sukkahousut pojalle
Poika täytti juuri 5 vuotta, ja mietin juuri että pitäisikö ensi talveksi vielä ostaa sukkahousuja, vai pitäisikö siirtyä pelkkiin kalsareihin. Viime talvena pojalla oli molempia, mutta poika piti mielummin sukkahousuja.
Kommentit (26)
Sopivat kalsarit ja pidemmät sukat on pojalle tarkoitettu talvella.
Sukkahousut ovat tyttöjen.
Kyllä mä omasta pk:sta ja eskarista muistan pojillakin sukkikset :).
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että pikkupojilla on sukkahousut.
saa käyttää sukkiksia niin kauan kuin vain suostuu
Sori tuo sähläys. Yksi tuttava sanoi, että heillä poika käytti vielä ensimmäisellä ja toisella luokalla koulussakin sukkahousuja, niinä päivinä kun ei ollut liikuntaa. Kukaan ei koskaan huomannut niitä. mielestäni kyllä hieman outoa.
Itse vihasin niitä alusta alkaen, vaikka olen ja olin tyttö.
että sukkiksia on niin paljon vähemmän pojille. Ja että joidenkin mielestä ne ei sovi poikien vaatteiksi. Ne kun on paljon kätevämmät ja nätimmätkin kuin kalsarit.
on käytössä sukkikset. Pojille on oikein kivoja sukkiksia nykyään esim spiderman yms. Sukkikset on paljon kätevämmät kuin kalsarit+sukat mun mielestä.
Ikinä ei ole kukaan asiasta huomauttanut ja niin kauan kuin poika suostuu niitä pitämään niin käy mulle oikein hyvin.
Katselin tuossa joskus huuto.netissä myynnissä olleita vaatteita, ja kyllä siellä oli myynnissä sukkahousuja ainakin 128 cm:lle pojalle. Eli alkaa olla lähellä kouluikää. Ferillossa näkyy olevan myynnissä monenlaisia sukkahousuja miehillekin, Eli tuo kouluikä on ainut, milloin miespuolisille ei oikein löydy sukkahousuja.
Ei tietysti kaikki mallit ole kireitä mutta siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Kireä housuosa voi painaa kiveksiä ja aiheuttaa sillä alueella vaurioita kasvaessa. Siksi käsittääkseni sukkahousuja ei suositella käytettäväksi pojilla vauva/vaippaiän jälkeen.
Meillä ei käytetä vaippaiässäkään, koska ovat turhat - sisähousujen päälle vain ulkohaalari. Sukkahousut tuntuvat inhottavilta itsellä - miksei myös lapsesta!
Ei tietysti kaikki mallit ole kireitä mutta siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Kireä housuosa voi painaa kiveksiä ja aiheuttaa sillä alueella vaurioita kasvaessa. Siksi käsittääkseni sukkahousuja ei suositella käytettäväksi pojilla vauva/vaippaiän jälkeen.
Kyllä sanoisin että tämä on aivan hölyn pölyä. Jos sukkahousut on niin kireät, että ne puristaa kiveksiä, niin ne on silloin aivan liian pienet. Sukkahousut on paljon joustavampaa materiaalia kuin kalsarit, joten ne eivät paina mitään kiveksiä, jos ovat oikean kokoiset. Ainut todellinen ero on se että joustavat sukkahousut pystyy kiskomaan jalkaan, vaikka ne olisikin liian pienet.
Kivesongelma väitteet perustuu siihen tosiasiaan että siittiöiden elinkelpoisuus vähenee, kun kivesten lämpötila on liian korkea. Siksi aikuinen mies ei saisi käyttää vaatetta joka puristaa kivekset tiukasti kehoa vasten. Tästä syystä ei saa käyttää tiukkoja farkkuja eikä controltop sukkahousuja. Oikean kokoiset puuvillasukkahousut on aikuiselle miehelle ihan yhtähyvä vaate kuin pitkät kalsarit. Ohuet sukkahousut nostaa lämpöä vielä vähemmän, joten niiden käytöllä ei varmasti ole mitään vaikutusta.
Viime talvella lähdimme pohjoiseen hiihtämään lentäen. Määränpäässä selvisi, että pojan matkatavarat oli kadonneet johonkin, eikä niitä saataisi perille ainakaan enään saman päivän aikana. Lähdimme mökille, jonka lähellä oli yksi pienehkö kauppa. Pakkasta oli n. 20 astetta, joten ajattelimme kysäistä kaupasta, löytyisikö edes pitkiä kalsareita pojalle. Myyjä totesi, että heillä ei ole muita vaatteita myytävänä kuin sukkia ja sukkahousuja. Saman tien myyjä alkoi esitellä sukkahousuja, ja totesi että näitä 50 den sukkahousuja hän on myynyt paljon mies hiihtäjille, Niissä kun löytyi hyvin isojakin kokoja. Lopuksi ostimme pojalle tuollaiset sukkahousut. Kyllä poika epäröi silti vielä vähän aikaa, ennen kun puki sukkahousut jalkaansa. Matkatavarat löytyivät seuraavana päivänä, mutta poika käytti silti mielummin noita sukkahousuja kuin omia alushousuja. Kyllä minä ajattelin asian niin, että minun puolesta poika saa jatkossakin käyttää sukkahousuja, jos haluaa.
Lapsi saa itte päättää kummat laittaa. Pääasia että alla on lämmintä kun tarvitaan!
Hoidossa taitaa varalla olla sukkahousut, punaset jokka poika itse valkkas kaupasta. :D
eli jos sukkikset tuntuu mukavakta niin päälle vaan..
Meillä pian 5v vaatiii sukkiksia. Syynä on se, että
"Supelsankaleillakin on AINA sukkahousut!". Minä olen ehdotellut pitkiä kalsareita (mihinkään tyttö/poikajuttuihin en ala vetoamaan, vaikka mieli joskus tekisi, kun poika usein haluaa sen vaaleanpunaisen repun tms), mutta ei...
On se huvittavaa, että kun alle kouluikäinen poika haluaa punaista tai vaaleanpunaista, pidetään sitä tyttömäisenä. Kun aikuinen mies ostaa punaisen tai vaaleanpunaisen puvun, pidetään sitä muodikkaana.
Kappas laitoin juuri merkille, että tämä sama sukkis keskustelu tuntuu toistuvan joka syksy.
Niin mitä tähän voisi sanoa, ettei isot pojat itke ja eivät ainakaan käytä sukkahousuja?
Mistä ne nämä asenteet tulevat, ja miksi ne istuvat niin tiukassa? No menee ehkä liian filosofiseksi joten kerrotaampas vaikka meidän santereista.
Meidän vilpertit viipottivat sukkahousuissa ympäri pihamaata niin että lumi pöllysi pitkän aikaa niin että vanhempi santeri alkoi olla jo eskari iässä. Väittäisin että pojat itse valitsivat mieluummin sukkikset kuin tarjolla olleet kalsari sukka yhdistelmät. Ihan tarkkaan en osaa sanoa miksi näin oli, ehkä siksi etten tarkoituksella isän ominaisuudessa tuonut esille sukkahousujen sukupuolisuutta. Tai olivat vaan tottuneet niihin.
Niin sukkiksissa, kuin kalsari sukka yhdistelmisssä on omat puolensa. Sukat on näppärä vaihtaa, kun varvas vähän kastuu, mutta sukkahousuista ei jää nilkat paljaaksi edes vahingossa. Tuhon ketjussa aikaisemmin mainittuun kireys ongelmaan en ole niin kiinnittänyt huomiota, ehkä jopa niin päin että parit vesseleiden kalsarimallit ovat olleet etupuolelta mitoitettu nelikymppisille kaljamahoille, jotka hyvin ylettyy etupuolelta vetämään kaulaan asti. mutta kai vaatteiden sopivuudesta voi yleisetikkin sanoa sen että kasvavalle lapselle on joskus vaikea hankkia sopivia vaatteita, sukupuolesta tai vaatetyypistä riippumatta.
No meidän poikien supersankarina olo loppui sitten kun joku oli kait hoitopaikassa mennyt informoimaan vanhinta poikaa sukkahousujen sukupuolisuudesta. Mutta pojasta itsestään näki että hän oli hämillään koko episodista. Pikkukakkonen tietysti peesasi vauhdilla, vaikka vahingossa aina valitsikin sukkahousut aika ajoin. Tämän kai voisi tulkita niin että iän myötä tuli pojille huomattavasti suurempi ympäristön paine kyseistä vaatepartta kohtaan.
Näihin aikoihin liittyi eräs keskustelukin jota en valitettavasti tarkkaan muista. Siinä jälkikasvuni käsitteli tätä sukkahousu teemaa juuri aspekteilla teräsmiehet ja puuhapete kuviot, eikä sukkahousut heistä vaikuttaneet laisinkaan niin selvästi naisellisilta. Poikien ehdottomat suosikkit olivat ferrarin punaiset sukkikset.
No sama lyhykäisemmin. Anna poikiesi pitää sukkiksia niin pitkään kuin kelpaavat.
Meillä lapset potkii helposti sukat jalkansa ja niin kauan kuin asutaan täällä kylmässä pohjolassa, sukkahousut ovat pienimmille kyllä parhaimmat.
Mä olen itse todella huono pitämään sukkiksia ja siksi en helposti pitäisi niitä lapsillakaan. Sukkiset kuitenkin pienempi paha kuin sukattomat jalat.
Hyvä kommentti se vaaleanpunainen väri miehillä ja pojilla. Samaa mä olen miettinyt.
pidä huoli, että sukissa tarpeeksi pitkät varret ja kalsarit sopivan pituiset, ettei mee lumi nilkasta sisään