sukkahousut pojalle
Poika täytti juuri 5 vuotta, ja mietin juuri että pitäisikö ensi talveksi vielä ostaa sukkahousuja, vai pitäisikö siirtyä pelkkiin kalsareihin. Viime talvena pojalla oli molempia, mutta poika piti mielummin sukkahousuja.
Kommentit (26)
Naiset voivat vapaasti käyttää miesten vaatteita tai naisten vaatteita, värit voivat olla mitä vain, ei haittaa onko sukkikset vai pitkät kalsarit tai ihan mitä vain.
Miesten maailma on sen sijaan rajatumpi, jo pieneltä pojalta kielletään sukkahousujen käyttö, sillä ne kuuluvat tytöille?
Sillee sukkelaa, että järkevää vaatetusta luokitellaan sukupuolen
mukaan. Eipä tarvitse katsoa paljoakaan taaksepäin..mistähän
moni vaatetus on lähtöisin ja miksi... On todella sukkelaa, että
sukupuolen muolen mukaan asetaan turhia rajoituksia.
Eli mielellään käytäntö¨sanelee ennemminkin, kuin 'Elloksen'
kuvastot. Näytösjutut ovat toki erikseen, mutta tarkoituksenmukainen
juttu on aina perusteltua,
Koska olen puuhannut monissa käytännön jutuissa niin
pinnan päällä, kuin alla, niin olen huomannut monen
ns. lapsenjutun olevan todella järkevä haastaviin
olosuhteisiin ja se tuo myös perhe-elämälle
arvokasta jatkoa syysiltoihin.
Jos poika haluaa käyttää niin miksi ei?
Miksi sukkikset olisivat vain naisten ja tyttöjen vaatteita? Miksi?
En ymmärrä.
Meillä 4-v poika käyttää sukkiksia, koska ITSE HALUAA. Kaapissa on pitkiä kalsareita, mutta tykkää sukkiksista. Saa käyttää niitä niin pitkään kuin haluaa.
Minä, äiti, en koe, että oikeuteni olisi määrittää onko sukkikset tyttöjen vai poikien vaate.
Meidän pitää tukea jälkikasvua järkevässä pukeutumisessa. Suomessa
se on on joskus haasteellista, koska lämmöt ja tuulet vaihtelevat suuresti.
Dyykkiporukoissa on paljon porukkaa, jotka ymmärtävät perinteisen villan olevan oikeasti 'lämpöjuttu'. On 'sukkelaa', kun paljaalle iholle kuivapuvun alle vedenpaine rypistää pienen muiston, kun ei le vaatetta suojana... Jopa kotona me käytämme unihaalareita ja ovat oikein järkeviä.
.
Mies kanssa sanoi, että ei pojan palleja saisi puristaa sukkahousuilla, niinkuin hänelle tehtiin aikoinaan. Juttelin sitten kerran anopin kanssa siitä, millaisia sukkahousuja mies on joutunut käyttämään pienenä. Anoppi löysi sitten varaston kätköistä laatikollisen sukkahousuja, ja totesi että voin ottaa ne meidän pojalle. Sitten kaupassa käydessäni ostin suurimmat löytämäni puuvilla-polyamidi sukkahousut. Yhtenä kertana saunan jälkeen totesin miehelle, että minäkin käytän saunan jälkeen usein saunatakkia ja paksuja sukkahousuja, ja kun hän väitti että ne puristaisi pojankin pallit ruttuun, niin nyt hän joutuu kokeilemaan niitä. Mies totesi että kyllä hän voi niitä kokeilla, vaikka muistaa vielä lapsuudestaan miten inhottavan tuntuiset ne on. Sitten hain sen anopilta saamani laatikon ja annoin siitä yhdet sukkahousut miehelle ja toiset sukkahousut hain pojan vaatekaapista. Totesin että ymmärrän sen että hän on inhonnut tuollaisia kiristäviä kovia sukkahousuja, mitä hän on joutunut lapsena pitämään. Mies oli ihan tyytyväinen noihin nykyisiin sukkahousuihin, ja käyttää nyt itsekin siloin tällöin ulkoillessa sukkahousuja. Mies on ostanut nyt pojallekin jo uusia sukkahousuja.