Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä seurustella itseään yli 20-vuotta vanhemman miehen kanssa?

Vierailija
25.04.2015 |

Olen yrittänyt miettiä omaa suhdettani järjellä, mutta ajattelin kysäistä ulkopuolisten mielipidettä, ulkopuolisena kun välillä näkee asiat paremmin kuin liian läheltä katsottuna.

Seurustelen siis 45 vuotiaan miehen kanssa (itse olen 22). Mua on viimeaikoina alkanut häiritsemään monetkin asiat tässä suhteessa, ensinnäkin tämä ikäero. Rakastan tätä miestä, mutta jos tämä jatkuisi koko elämämme, niin kun pääsen eläkkeelle n.65 mieheni olisi jo 88-vuotias. Tuo tuntuu aivan hurjalta ajatukselta.

Toisekseen mua häiritsee meidän tuloerot. Mies on oletettavastikin ehtinyt jo tienata ja hankkia ammatin. Mies tienaa +- 6000 e/kk. Mulla on vielä opiskelut kesken, mutta työskentelen sillointällöin ja palkkatuloni on kuussa n.400 e. Mies haluaisi maksaa mulle kaiken ja hän sanoo, että voisin ihan hyvin jäädä vaikka kotiäidiksi, hän kyllä elättää minut ja mahdolliset lapset.

Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli lapsiin. Miehellä on kolme lasta aiemmasta liitostaan ja vanhin näistä lapsista on mua vuoden vanhempi. Mies haluaisi saada lapsia minunkin kanssani, mutta hänellä alkaa tuo aika loppua, mulla sitä aikaa kyllä riittäisi vielä, enkä tiedä haluanko juuri nyt lapsia kun on koulutkin kesken.

Ollaan nyt siis suunnittelemassa suuria elämänmuutoksia (yhteenmuuttoa ym.) Ja mua ahdistaa nuo kertomani asiat.. Pitäisikö vain liueta takavasemmalle ja sanoa, että ei tästä tule mitään. Vai pitäisikö yrittää? Kertokaa te vanhemmat, tai ainakin viisaammat, että miten tässsä pitäisi toimia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kirjoittaa, että inhottaa nämä tuloerot, koska en todellakaan halua, että kukaan muu elättää mut.

Haluan tienata itse omat rahani. ap

Vierailija
2/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea omaishoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nyt ainakin kielioppia: se on 20 vuotta ILMAN VÄLIVIIVAA ja 45-vuotias VÄLIVIIVAN KANSSA

Vierailija
4/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksi olet hänen kanssaan ja jos suurin osa on turvallisuutta tai rahaa niin ota nuorempi jonka kanssa rakentaa elämä

Vierailija
5/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ärsyttää jo suhteen alussa ensi kerran, tuhoaa lopulta suhteenne. Eli pakene nyt kun jo pohdit tuollaisia asioita.

Vierailija
6/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkanut suhdetta itseäni 25v vanhemman miehen kanssa syystä että haluan matkustella eläkkeelle jäätyäni. Lisäksi minua häiritsi että miehellä oli ikäiseni lapsi ja häiritsi se sitä lastakin. Mieleen tuli myös edessä vääjäämättä häämöttävään omaishoitajuus.

Vierailija
7/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tuo oma kirjoituksesi läpi ja mieti, mitä vastaisit jos joku kaverisi kysyisi neuvoa vastaavassa tilanteessa.

Aivan. Sä voit saada ammatin, työn, ihanan ikäisesi miehen, nuoruuden, koko maailman. Ala mennä jo.

Vierailija
8/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moes on minua 21-vuotta vanhempi, mutta otin hänet koska hän oli paras kaikista jotka tapasin, vaikkakin ikäero ei ollut toivottu juttu. Välitän myös hänestä kovasti. Se oli toki seuraavaksi tärkein syy, että tiesin hänen olevan todella hyvä mies minulle. Mulla oli tosi painavia syitä tähän, en varmaan muuten ois mennyt yhteen. Meillä on lapsia, mies oli 56-vuotias kun esikoinen syntyi ja jaksaa hoitaa heitä hyvin, mutta tämä on toki yksilöllistä. 

Ehkä jos et koe, että on ihan pakko niin kannattais miettiä vielä. 

Vierailija
9/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestä tässä hetkessä niin anna mennä. Tulevaisuudestakun ei voi tietää. Voi olla että sairastut vaikka itse varhaisessa vaiheessa muistisairauteen ja miehesi on lopulta se skarpimpi teistä. Mene ja tiedä.

Vierailija
10/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä miehellä alkaa pian olla potenssiongelmia ja todellakin, kun sinä olet vasta viiskymppinen, on mies jo päälle 70 ja todennäköisesti jo niin vanhus, että joudut omaishoitajaksi! Itse olisit juuri pääsemässä menopaussiin ja sitä kautta vapautumassa menkoista ja elämä helpottaisi siltä osin, joten matkustelu yms kiva jää, kun vanhus ei enää jaksa! Kun mies vanhenee ja sinä vain naisena kaunistut ja kypsyt kukoistukseesi, niin mies saattaa alkaa olla myös mustis, kun tietää, että sinä kykenet ja hän pian ei. Jos lapsia saisitte, niin kun lapsi on viidentoista, isä on jo eläkepappa! Kiva mennä koulun vanhempainiltaan. Ja lasta saatetaan kiusata sen takia, kun isä huomattavasti vanhempi kuin muilla.

Jos et rahan takia ole tuon vanhan miehen kanssa, niin nyt, tyttö, valitse oma elämä! Käy koulusi, valmistu hyvään ammattiin ja etsi ikäisesi viriili mies, joka haluaa perustaa perheen kanssasi. Sinulla on aikaa yllin kyllin. Vanhalla papparalla jo loppusuoralle meno edessä. Mieshän on isäsi ikäinen, vai lie vanhempikin?

Vierailija
11/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata nuoruuttasi vanhan ukon sängynlämmittäjänä! Hanki oma elämä! Et taatusti kadu! Mutta sitä kadut monet kerrat,että jäit vanhan ukon kanssa elämään. Sille miehellehän sä oot todella hyvä, kun oisit vanhuuden turva ja vierihoitaja, mutta muuta sitten ei olisikaan enää, kun nyt jo noin iso ikäero on.

Vierailija
12/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsisi enemmän se, että mies on tullut jo ensimmäistä kertaa isäksi 22 vuotiaana ja on jo kolmen lapsen isä...Palkan suuruudesta päätellen hän ei ole paljoa ehtinyt osallistua entisen perheensä arkeen. Nyt hän haluaa ilmeisesti aloittaa alusta sinun kanssasi ja kokea uudestaan isyyden. Jos saisitte yhteisen vauvan, niin sinua todennäköisesti vaivaisi jatkuvasti ajatus, että yhteinen vauvanne onkin miehelle jo neljäs...

Vierailija
13/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä kaikki! :) ap

Vierailija
14/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 22v ja 45v kun aloimme seurustelemaan. Miehellä oli 1 lapsi enemmän kuin sinun miehellä ja minä olin palkkatöissä jo silloin. Nyt 10 vuotta myöhemmin meillä on 2 yhteistä lasta ja ollaan onnellisia.

Jos rakkautta on eikä mies halua lapsia ja sinun kotiäitiyttä kahlitakseen sinut kiinni itseensä (taloudellinen riippuvuus) niin kannattanee kokeilla yhteisasumista.

Vierailija
15/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin harkitsemaan. Itse olin naimisissa 14 vuotta vanhemman miehen kanssa. Aluksi minua ei ikäero haitannut lainkaan. Mutta juurikin miehen ylittäessä 45 vuoden iän, alkoi ikäeron vaikutukset näkyä. Mies ei ollutkaan enää niin halukas lähtemään kanssani oikeastaan mihinkään. Toki asiat ovat paljon riippuvaisia ihmisistäkin ja kaikenlaisiin perhekuviohin olen törmännyt, mutta... En itse voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa, jolla on ikäisiäni lapsia. Hassua, kun nyt tapaan miehiä, pidän niitä n. 5-kymppisiä tosi vanhoina, vaikka ex-mieheni on saman ikäinen :D

Vierailija
16/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika hurjalta kuulostaa. Mutta ihmiset on niin erilaisia.

Miksi mies erosi lastensa äidistä?

Vierailija
17/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen kurttuisen ukon sitten jätettyä jos alkaa kyllästyttää. Mikä tuossa muka on vaikeaa?

Vierailija
18/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ootte tavannu? Vaikea omalla kohdallani kuvitella suhdetta tuon ikäiseen koska emme käy samoissa paikoissa tai näe juuri missään.

Vierailija
19/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"]

Missä ootte tavannu? Vaikea omalla kohdallani kuvitella suhdetta tuon ikäiseen koska emme käy samoissa paikoissa tai näe juuri missään.

[/quote]Netti

Vierailija
20/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on ettet hanki ongelmia.itsellesi minkään ikäisen kanssa niinkuin häirikkö jostain koivukylästä.

Onkohan muuten huudellaan seisokkiongelma. Muistan kuinka samanikäiset pariskunnassa riitelivät kypsemmällä iällä ettei nouse, 60+ vee.

Toi omaishoitosyy on kyllä kaukana haettu.
Samoin potenza.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan