En ymmärrä sitä, että lapset "pakotetaan" juttelemaan puhelimessa
Olipa luurin päässä sitten kuka tahansa. "Tuupas nyt EinoJuhani juttelemaan mummille vähäsen".
Itse en aio pakottaa lastani moiseen. Eri asia sitten, jos lapsi itse tahtoo jutella puhelimessa kuulumisistaan.
Kommentit (4)
Se on rasittavaa. Oma äitini antaa minulle puhelinta kun siskoni soittaa että puhu siskon lapsen kanssa puhelimessa. Miksi ihmeessä? Minua ei kiinnosta lässyttää jotain paskaa jonkun penskan kanssa. En koskaan tyrkyttänyt kenellekään omia lapsia lässyttämään puhelimeen. Muutenkaan en tykkää puhua puhelimessa vaan mieluummin näen ihmisiä naamatusten.
Niinpä. Kyllä vapaan kasvatuksen ideaan kuuluu, ettei lasten tartte, jos ei lapset haluu. Kyllä ne mukulat sitten oppii hoitamaan sukulaisuussuhteita jos oppii. Ei sillä ole mitään merkitystä. Kyllä kummien ja mummien pitää ymmärtää, että sellainen tekaistu kuulumisten vaihto on ihan hanurista ja jos lapsi ei semmoista halua, niin se ei halua. Kyllä se sitten synttäreillä puhuu, kun saa paksun rahakuoren lahjaksi, mut silloinkin vaan, jos se itse haluu puhua. Vapaakasvatus kunniaan!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:42"]
Se on rasittavaa. Oma äitini antaa minulle puhelinta kun siskoni soittaa että puhu siskon lapsen kanssa puhelimessa. Miksi ihmeessä? Minua ei kiinnosta lässyttää jotain paskaa jonkun penskan kanssa. En koskaan tyrkyttänyt kenellekään omia lapsia lässyttämään puhelimeen. Muutenkaan en tykkää puhua puhelimessa vaan mieluummin näen ihmisiä naamatusten.
[/quote]
Huh huh,
ei taida olla miestä sulla. Lapsesi tehty usean eri isän kanssa eikä yksikään ole taakseen katsonut.
Villi veikkaus vaan :D
Ai, tekeekö jotkut tuollaista? Meillä ei ole kyllä ikinä tehty, lapset jo teini-iässä. Eikä ne koskaan puhelimessa kenenkään sukulaisten kanssa ole jutelleet, livenä tavatessa sitten.