Lenkkeiletkö jäisillä keleillä?
Kävin äsken ripeällä kävelylenkillä, meinasin kaatua ainakin kaksi kertaa. Käytkö sinä lenkkeilemässä tällaisella säällä? Itse en oikein uskalla riskeerata sitä että kaadun, loukkaannun ja puolet vuodesta menee kipsin kanssa.
Kommentit (18)
Meillä on liukuesteet lenkkikengissä. Kävely onnistuu hyvin niillä.
käyn kävelemässä, en juokse.
Vaikea löytää hyvin pitäviä kenkiä, kotimaiset parhaita, mutta kun ulkoilukengät on järkiään aasiassa tehtyjä tai sitten niissä Vibramin tekemät pohjat jotka on tunnetusti liukkaat jäisellä. Vaikka intersportin myyjät sanoisi mitä, mutta kun on niistä kokemusta.
Toki ja nastat saa tarvittaessa alle. Ainoastaan perunapeltomaiset pyörätiet ovat este juoksulle jalan vääntymisriskin vuoksi.
Joo, ei koiria voi jättää lenkittämättä oli sää mikä tahansa.
Kyllä, laitoin lenkkareihin liukuesteet, joten ei pelkoa kaatumisesta, voi juosta/kävellä huolettomasti.
Kyllä, liikun ulkona päivittäin. Pitää vain olla hyvät kengät ja ulkoiluvaatteet sään mukaan. Juostessa olen käyttänyt nastalenkkareita, kaikille ne ei sovi, mutta minun jalat ovat tottuneet.
Pakko lenkkeillä säällä kuin säällä tunti tai pari päivässä, kun on koiraa liikutettava. Oon harkinnu nastakenkiä, mutta tänä vuonna ei oo viel liukkaita kelejä ollu, kun on pysyny koko ajan pakkasella. Etenkin pimeellä ja liukkaalla kyllä jännittää, miten pysyy pystyssä peruslenkkareilla, mutta en raaski panostaa vaatteisiini.
En. En tosin lenkkeile muutenkaan.
Käyn kävelyllä päivittäin. Nastakengät jalkaan ja järki päähän. Siinä hyvät neuvot.
Pahin keli on kun jään päälle on satanut pari senttiä lunta, siinä ei pidä nastatkaan.
Icebugeista en enää luovu. Lenkkeilen nimeenomaan talvisin ja on noi kyllä niin mahtavat. Jos mitenkään budjetti antaa myötä niin hommatkaa, tai sitten ne liukuesteet (niistä ei omaa kokemusta)
Icebugin juoksuversioilla on tullut juostua peilikirkkaalla jäällä niin ylä- kuin alamäkeen. Ei mitään ongelmaa.
Sehän tuo mukavasti jännitystä elämään
Parit nastakengät on sitä varten. Lisäksi voi kävellä poluilla, jossa on paksusti lunta, ei ole liukasta, mutta tehokasta liikuntaa. Lumikengätkin löytyy tarvittaessa.
Pyöräilen talvella. Ei ole nastarenkaita. En käytä kypärää. En ole kaatunut. Nyt olen 65 vuotta, aloitin pyöräilyn 7-vuotiaana. Arkielämän akrobatia auttaa sinua. Jäisimmät paikat talutan pyörää ja olen varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilen talvella. Ei ole nastarenkaita. En käytä kypärää. En ole kaatunut. Nyt olen 65 vuotta, aloitin pyöräilyn 7-vuotiaana. Arkielämän akrobatia auttaa sinua. Jäisimmät paikat talutan pyörää ja olen varovainen.
Älä valehtele!
Joo tykkään, se tuo siihen mukavaa vaihtelua. Tarvii keskittyä enemmän miten kävelee ja vähemmän ajatuksiin