Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutulla on muka atooppinen iho

Vierailija
05.01.2022 |

Miten voi hienovaraisesti sanoa, että ihon kuivuus johtuu todennäköisesti vaan liiallisesta pesusta? Ei kenenkään iho kestä päivittäistä suihkua ja varmaan voi siitäkin jotain päätellä, jos suihkun jälkeen on kuorrutettava itsensä rasvalla (jonka luonnollisen version juuri on kuurannut iholtaan pois...)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho on muutakin kuin vain kuiva, joten mitä jos pitäisit idioottimaisuutesi vain omana tietonasi.

Ja monen täytyy peseytyä päivittäin ja osa ei erittele että peseytymiseeni kuuluu kainalot, alapää ja jalat sekä kasvot vaan kertoo esim. käyvänsä suihkussa. Ihan kuten harva erikseen julistaa pesevänsä JA lankaavansa hampaansa 2x päivä, koska hittoako se muille kuuluu?

Itse käyn joka päivä töiden takia suihkussa, parhaimmillaan kahdesti jos käyn salillakin. Ja olen atoopikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on atooppinen iho ja varsinkin talvella saattaa tilanne pahentua, mutta hyvä jos tiedät minkälainen hänen ihonsa on.

Vierailija
4/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisen ihon kohdalla ei suositella pesun välttämistä. Hiki ärsyttää joidenkin atoopikkojen ihoa.

Provot ärsyttävät kaikkia atopiaan katsomatta.

Vierailija
5/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenkö se kuoli?

Vierailija
6/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atopia ja lääkäri on nimenomaan antanut ohjeeksi suihkuttaa joka päivä, sillä hiki kirvelee ja kutittaa. Se kehon luonnollinen rasvantuotanto on jo valmiiksi pielessä, ei sitä hoitamatta terveeksi saa.

Mistä sinä tiedät onko atopian todennut tuttusi lääkäri vai onko itse diagnosoinut?

Voithan sinä toki ehdottaa tyyliin "ootko kokeillut..." jos tuttusi vinkuu ihonsa kunnosta sinulle. Muussa tapauksessa oletan että et ole ihotautilääkäri, joten ehkä ei kannata kuvitella olevansa itse joku asiantuntija aiheessa.

Vierailija
7/7 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, ihan joka päivä käy suihkussa vaikka maailam tuhoutuu kulutukseen!