Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja koittaa estää syntymäpäiväjuhlat

Vierailija
26.04.2015 |

Lapsi täyttää 10 ja halusi kutsua luokaltaan vain parhaat kaverinsa. Nyt ope on puuttunut tähän ja sanonut että pitää kutsua kaikki tai ei ketään. Mukaan pitäisi siis ottaa lapseni kiusaajakin joka on aivan täysi kusipää lapseksi ja varmasti pilaisi koko juhlat. Onko opettajilla muka oikeus puuttua lasten vapaa-aikaan?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:30"]

Jos kutsuisin kaikki muutkin työkaverini, niin silloin kyllä ehdottomasti myös sen mänteimmänkin. Minun äitini on opettanut minulle käytöstapoja :)

[/quote]

Äitisi taitaa olla vähän typerä, kun on opettanut, että käytöstavat menevät oman hyvinvoinnin edelle.

[/quote]

Kenenkään mänttiys ei uhkaa minun hyvinvointiani :) 

Kyllä se nyt vaan niin on, että jos järjestää juhlat "koko porukalle", niin silloin kaikki myös kutsutaan. Yhtä henkilöä ei ikinä saa eristää ryhmän ulkopuolelle. Jos kutsuu van lähimmät työkaverinsa, niin se on tietysti ihan ok. 

[/quote]

Mutta muita ihmisiä voi uhata, vähän pitäisi sinunkin osata katsoa oman napasi ulkopuolelle. Ja tässähän ei järjestetetä koko porukalle, kiusaaja kuitenkin jätetään lehdelle soittelemaan. Ehkä oppiikin siitä jotain, vaikka todennäköisesti vanhempansa on kunnon paskasakkia kuitenkin ja tämänkin kasvattavan tapauksen onnistavat jotenkin pilaamaan.

Vierailija
62/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:39"]

Opettaja on siis sanonut etten saa järjestää tuollaisia juhlis jos en kutsu kaikkia. Vohjsili myös vaikutuksesta lapsen arvosanoihin mikä menee jo todella paksuksi mielestäni.

[/quote]

Minusta tuo on erittäin hyvä sääntö. Ketään ei jätetä ryhmän ulkopuolelle. 
[/quote]

Tuo on jo laitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:30"]

Jos kutsuisin kaikki muutkin työkaverini, niin silloin kyllä ehdottomasti myös sen mänteimmänkin. Minun äitini on opettanut minulle käytöstapoja :)

[/quote]

Äitisi taitaa olla vähän typerä, kun on opettanut, että käytöstavat menevät oman hyvinvoinnin edelle.

[/quote]

Kenenkään mänttiys ei uhkaa minun hyvinvointiani :) 

Kyllä se nyt vaan niin on, että jos järjestää juhlat "koko porukalle", niin silloin kaikki myös kutsutaan. Yhtä henkilöä ei ikinä saa eristää ryhmän ulkopuolelle. Jos kutsuu van lähimmät työkaverinsa, niin se on tietysti ihan ok. 

[/quote]

Mutta muita ihmisiä voi uhata, vähän pitäisi sinunkin osata katsoa oman napasi ulkopuolelle. Ja tässähän ei järjestetetä koko porukalle, kiusaaja kuitenkin jätetään lehdelle soittelemaan. Ehkä oppiikin siitä jotain, vaikka todennäköisesti vanhempansa on kunnon paskasakkia kuitenkin ja tämänkin kasvattavan tapauksen onnistavat jotenkin pilaamaan.

[/quote]

Lol, syytät henkilöä, joka nimenomaan pyrkii huomioimaan ryhmän kaikki jäsenet, omaan napaan tuijottelijaksi!? 

Viestisi perusteella taidat itse olla sitä p****sakkia. Mitä luulet lapsen oppivan ryhmästä eristämisestä? Oikeasti? 

Vierailija
64/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaajaa koskaan jätetä kutsumatta. Alaluokilla muut oppilaat usein leimaavat kiusatun kiusaajaksi. Opettaja tietää kyllä totuuden. Pojilla kiusattu on usein poika, jolla on hieman heikommat sosiaaliset taidot kuin muilla, taidoiltaan voi olla muita parempikin. Mutta kun tämä poika suljetaan ulkopuolelle, hän joskus turhautuu, ja reagoi väärin. Tällöin kiusaajat taas vahvistavat ulos sulkemista, ja saavat aikuiset joskus mukaan.

Onneksi ope on tässä työnsä tasalla, ja yrittää puuttua kiusaamiseen.

Vierailija
65/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:22"]Parhaat kaverit luokalta tarkoittaa käytännössä mitä? Muutama kaveri tulee juhliin vai muutama luokkalainen suljetaan pois juhlista?
[/quote]

Käytännössä tytöt ja tämä yksi poika jäisivät pois.
[/quote]

Eli yksi suljetaan pois. Opettaja on fiksu, kun yrittää puuttua selvään kiusaamisen

Vierailija
66/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:19"]Ei kiusaajaa koskaan jätetä kutsumatta. Alaluokilla muut oppilaat usein leimaavat kiusatun kiusaajaksi. Opettaja tietää kyllä totuuden. Pojilla kiusattu on usein poika, jolla on hieman heikommat sosiaaliset taidot kuin muilla, taidoiltaan voi olla muita parempikin. Mutta kun tämä poika suljetaan ulkopuolelle, hän joskus turhautuu, ja reagoi väärin. Tällöin kiusaajat taas vahvistavat ulos sulkemista, ja saavat aikuiset joskus mukaan.

Onneksi ope on tässä työnsä tasalla, ja yrittää puuttua kiusaamiseen.
[/quote]

Näin se menee. Kiusaajakdi leimataan, vaikka on itse rankasti kiusattu

Ap on tehnyt aiemminkin aloituksen tästä. Eikö se miellyttänyt

Vierailija
67/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:54"]Itse asiassa luulisin, että "ongelmatapaus" osaisi käyttäytyä toisen kotona, eikä tunne tarvetta kiusata, koska ei olla koulussa. Koulu on hänellekin tylsää arkea, synttärit taas jotain jännää ja mukavaa. 10-v on vasta lapsi ja käyttäytyy lapselle luontaisella tavalla, reagoi ympäristöönsä aidolla tavalla. Pois jättämiset vain vahingoittaa tätä lasta jo entisestään, hänellä kun ei ole asiat hyvin kotona. Tiedän, että tuntuu typerältä tehdä jotain toisen lapsen vuoksi ("minkä ihmeen takia??"), mutta koulun ulkopuolella luodet positiiviset kokemukset luokkatovereiden kanssa voivat edesauttaa ilmapiirin paranemista luokassa.
[/quote]

Mun lapsen eskariryhmässä oli yksi todella haastava lapsi joka kiusasi vähän kaikkia ja teki ihan pimeitä juttuja jatkuvasti. Olin itse silloin vielä naiivi idealisti ja ajattelun että tämä häirikkölapsi kutsutaan oman lapseni synttäreille siinä missä muutkin ryhmän muksut. No, hommahan meni ihan päin per***tä. Häirikkötypy mm. hakkasi tahallaan kotonamme olleen antiikkinuken pään säpäleiksi.
Enää en näitä spesiaalimuksuja meille kutsu. En minä voi heidän elämänsä suuntaa muuttaa. En halua pilata oman lapseni juhlia kutsumalla mukaan lapsia jotka eivät vaaN pysty käyttäytymään ihmisiksi.

Vierailija
68/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:39"]Opettaja on siis sanonut etten saa järjestää tuollaisia juhlis jos en kutsu kaikkia. Vohjsili myös vaikutuksesta lapsen arvosanoihin mikä menee jo todella paksuksi mielestäni.
[/quote]

Hyvä opettaja! Kerrankin heikomman puolella

Vierailija
69/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:19"]

Siis mitä helvettiä, osan mielestä siis muut ovat kiusaajia kun eivät halua olla tekemisissä väkivaltaisen ja julman idiootin kanssa? Jos työpaikallanne olisi väkivaltainen henkilä niin epäilen kutsuisitteko häntä kotiinne, miksi se olisi lasten kanssa eri asia? Varmaan samoja ihmisiä jotka aina puolustavat rikollisiakin ja syyllistävät uhria.

[/quote]

Just näin se kiusaaminen yleensä menee. Kiusaajat eivät ajattele kiusaavansa kun se kiusattu on niin outo, idiootti, hullu ja kusipää, että häntä sietääkin kiusata. 

Ja joo, jos järjestäisin kekkerit työkavereille niin kutsuisin kaikki mukaan tietenkin. Työpaikkakiusaamistahan se olisi jättää yksi pois. Jos tää tyyppi sitten käyttäytyisi kekkereissä uhkaavasti niin hänen käskettäisiin lähteä tai ääritilanteessa soitettaisiin poliisit paikalle tms. 

Vierailija
70/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on pöljien vanhempien kruunaama. Meidän Nico-Petteristä tulee maailman napa, Putinia kovempi stara tähän maailmaan.

Vierailija
71/71 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:19"]Ei kiusaajaa koskaan jätetä kutsumatta. Alaluokilla muut oppilaat usein leimaavat kiusatun kiusaajaksi. Opettaja tietää kyllä totuuden. Pojilla kiusattu on usein poika, jolla on hieman heikommat sosiaaliset taidot kuin muilla, taidoiltaan voi olla muita parempikin. Mutta kun tämä poika suljetaan ulkopuolelle, hän joskus turhautuu, ja reagoi väärin. Tällöin kiusaajat taas vahvistavat ulos sulkemista, ja saavat aikuiset joskus mukaan.   Onneksi ope on tässä työnsä tasalla, ja yrittää puuttua kiusaamiseen. [/quote] Näin se menee. Kiusaajakdi leimataan, vaikka on itse rankasti kiusattu Ap on tehnyt aiemminkin aloituksen tästä. Eikö se miellyttänyt

[/quote]

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. En pysty uskomaan ap:n tekstiä todeksi, vaikka voihan se totta ollakin. Näin ne asiat kuitenkin yleensä menee. Alakouluikäiset vääntää kiusaajat ja kiusatut ihan nurinniskoin. Opettaja tässä nyt erittää estää synttäreitä (=yrittää estää yhden oppilaan eristämistä).

Ihan oikeasti nämä erityislapset ovat haastavia. Useinkaan vanhemmat eivät tiedä muiden mukulien ongelmista, esim. ADHD + valtava määrä sokeria juhlissa = kuriton ja sekopäinen lapsi.

Onkohan ap jutellut open kanssa, miksi tämä yksi jää pois juhlista..?

Tällasii miettii yks erityisope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi