Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siiri nukkui pois

Vierailija
06.01.2022 |

En tiedä, en ainakaan löytänyt, onko ollut vielä juttua Siiri Perälästä? Futsal-urheilija, joka sairastui pari vuotta sitten syöpään. Hän teki paljon tube-videoita sairaudestaan.

Viime syksynä hän siirtyi saattohoitoon ja keskiviikkona hänen kerrottiin menehtyneen, 28-vuotiaana. Tässä alla hänen viimeisin tube-video joulun alla, jossa hän jo odottaa lähtöä.

Huikea videosarja siitä miten nuori urheilijanainen kokee sairastumisen, kaikki ylä-ja alamäet, hoidot, onnen hetket ja takapakit odottamisineen.

Kannattaa tutustua ja miettiä myös omaa suhtautumista sekä vakavaan sairastumiseen että varmaan kuoleman tuloon. Minua puhutti paljon myös muiden urheilijoiden tuki.

Välitetään toisistamme, myös niinä huonoina päivinä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut, mutta tärkeä muistutus jokaisen arkeen. Kuka tahansa voi milloin vain sairastua vakavasti tai menehtyä muutoin yllättäen. Muten elämään kannattaa suhtautua? Mikä lopulta on tärkeää? Ja miten tärkeää olisi kohdella muita ihmisiä hyvin ja kunnioittaen.

Vierailija
2/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällekin maksettiin tukia urheiluun ja vielä hyväntekeväisyyden matka oliko Norjaan. Ei saa keli sanon minä.

Häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällekin maksettiin tukia urheiluun ja vielä hyväntekeväisyyden matka oliko Norjaan. Ei saa keli sanon minä.

Kannattaa jatkossa valita parempi paikka esittää kyseenalaistavat kantansa. Tässä yhteydessä se on tahditonta.

Vierailija
4/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin rahat menneet hyvään tarkoitukseen! Voimia läheisille!

Vierailija
5/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole videoita ehtinyt katsomaan mutta luin videon kuvauksen. Eipä ole hetkeen näkynyt yhtä rohkeaa naista.

Vierailija
6/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut itselleni entuudestaan tuttu urheilija, kun en kyseistä lajia seuraa. Näin kuitenkin uutisen jo aiemmin hänen poismenostaan - niin surullista. 😔 Harkitsin pitkään videon katsomista sillä syöpä on itselleni kipeä ja läheinen aihe ja olen muutenkin hirveän herkkä ihminen. Kuuntelin alusta loppuun kuitenkin ja vaikka kuinka yritin pidätellä itkua, ei onnistunut. Itseni ikäinen, nuori ihminen ja ihan hirveän urheasti puhui. Pisti taas miettimään elämää ja asioita vähän toisesta näkökulmasta. Rauha hänen sielulleen. 😔❤️

Vierailija
7/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin mikään tunnettu urheilija kyllä ollur?

Vierailija
8/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sinulle miettimään, miksi sinulla menee niin tunteisiin, että nuori sairas ihminen saa kokea jotain itselleen tärkeää viimeisinä hetkinään. Eihän se sinulta mitään ole pois? Kuulostat katkeralta ja on ehkä hyvä mennä itseensä ja miettiä, miksi. Tuo asenne on lopulta varmasti itsellesi uuvuttava. Kaikkea hyvää sulle kuitenkin, vaikka asiattomasti kommentoitkin.

Vierailija
9/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan itselleni tuttu, mutta futsalpelaaja kyllä on mielestäni urheilija. Onko se sitten olennaista oliko tunnettu vai ei?

Vierailija
10/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli täällä ketju, mutta jotkut dorkat tulivat huutelemaan asiattomuuksia.

RIP Siiri ❤️

Vierailija
11/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nykyäänhän tehdään juttuja vähän jokatoisesta kuolemasta tyyliin ”tuntemattoman taiteilijan tuntematon puoliso kuoli”.

No entäs sitten? Useampikin kuolee joka päivä.

No maajoukkutason pelaaja kuitenkin.

12/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuulla kuolemaan tuomitun yritystä olla asiallinen . Ei varmana jaksa  tuoda esille kaikkia tunteita.

Hävettää kun täällä muutamat ilkeilee . Eikö teillä ole yhtään empatiaa ? Ajatelkaa jos itse makaisitte saattohoidossa tietäen että päivät on laskettu. Kuolema pelottaa!

Vierailija
13/13 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävää pääsi viimeisiksi ajoikseen saattohoitoon, toinen Terhokotiin ja toinen Villa Glimsiin. Oli ihmeellistä huomata, miten tyynesti suhtautuivat elämänsä viimeisiin päiviin. Noissa saattohoitopaikoissa hoitajat tekevät työnsä rakkaudella ja huomaavaisuudella asiakasta kohtaan. Heille siitä suuri kiitos ja kunnioitus.