"Siinä on naisella synnyttäjän vartalo" mitä mies tarkoitti?
Kommentit (56)
Että se on naisia esineellistävä juntti.
Onhan se selvää että lantion ulkomitta ei voi olla kovin ratkaiseva. Suurin osa aasialaisista on aika kapea lanteisia, eikä ole estänyt lisääntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suhteellisen leveä lantio, mutta sisämitta on kapea. Yllätyin itsekin.
Jossain ketjussa oli, että pitkät naiset synnyttävät helpommin.Minä taas olin pieni ja hoikka.
Lapset yliaikaisia, ensimmäisen kohdalla kuvattiin, että mahtuuko tulemaan. Hyvin mahtui. Nopeat synnytykset :D
Miten kuvattiin?
Olisit kysynyt kyseiseltä kulliörvelöltä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisiin kommentteihin pitäisi saada sisältövaroitustarrat.
No, mitä kohtaa sä et kestä?
Aloituksen mukaan on odotettavissa, että synnytysteemasta puhutaan ja realistisesti, kun tällä palstalla ollaan.
Kyse ei ole kohdasta, vaan minä en kestä tuollaista kokonaisuutta. Siinä on osoittelua, selvää naisvihaa ja ulkonäön arveluttavaa kommentointia. Tuollainen kommentointi vaatii tulkinnan selittämistä, ettei kokonaisuudesta jää epämääräinen ja naisvihamielinen epäilys. Jos perustelut eivät riitä tai ole kaikkien osapuolten yhdessä hyväksyttävissä niin on vaadittava anteeksipyyntöä. Tuollainen stereotypioiden levittäminen on sukua myös kultturiselle omimiselle ja erilaisten kultturitaustaisten rasistiselle arvostelemiselle ja alempiarvoisena pitämiselle.
Vierailija kirjoitti:
Leveä lantio, suuret tissit ja tukevat jalat.
Tissien koollahan ei ole mitään tekemistä synnyttämisen, imettämisen tai raskaaksi tulemisen kannalta.
Lantion mallin lisäksi synnyttäminen on helpompaa naisille, joilla on pitkä selkä kuin lyhyt selkä. Mitään lähdettä ei ole antaa. Luin artikkelin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmasta en tiedä, mutta varmaankin lanteikas nainen, lantio-vyötärö-ylävartalo sellainen tiimalasimalli...
Juuri tällainen! Esim. Marilyn Monroe.
Pelkkä päärynävartalon pylly ei riitä, koska siellä lantion sisällä pitää olla tilaa.
Kohtalon ironiaa, koska juuri hänelle ei raskaus onnistunut.
Hän synnytti vauvan, joka kuoli pian syntymän jälkeen
Se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että siinä on hyvännäköinen nainen, jonka kanssa haluaisin perheen.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka, pienet tissit
Lyhyt, kananpersejalat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisiin kommentteihin pitäisi saada sisältövaroitustarrat.
No, mitä kohtaa sä et kestä?
Aloituksen mukaan on odotettavissa, että synnytysteemasta puhutaan ja realistisesti, kun tällä palstalla ollaan.
Kyse ei ole kohdasta, vaan minä en kestä tuollaista kokonaisuutta. Siinä on osoittelua, selvää naisvihaa ja ulkonäön arveluttavaa kommentointia. Tuollainen kommentointi vaatii tulkinnan selittämistä, ettei kokonaisuudesta jää epämääräinen ja naisvihamielinen epäilys. Jos perustelut eivät riitä tai ole kaikkien osapuolten yhdessä hyväksyttävissä niin on vaadittava anteeksipyyntöä. Tuollainen stereotypioiden levittäminen on sukua myös kultturiselle omimiselle ja erilaisten kultturitaustaisten rasistiselle arvostelemiselle ja alempiarvoisena pitämiselle.
Kuinkas tuli tuosta mieleeni Esko Valtaojaa vastaan vihansa kohdistanut hlö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suhteellisen leveä lantio, mutta sisämitta on kapea. Yllätyin itsekin.
Jossain ketjussa oli, että pitkät naiset synnyttävät helpommin.Minä taas olin pieni ja hoikka.
Lapset yliaikaisia, ensimmäisen kohdalla kuvattiin, että mahtuuko tulemaan. Hyvin mahtui. Nopeat synnytykset :D
Miten kuvattiin?
Ihan röngenkuva siihen aikaan. Ultraamiset tuli mukaan vasta toisessa raskaudessa.
Leveät lanteet kai ja ehkä oikeanlainen selkänotko. Mullekin on kyllä sanottu noin vaikka lantio on leveimmästä kohtaa 80 cm, mutta olen myös lyhyehkö, että kai ihan sopusuhtainen. Helposti on kyllä syntyneet pienet lapset oikeinpäin vaikka on ollut myös vaginismia niin, ettei yhdynnätkään onnistuneet eivätkä onnistu aina. Emätin on eläväinen.
Vierailija kirjoitti:
Noin sairasta kommenttia en noteeraisi lainkaan.
Sanotaanko miehistä, että siinä on siittäjän kroppa.
Tuo on myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmasta en tiedä, mutta varmaankin lanteikas nainen, lantio-vyötärö-ylävartalo sellainen tiimalasimalli...
Juuri tällainen! Esim. Marilyn Monroe.
Pelkkä päärynävartalon pylly ei riitä, koska siellä lantion sisällä pitää olla tilaa.
Kohtalon ironiaa, koska juuri hänelle ei raskaus onnistunut.
Hän synnytti vauvan, joka kuoli pian syntymän jälkeen
Luin, ettei tiedetä saiko keskenmenon vai tehtiinkö abortti, mutta ei koskaan synnyttänyt.
Keskenmenoja oli myöhemmin ehkä kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin sairasta kommenttia en noteeraisi lainkaan.
Sanotaanko miehistä, että siinä on siittäjän kroppa.
Tuo on myytti.
Miehestäni sanoi veljensä suhteemme alussa että 'näkeehän jo pitkästä selästä, että S on hyvä panomies'. Ja oli se.
Meidän suvussa on äidin puolelta leveälanteisia naisia (minä mukaan lukien) ja kyllähän se on yksi parhaista piirteistäni omasta mielestä (yhdistettynä kapeaan vyötäröön). Äidin mukaan ei kuitenkaan ollut apua synnytyksessä. Oli pitkät ja raskaat synnytykset jokaisen lapsensa kohdalla.
Mummi sanoi puolestaan että ”Sieltähän niitä lapsia vaan tupsahti kuin liukuhihnalta ja helposti”. Aika kuultaa muistot?:D
Vierailija kirjoitti:
Leveät lanteet kai ja ehkä oikeanlainen selkänotko. Mullekin on kyllä sanottu noin vaikka lantio on leveimmästä kohtaa 80 cm, mutta olen myös lyhyehkö, että kai ihan sopusuhtainen. Helposti on kyllä syntyneet pienet lapset oikeinpäin vaikka on ollut myös vaginismia niin, ettei yhdynnätkään onnistuneet eivätkä onnistu aina. Emätin on eläväinen.
80 cm ympäryksellä lantio on leveä, jos vyötärö on n. 50 cm. Aika harvalla on.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on äidin puolelta leveälanteisia naisia (minä mukaan lukien) ja kyllähän se on yksi parhaista piirteistäni omasta mielestä (yhdistettynä kapeaan vyötäröön). Äidin mukaan ei kuitenkaan ollut apua synnytyksessä. Oli pitkät ja raskaat synnytykset jokaisen lapsensa kohdalla.
Mummi sanoi puolestaan että ”Sieltähän niitä lapsia vaan tupsahti kuin liukuhihnalta ja helposti”. Aika kuultaa muistot?:D
Mummolla on hyvä huumorintaju. :)
No eipä se Marilyn vartalostaan huolimatta koskaan saanut synnytettyä, vaikka raskaana oli muutaman kerran. Eli ei kehon luusto ole kaikki kaikessa.