Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan silmälaseista!

Vierailija
06.01.2022 |

Oon juuri hankkinut muutamat uudet. Minusta on kiva, että lasit kehystävät kasvoja ja sellaisena huonompanakin naamapäivänä ne tuovat ryhtiä lisää. Nyt on kiva kun on useammat lasit niin voi vaihdella vähän vaatetuksen ja fiiliksen mukaan. :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt silmälaseja nyt 10 vuotta ja ensimmäisen kerran olen onnistunut valitsemaan pokat joihin olen 100 % tyytyväinen. Jääneet varalasit kokonaan käyttämättä, kun pidän näistä niin paljon.

Kesäisin tykkään käyttää piilareita, koska koen piilarit+aurinkolasit yhdistelmän kätevämmiksi kuin aurinkolasit vahvuuksilla.

Vierailija
2/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt silmälaseja nyt 10 vuotta ja ensimmäisen kerran olen onnistunut valitsemaan pokat joihin olen 100 % tyytyväinen. Jääneet varalasit kokonaan käyttämättä, kun pidän näistä niin paljon.

Kesäisin tykkään käyttää piilareita, koska koen piilarit+aurinkolasit yhdistelmän kätevämmiksi kuin aurinkolasit vahvuuksilla.

Juu mulla on ollu lasit 30 v. Olen nyt 40+. Mitä enemmän tulee ikää niin tuntuu, että kasvot "vaativat" sen ylimääräisen ryhdin. Laseilla voi muuttaa ilmettä toivottuun suuntaan. Ei edes niin huomaa vaikka jotain mahdollisia silmäpusseja tai tummia silmänalusia kun lasit ovat siinä "huijaamassa". Minusta laseja turhaan aliarvostetaan. Mietin joskus laserleikkausta, mutta se jäi. Olen laseihin tyytyväinen ja mielestäni ne sopivat minulle hyvin. Niissähän on myös silmille uv-suojaa. Uusimpiin laseihin otin myös sinivalosuojan, jonka pitäisi blokata ruuduista tulevaa sinistä valoa ja näin ollen silmät jaksavat paremmin ja unentulo helpottuu iltaisin kun kuitenkin ruutuja katsellaan (puhelin, tietokone, televisio).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit vahvuuksilla... jep, kun menet sisälle, et näe kunnolla linssien tummuuden vuoksi, jos otat pois, et näe, koska et näe kunnolla. Joudut kaksia sankoja kuljettamaan mukanasi.

Vierailija
4/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ostan aina laseihin sellaiset aurinkolasiklipsit. Maksavat jotain 80 egeä, näyttävät hyviltä (eivät ole ns. Irwin-mallia 😆), ja ne on helppo ottaa pois, kun tulee ulkoa sisätiloihin. Erillisten aurinkolasien kanssa joutuu puljaamaan enemmän (ellei sitten käytä piilareita).

Olen käyttänyt laseja varmaan 7-vuotiaasta, joten enää en osaa olla ilman. Pokia on aikojen saatossa kertynyt useita. Käytän nykyisin paria pokia, toisia kotona, ja toisia ihmisten ilmoilla.

Vierailija
5/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkolasit vahvuuksilla... jep, kun menet sisälle, et näe kunnolla linssien tummuuden vuoksi, jos otat pois, et näe, koska et näe kunnolla. Joudut kaksia sankoja kuljettamaan mukanasi.

Käytän lenkillä ja autoillessa, silmät on liian kuivat piilareiden käyttämiseen.

Vierailija
6/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostin juuri 3 silmälasit ja 1 aurinkolasit ja taidan vielä ostaa aurinkolaseja parit erilaiset :)

Vierailija
7/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut silmälasit likinäköisyyden vuoksi 10 vuotiaasta lähtien ja nyt 44 vuotiaana hankin ensimmäiset monitehot. Totuin niihin parissa päivässä ja olen tosi tyytyväinen, vaikka monella on vaikeuksia niihin tottumisessa. Kyllä helpotti, kun ei tarvitse veksalta laseja päälle ja pois. Tietokoneella ison näytön kanssa on tosin hieman hankalaa löytää oikeaa katselualuetta ja varmaan täytyy vielä hankkia erilliset päätelasit.

Vierailija
8/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ostan aina laseihin sellaiset aurinkolasiklipsit. Maksavat jotain 80 egeä, näyttävät hyviltä (eivät ole ns. Irwin-mallia 😆), ja ne on helppo ottaa pois, kun tulee ulkoa sisätiloihin. Erillisten aurinkolasien kanssa joutuu puljaamaan enemmän (ellei sitten käytä piilareita).

Olen käyttänyt laseja varmaan 7-vuotiaasta, joten enää en osaa olla ilman. Pokia on aikojen saatossa kertynyt useita. Käytän nykyisin paria pokia, toisia kotona, ja toisia ihmisten ilmoilla.

Selittäisitkö tämän? En ymmärrä. Miksi et voi käyttää samoja joka paikassa?

Vierailija
9/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäisitkö tämän? En ymmärrä. Miksi et voi käyttää samoja joka paikassa?

Kotona käytän sellaisia lukulasityyppisiä, muualla sellaisia, joilla näkee kauemmaksi. Vahvuudet ovat linsseissä hieman erilaiset.

Vierailija
10/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut silmälasit likinäköisyyden vuoksi 10 vuotiaasta lähtien ja nyt 44 vuotiaana hankin ensimmäiset monitehot. Totuin niihin parissa päivässä ja olen tosi tyytyväinen, vaikka monella on vaikeuksia niihin tottumisessa. Kyllä helpotti, kun ei tarvitse veksalta laseja päälle ja pois. Tietokoneella ison näytön kanssa on tosin hieman hankalaa löytää oikeaa katselualuetta ja varmaan täytyy vielä hankkia erilliset päätelasit.

Minulla samat lähtökohdat, mutta en tosiaan ole tottunut monitehoihin. Nyt en näe lähelle enää mitään. Esim. puhelimella on vaikeaa, mutta kalan perkaus mahdotonta. Tietokoneelle onneksi näen. Samoin siirtymät puhelimelta television katseluun ei onnistu. ei vaikka odottaa vartin.

Aloittaja ja joku toinen kertoi hankkineensa useat lasit. Hankitteko te niitä vain ulkonäön vuoksi? TS. pystyttekö olemaan ilman laseja välillä? Nämä monitehot maksaa niin paljon, ettei ilkeä edes aurinkolaseja vahvuuksilla hankkia.

Vierailija
11/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen lasien vahvuus jolla näkee just lukea, mutta kauas ei tarvii nähdä niin hyvin? Olisin aikeissa hankkia sellaiset?

Vierailija
12/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen lasien vahvuus jolla näkee just lukea, mutta kauas ei tarvii nähdä niin hyvin? Olisin aikeissa hankkia sellaiset?

Miten joku voi olla noin tietämätön? Se riippuu voimakkuuksistasi.

Vierailija
13/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun ei ole tietoa näistä voimakkuuksista.

Vierailija
14/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rajoittaa kehysten hankinnassa se, että jostain syystä joissakin kehyksissä olevat nenänvarteen asettuvat tapit painavat kasvoilla niin ikävästi, että en voi sellaisia sankoja hankkia. Lisäksi vaikka pääni ei ole suuri, niin kuitenkin ilmeisesti ohimoilta en ole kapea, koska useat mallit puristavat kipeästi ohimoilta. En voisikaan koskaan ajatella hankkivani kehyksiä netistä. 

Vierailija
15/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa jossain marketissa niitä ns- "huoltoasema" laseja, joita myydään eri voimakkuuksilla. Oletan, että puhut + linsseistä. 

Vierailija
16/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi firmojen vuosisopimukset on tosi tyhmiä. Eihän voi tietää, kun tartten uudet sangat, et juuri heidän firmassa on sellaiset jotka sopii minulle ja joista tykkään!!!! Yleensäkin saa etsiä ja kulkea kaikki liikkeet läpi, eikä sitkään tahdo aina löytyä mieleistä. Huijaavaa ihmisiä tekeen sopimuksia.

Vierailija
17/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sopimuksen orjana joutuu tyytyyn johonkin pakkovalintaan jost ei tykkää.

Vierailija
18/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, omat lasit maksoivat tosi hyvän tarjouksen kanssa noin 800 euroa. Ei puhettakaan, että voisin hankkia toiset tai useammat vain vaihtelun vuoksi.

Vierailija
19/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, omat lasit maksoivat tosi hyvän tarjouksen kanssa noin 800 euroa. Ei puhettakaan, että voisin hankkia toiset tai useammat vain vaihtelun vuoksi.

Mun "juniori"monitehot maksoi hiukan vajaa 700e. Sen takia otinkin toiset lasit myös kun ne sai tarjousten kanssa 0 e nyt instrusta. Eli kyllä, ihan ulkonäön vuoksi.. että voi vaihdella. Kyllähän sitä rahaa turhempaankin laitetaan kuin silmälaseihin. Silmälasit kuitenkin minulla ovat pakolliset näkemisen vuoksi, ilman en voi olla (paitsi yöllä nukkuessa) :)

ap

Vierailija
20/26 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi