Ikää 40v ja pitäisi ottaa vielä 100.000€ asuntovelka
Kommentit (29)
Meillä on vaimon kanssa 240 000 ja ollaan parin vuoden päästä 40v molemmat. Ollaan molemmat ihan reilusti alle keskituloisia ja tiukka 25 vuoden takaisinmaksu.
No mitä väliä jos sitä ei saa maksettua ennen kuolemaa.
Pienet on murheet. 50 v miesystävä hoksasi juuri, että hänellähän on 2 lasta Jenkeissä, joille pitäisi exän kanssa maksaa yhdessä yliopistokoulutus. Ei säästöjä, suomalainen palkkataso. Taisi loppua matkustelu ja ravintolaillalliset, eka 10 000 e lasku tuli jo. Ei ehtinyt ostaa vielä asuntoa Suomessa ja tuskin on heti rahaakaan millä ostaa.
Tuommosen summanhan maksaa kymmenessä vuodessa pois näillä koroilla, eikä tarvii ees kituutellakaan. Ja sittenkin on vielä eläkeikään aikaa!
Ei oo paha. Jos ei oo tuossa vaiheessa lapsia elätettävänä (ainakaan koko laina-aikaa), niin äkkiäkös tuon maksaa. Itseä ärsyttää, että otettiin laina 2v ennen esikoisen syntymää. Ollaan maksettu se pois sinä vuonna, kun nuorin neljästä lapsesta täyttää 18v. Mitä me sillä rahalla (mikä ei mene lainan lyhennyksiin) sitten tehdään. Nyt eletään lapsiperhevuodet ihan ok pärjäten, mutta suht niukasti kuitenkin. Ois kivempi kun nyt lasten ollessa 8-16v vois pitää 10v paussin lainasta. Ehtis sen sitten maksaa kun lapset ovat omillaan. Työvuosia riittää.
Asunnon ostajan pitäisi ensin miettiä että miten asunto soveltuu elämän eri vaiheisiin, miten sen saa kaupaksi tulevaisuudessa, ja kuka sen mahdollisesti edes haluaa periä. Useinkaan asunnon ostamisessa ei ole paljon järkeä, jos ed. mainittuihin kysymyksiin ei ole hyviä vastauksia.
Suomalaisilla nyt vaan on tämä ihme kuvitelma siitä, että asunto on pakko omistaa.
Me otettiin melkein 70 v mökkilainaa 100 000 ja ei hirvitä yhtään. Osa jo maksettu ja vielä yritetään maksella.
Myydään talo, jos tulee tiukka paikka.
Olen 40v ja talolainaa jäljellä 7000e.
Mä olen 40v ja lainaa on jäljellä 130 000 euroa. Piti ottaa (uutta) sijoitusasuntoa varten lisää lainaa, mutta eipä maksa vaivaa kun ei budjetti kestä.