikkapa käsiisi ja teet "automaatilla" homman loppuun. Kohtaus menee kyllä ohi. Mitään pahaa sinulle ei tapahdu. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos viestistäsi<3 täytyy vain heti 'tiedostaa' ja 'hyväksyä' olotila. Taisintänäänkin miettiä, että noh mikäs nyt tuli, mutta kaikki ok ja jatkat nyt vain työtäsi.. Samalla kuitenkin mietin, että apua saanko sanaa suustani siltä sisäiseltä 'tärinä sähköisku ololta.. 

OLisittepa kommentoineet tyyliin jumihartioista tms.. :D kieltämättä kauhistuttaa itseäni :( en käsitä kun tänään ihan syyttä, ei ollut sitä aiempaa krapulaa, ihan ok olo... siis täh :( 

Vierailija
12/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kohtaus tulee aina jännittävissä, jäykissä tilanteissa. Kun tunnen, että minua tuijotetaan. En pysty istua tai seistä niin, että joka puolella ympärilläni on ihmisiä. Kaupan kassalle en uskalla enää töihin, koska siinä on jatkuvasti tekemisissä uusien ihmisten kanssa ja ruuhka-ajat ovat kamalia, kun kaikki katsovat.

Itselläni tietynlainen väsymystila aiheuttaa PAHOJA kohtauksia. Pirteänä on yleensä hyvä olo ja superväsyneenä ei eds jaksa panikoida, kun ei jaksa melkein edes keskittyä ympäröivään maailmaan. Vältän ihmisten ilmoilla oleskelua paniikkiväsymystilassa.

Vierailija
13/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä ihan jo ne jumihartiatkin saada alkavan kohtauksen laukeamaan, tai mikä hyvänsä fyysistä olotilaa heikentävä tekijä. Eli "huonossa hapessa" ( esim krapulassa) voi saada kohtauksen herkemmin ja voi tuntua pahemmalta. Mutta älä hätäile :-) äläkä tosiaan ala vältellä tilanteita kohtauksen pelossa. Hyvin se menee vaikka tuntuu kökölle t. 10

Vierailija
14/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:42"]

Voi kyllä ihan jo ne jumihartiatkin saada alkavan kohtauksen laukeamaan, tai mikä hyvänsä fyysistä olotilaa heikentävä tekijä. Eli "huonossa hapessa" ( esim krapulassa) voi saada kohtauksen herkemmin ja voi tuntua pahemmalta. Mutta älä hätäile :-) äläkä tosiaan ala vältellä tilanteita kohtauksen pelossa. Hyvin se menee vaikka tuntuu kökölle t. 10

Luin juuri paniikkihäiriöstä, inhottavinta ja kamalinta on se, mtien kaikkialla kirjoitetaan miten se nimenomaan tulee 'kuin salama kirkkaalta taivaalta'.. Hhrrh ajatuskin kammottaa.. Mutta toisaalta kai hyvä, että heti jo tiedostaa asian. No täytyy mennä päivä ja hetki kerrallaan, en aio (toivottavasti) jäädä liikaa miettimään. Ehkä kostea ilma mikä yhtäkkiä pamahti niin sai vain ihoni jotenkin araksi (atopia) ja sitten koin ahdistavia kehonväreitä tms :DD haha no tuskin, nyt vain sellainen olo ihossa! ei kai tämä ole sitä paniikkia, no ei toivottavasti :) unta kalloon ja uuteen päivään liikaa tätä miettimättä!!:)

kiitos kaikille kommenteista ja tsempeistä :) 'lohduttavaa', että näistäkin kärsii yllättävän moni:( surullisinta jos toisaan tämä saa pakoilemaan ja todella kammoamaan tilanteita yms :( hui :/

Vierailija
15/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vastaan oppii kyllä taistelemaan kun ei anna periksi ja psyykkaa itseään vaan eteenpäin.on itellä pari kertaa jääny ostokset kaupassa ostamatta kun olot iskee,mut sit vaan vähä happee pihalla ja takas kauppaan.älä anna sen sanella elämäsi tekemisiä vaan rohkeasti vaan eteenpäin,tsemppiä sulle

Vierailija
16/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK:n määritelmien mukaan ihminen elää slummissa, jos häneltä puuttuu yksi tai useampi seuraavista:

- mahdollisuus käyttää puhdasta vettä (vettä on oltava riittävästi, se ei saa olla liian kallista ja sitä on saatava ilman kohtuutonta vaivaa)

- toimiva viemäröinti ( käymälän ei tarvitse olla perheen oma, mutta sen käyttäjiä ei saa olla kohtuuttoman suurta määrää)

- riittävästi elintilaa ( yhtä huonetta ei saa olla jakamassa useampi kuin kolme ihmistä)

- pysyvään käyttöön tarkoitettu asunto ( kodin tulee suojata erilaisilta sääolosuhteilta ja sen on sijaittava asumiseen tarkoitetulla alueella)

- oikeus hallinnoida omaa asuntoa ( asukkaita ei voida häätää mielivaltaisesti)

slummit koostuvat lähinnä esimerkiksi pahvista, kankaasta, pellistä tai muista vastaavista materiaaleista kyhätyistä hökkeleistä. slummeihin ei yleensä tule juoksevaa vettä, sähköä, viemäröintiä eikä jätteidenkuljetus toimi.

Vierailija
17/17 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paniikkikohtaukselta. Varaudu, että saattaa iskeä uudestaankin samassa tilanteessa. Ihmisen mieli on ikävä.. :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan