Miten pääsen tästä ahdistelijasta eroon?
Tarvitsisin apua koska en keksi miten pääsen uhkaavasta ahdistelijasta eroon. Tämä mies tulee erittäin uhkaavalla tavalla huutamaan ja jankkaamaan minulle aina kun näkee minut. Olen yrittänyt vältellä niitä paikkoja missä olen miehen nähnyt mutta nyt on tapauksia sattunut jo ihan kadulla kaupungillakin. En pysty koko kaupungin aluetta välttämään! Kun mies vain näkeekin minut, hän kääntyy, lähtee seuraamaan ja tulee jankkaamaan ihan viereen kovalla äänellä huutaen. Olen vaihtanut vaatetusta ja tyyliä ettei tunnistaisi mutta tunnistaa silti. Olen sanonut miehelle asiasta. Olen juossut karkuun. En tiedä miehen nimeä eikä muutenkaan taida olla mahdollisuutta hankkia lähestymiskieltoa koska mies ei ole koskenut, ainoastaan huutanut? Pelottaa, että mies saa selville puhelinnumeroni tai missä asun. En pysty hankkimaan mistään "henkivartijaa" mukaan esim. ruokakauppaan ja olen kadullakin peloissani kaska en tiedä milloin mies taas hyökkää. Olen yrittänyt kysyä tutuilta neuvoa mutta en ole saanut parempaa neuvoa kuin että "välttele kulkemasta kaupungilla", "yritä naamioitua" ja "käytä burkhaa". Saisiko täältä jotain järkeviä neuvoja? Olen aika herkkä eikä minusta varmaankaan olisi käymään fyysisesti miehen kimppuun. Luultavasti mies on mielenterveysongelmainen mutta en pysty suhtautumaan asiaan enää suvaitsevaisesti koska mies on pelottava. Olen yrittänyt katsoa että aina olisi muita ihmisiä näköpiirissä niin etten olisi ihan yksin jos mies iskee mutta muut ihmiset eivät tunnu tätä miestä haittaavan eikä kukaan puutu asiaan.
Kommentit (32)
Kuulostaa tosi oudolle ja inhottavalle.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:34"]
Se, mitä jätin tässä kertomatta koska se on niin noloa on se, että käsittääkseni se mitä mies minulta haluaa on seksiä. Enkä ole hänestä millään tavalla kiinnostunut mutta mies ei tunnu sitä ymmärtävän. Ap.
[/quote]
Oletteko aiemmin kokeilleet lihallista rakkautta? On hyvin harvinaista, että täysin tuntematon henkilö stalkkaa, vaan yleensä stalkkaaja on jätetty partneri tms.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:14"]
En siis tunne kyseistä miestä muualta enkä tiedä miehen nimeä! Ei ole lapsia. Ap.
[/quote]
Vaikea uskoa, että sinulla ei olisi jotain yhteyttä häneen. Jostain syystä mies kokee, että hänen tulee koettaa vaikuttaa sinuun. Oletko jotenkin antanut ymmärtää, että teillä on jotain yhteistä?
[/quote]
Blaming the victim...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:34"]
Se, mitä jätin tässä kertomatta koska se on niin noloa on se, että käsittääkseni se mitä mies minulta haluaa on seksiä. Enkä ole hänestä millään tavalla kiinnostunut mutta mies ei tunnu sitä ymmärtävän. Ap.
[/quote]
Oletteko aiemmin kokeilleet lihallista rakkautta? On hyvin harvinaista, että täysin tuntematon henkilö stalkkaa, vaan yleensä stalkkaaja on jätetty partneri tms.
[/quote]
Koskettaako tämä asia sua nyt jotenkin henkilökohtaisesti, kun oikein haluat ap:n heittäytyvän miehen syliin? Mitä friikkejä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:30"]Olen miettinyt tuota poliisilta neuvon kysymistä mutta mitäpä he asialle voisivat kun en tiedä miehen nimeä? Poliisin paikalle soittaminenkaan ei oikein onnistu, sanonko miehelle että odota siinä, ole hyvä, kunnes poliisit ehtivät paikalle? Kestäisi vähintäänkin puoli tuntia.
Pitää kai rohkaista itsensä ja yrittää sanoa miehelle suorat sanat. Se on vain vaikeaa koska olen aika ujo ja nuo tilanteet tulevat niin yhtäkkiä ja mies käyttäytyy uhkaavasti ja tulee kohti.
En tiedä miksi mies on ottanut minut kohteekseen, en ole mitenkään provosoinut häntä. Ehkä pienikokoinen nainen yksin on hänestä hyvä kohde. En myöskään tiedä tekeekö samaa jollekin muulle. Ap.
[/quote]
Huoh. Sana "poliisi" on taikasana, tulet yllättymään. "Lopetatko tuon sekoilun ja vainoamisen vai vienkö asian poliisille?" Todennäköisesti äijä valitsee ensimmäisen. Muista ihan kiusallasi viedä asia poliisille siitä huolimatta. Rikos on jo tapahtunut eikä lopu ilman seuraamuksia.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:34"]Se, mitä jätin tässä kertomatta koska se on niin noloa on se, että käsittääkseni se mitä mies minulta haluaa on seksiä. Enkä ole hänestä millään tavalla kiinnostunut mutta mies ei tunnu sitä ymmärtävän. Ap.
[/quote]
Minä saan häirikön pois kimpustasi.Lähdetkö syömään kanssani jos autan?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:30"]
Olen miettinyt tuota poliisilta neuvon kysymistä mutta mitäpä he asialle voisivat kun en tiedä miehen nimeä? Poliisin paikalle soittaminenkaan ei oikein onnistu, sanonko miehelle että odota siinä, ole hyvä, kunnes poliisit ehtivät paikalle? Kestäisi vähintäänkin puoli tuntia. Pitää kai rohkaista itsensä ja yrittää sanoa miehelle suorat sanat. Se on vain vaikeaa koska olen aika ujo ja nuo tilanteet tulevat niin yhtäkkiä ja mies käyttäytyy uhkaavasti ja tulee kohti. En tiedä miksi mies on ottanut minut kohteekseen, en ole mitenkään provosoinut häntä. Ehkä pienikokoinen nainen yksin on hänestä hyvä kohde. En myöskään tiedä tekeekö samaa jollekin muulle. Ap.
[/quote]
Ap hyvä, poliisi on se taho, jolta juurikin kysytään näissä tilanteissa neuvoa. Ihan samaan tapaan kuin kirjoitat tänne neuvoja saadaksesi, voit soittaa paikkakuntasi poliisille ja kysyä, mitä keinoja sulla on tilanteessasi. Se kuuluu poliisin toimenkuvaan, ja keskustelu on varmasti hyödyllisempääa ja hedelmällisempää kuin täällä.
Ei sun tarvitse tietää sen miehen nimeä tätä varten, ei sun tarvitse tietää etukäteen, haluatko tehdä rikosilmoituksen. Tuo on kuitenkin ahdistelua, jota ei tarvitse sietää, johtui se mistä tahansa. Se, että annat miehen jo vaikuttaa käytökseesi (esim. välttelet liikkumista yksin), on merkki siitä, että asialle on tehtävä jotain. Ja se jotain ei ole oman käden oikeus eli pahoinpitely.
Tsemiä!
Eiköhän tuo ahdistele kaikkia muitakin. Soita poliisille.
Ap, minusta sinun kannattaisi ilmoittaa poliisille tästä miehestä ja antaa tuntomerkit. Todennäköisesti mies pelottelee ja ahdistelee muitakin. Lisäksi poliisi voisi antaa sinulle neuvoja sen suhteen, mitä voisit tehdä jos kohtaat vielä tuon miehen.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:34"]Se, mitä jätin tässä kertomatta koska se on niin noloa on se, että käsittääkseni se mitä mies minulta haluaa on seksiä. Enkä ole hänestä millään tavalla kiinnostunut mutta mies ei tunnu sitä ymmärtävän. Ap.
[/quote]
Minä saan häirikön pois kimpustasi.Lähdetkö syömään kanssani jos autan?
[/quote]
Suihin voin ottaa muuta ei heru.
Ap
[/quote]
Yritän uhata poliisilla seuraavan kerran kun mies tulee häiriköimään. Jos jatkuu niin menen kysymään poliisilta neuvoa. Kiitos kaikille niille, jotka neuvoivat asiallisesti. Nyt joku esittää jo minua, joten tämä on nyt viimeinen viesti jonka kirjoitan tähän keskusteluun. Terveisin: se oikea ap.
1. Ota valokuva tai
2. Sano jotain viettelevään sävyyn, että "Joo, olenkin huomannut sinut. Mennäänkö meille vai teille? Toivottavasti sinua ei häiritse se, että olen HIV-positiivinen ja minulla on lisäksi genitaaliherpes, joka on juuri nyt aktiivinen." tai
3. Juttele miehelle mukavaan sävyyn ja sano, että menette kävelylle. Juttelette sitten mukavia ja kävelette vaivihkaa poliisilaitokselle ja menette käymään vastaanotolla, jossa kerrot virkailijalle, että "Tämä mies stalkkaa minua. Voisitteko jotenkin auttaa?" tai
4. Soitat poliisille, kerrot tapauksen ja toivot, että he osaavat auttaa jotenkin.
Mies on todennäköisesti tuttu poliisille. Varmasti häiriköi myös muita naisia.